Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Christ D. schreef:
Christ D. schreef:
Kulgan schreef:ja... Wel via de Wahoo Elemnt app op een smartphone.
Daar kan je .gpx inladen en dan synchroniseren met de Wahoo Elemnt.
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Blijkbaar doe ik iets verkeerd.

](*,) ](*,)
Het is in orde. Blijkbaar lukt dit niet meet GDB bestandje.

Nog een vraagske , moet de app draaien om een hartslagband te gebruiken met de Elemnt ? Of herkend de Elemnt dit zonder de app ?
De App hoeft uberhaupt nooit aan te staan om de Elemnt te gebruiken. Die kan gewoon uit blijven. Ook het verzenden naar Strava gebeurt met de App gesloten.
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Volgens mij moet hij wel aanstaan als je een tracking link wilt sturen aan iemand, maar inderdaad niet voor al het andere.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

janvangastel schreef:Volgens mij moet hij wel aanstaan als je een tracking link wilt sturen aan iemand, maar inderdaad niet voor al het andere.
Klopt, voor live tracking moet de app actief zijn.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

RigolleM schreef:
Headshot schreef:Enkel de elemnt app, geen Strava. Ik gebruik de tickr HS band en de wahoo cadence sensor. Laatste ritten geen problemen gehad, maar wel zonder de app
Welke phone?
Ik heb een iPhone en daar draait de Wahoo app wel tijdens het biken, wegens hierbovenstaande reden (live tracking) en 3 sensors (hart-, speed- en cadanssensor). Geen problemen van uitvallende sensoren...
Nexus 4 toestel, toch al zeker 6 jaar jong... Mss is de BT niet meer echt actueel...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:
RigolleM schreef:
Headshot schreef:Enkel de elemnt app, geen Strava. Ik gebruik de tickr HS band en de wahoo cadence sensor. Laatste ritten geen problemen gehad, maar wel zonder de app
Welke phone?
Ik heb een iPhone en daar draait de Wahoo app wel tijdens het biken, wegens hierbovenstaande reden (live tracking) en 3 sensors (hart-, speed- en cadanssensor). Geen problemen van uitvallende sensoren...
Nexus 4 toestel, toch al zeker 6 jaar jong... Mss is de BT niet meer echt actueel...
Neen, is nog BT 4.0 van de eerste generatie en de Wahoo Elemnt heeft smart BT aan boord en uit ervaring weet ik dat dit vaak problemen geeft.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Na enkele ritten ben ik zeer tevreden van de Elemnt. Wat voor mij een groot pluspunt is , is het duidelijke scherm. Ritten na rijden (alhoewel ik hier skeptisch tegenover stond) gaat héél vlot. Zoals bij mijn Garmin kies ik voor het volgen van een track . En dit gaat vlotter bij de Elemnt , bij mij toch.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

wat is nu eigenlijk de makelijkste manier om een rit die je op pc hebt staan na te rijden?
Ritten die via strava gaan is geen probleem, maar ik heb er enkele die ik nog op pc staan heb. Kan je deze op 1 of andere manier in strava importeren?

Wim
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Headshot schreef:Kan je deze op 1 of andere manier in strava importeren?
De gemakkelijkste is gewoon Dropbox. GPX droppen in een Dropbox map, en via Elemnt app naar de Dropbox connectie gaan, en de bewuste GPX selecteren.

Via RWGPS kan je ook een GPX of FIT bestand inladen, en als je de stappen volgt van pagina 1 (2de post) heb je zelfs richtingaanwijzingen bij afslagen.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Of de track naar je telefoon mailen.
Daarna openen met de wahoo app en klaar.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Byorka schreef:Of de track naar je telefoon mailen.
Daarna openen met de wahoo app en klaar.
Zo doe ik het.
Plaats reactie