Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
vie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 mei 2018 13:50

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door vie »

Hier waarschijnlijk nog een beginnersvraagje.
Ik heb inmiddels de bolt gekocht en deze werkt quasi perfect.

Ik wil nu het volgende doen. Ik heb een gpx geïmporteerd van een bestaande route die zo een 10km van bij mij thuis start. Ik heb dit met RidewithGPS gedaan.
Wanneer ik die route nu start van bij mij thuis, is er dan een manier om aanwijzingen te krijgen om zo snel mogelijk naar die route te rijden? Voor zover ik het zie krijg ik enkel maar een melding wanneer ik op de route geraakt ben of mis ik toch iets?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Er zijn verschillende mogelijkheden maar de eenvoudigste en snelste is het adres van de startplaats van uw route ingeven in de Wahoo app (route - breng me naar...).
De Wahoo Elemnt kent niet de functie, breng me naar de start van de route zoals bij Garmin.
vie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 mei 2018 13:50

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door vie »

Ok bedankt voor het duidelijke antwoord!
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Over Komoot op de Wahoo Elemnt Bolt: klopt het dat ik niet midden op een route kan inpikken?
Bij een gpx of Strava-route gaat dat wel, maar ik wou gisteren ergens midden in een Komoot-route inpikken. Op mijn smartphone kon ik duidelijk zien dat ik op de route zat, maar op het scherm van mijn gps kreeg ik geen aanwijzingen, buiten de afstand naar het startpunt van de route. Ik zou verwachten dat ik gewoon middenin kan inpikken en van daar de aanwijzingen krijg, maar niet dus...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

_anonymus_ schreef:Over Komoot op de Wahoo Elemnt Bolt: klopt het dat ik niet midden op een route kan inpikken?
Bij een gpx of Strava-route gaat dat wel, maar ik wou gisteren ergens midden in een Komoot-route inpikken. Op mijn smartphone kon ik duidelijk zien dat ik op de route zat, maar op het scherm van mijn gps kreeg ik geen aanwijzingen, buiten de afstand naar het startpunt van de route. Ik zou verwachten dat ik gewoon middenin kan inpikken en van daar de aanwijzingen krijg, maar niet dus...
Sorry voor de laattijdige reactie, maar op een ander forum kwam hetzelfde ter sprake.

Op de Komoot-site kan je het volgende doen:
Onder 'Planned Tours' selecteer je de te rijden route, vervolgens kies je "Replan This Route" en dan "Select Starting Point". Je krijgt dan de route in het rood op de kaart. Op die kaart kan je dan een nieuw startpunt aanmaken, leg een punt op de gewenste plek op rode lijn als nieuw startpunt, en sla de boel op.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Zou een Wahoo 8 à 10 uur een route kunnen narijden (zonder dat de batterij leeg geraakt?
Volgens mij wel, al heb ik sinds ik de Wahoo heb nog niet zoveel genavigeerd. Wel eens een rit van een 3-tal uur (alle sensoren (HR, speed & cadans), smartphone-koppeling, backlight (30s), LEDs en GPS routering) gereden en ik had nog iets van 60% over.

Wahoo geeft 17u voor de Elemnt en 15u voor de Elemnt Bolt, maar zegt er wel bij dat dit minder kan zijn als alle features worden gebruikt.

In een Reddit topic zijn er die toch 8 à 10 vol houden :wink:
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

RigolleM schreef:
Jemp schreef:Zou een Wahoo 8 à 10 uur een route kunnen narijden (zonder dat de batterij leeg geraakt?
Volgens mij wel, al heb ik sinds ik de Wahoo heb nog niet zoveel genavigeerd. Wel eens een rit van een 3-tal uur (alle sensoren (HR, speed & cadans), smartphone-koppeling, backlight (30s), LEDs en GPS routering) gereden en ik had nog iets van 60% over.

Wahoo geeft 17u voor de Elemnt en 15u voor de Elemnt Bolt, maar zegt er wel bij dat dit minder kan zijn als alle features worden gebruikt.

In een Reddit topic zijn er die toch 8 à 10 vol houden :wink:
8 uur in elk geval wel.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Ik haal met navigeren (dus gewoon de lijn volgen op het scherm) tot 14 uur met de "grote" Elemnt
Met speedsensor en soms borstriem Wat zeker de batterijduur verlengt is de led's uitschakelen.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

Hoe is de ontvangst van het GPS signaal? Beter? Minder? :-k
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

RigolleM schreef:
_anonymus_ schreef:Over Komoot op de Wahoo Elemnt Bolt: klopt het dat ik niet midden op een route kan inpikken?
Bij een gpx of Strava-route gaat dat wel, maar ik wou gisteren ergens midden in een Komoot-route inpikken. Op mijn smartphone kon ik duidelijk zien dat ik op de route zat, maar op het scherm van mijn gps kreeg ik geen aanwijzingen, buiten de afstand naar het startpunt van de route. Ik zou verwachten dat ik gewoon middenin kan inpikken en van daar de aanwijzingen krijg, maar niet dus...
Sorry voor de laattijdige reactie, maar op een ander forum kwam hetzelfde ter sprake.

Op de Komoot-site kan je het volgende doen:
Onder 'Planned Tours' selecteer je de te rijden route, vervolgens kies je "Replan This Route" en dan "Select Starting Point". Je krijgt dan de route in het rood op de kaart. Op die kaart kan je dan een nieuw startpunt aanmaken, leg een punt op de gewenste plek op rode lijn als nieuw startpunt, en sla de boel op.
Dit werkt enkel op de PC? Niet op de app?
Plaats reactie