Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

Jemp schreef:200 hm’s op 1500 vind ik wel veel. Maar wat is juist? Ik zou liever zelf kunnen bepalen welke ik hou.
Ik vind Wahoo ook teveel hm meten. Ik corrigeer die op Strava door onder je hm op "hoogte?" te klikken en dan op de "Hoogte corrigeren" knop te klikken. Deze benaderen dan beter de werkelijkheid vind ik.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

Toch ff een vraagje aan de echte kenners. Mijn Wahoo Elemnt Bolt heeft versie WB15-2159. Ik krijg steeds een icoontje in mijn app op iPhone dat er een update beschikbaar is 15-2171 maar als ik hem laat installeren downloadt hij de update tot 43% en dan stopt hij zonder dat ik op mijn GPS zelf zie dat hij enige update uitvoert. In mijn iPhone springt hij 30 sec later weer terug naar de melding dat deze update terug beschikbaar is en geeft hij nog steeds WB15-2159 weer als huidige versie. Ik krijg hem dus niet geüpdated.
Laatst gewijzigd door demonic op di 23 apr 2019 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door demonic »

demonic schreef:Toch ff een vraagje aan de echte kenners. Mijn Wahoo Elemnt Bolt heeft versie WB15-2159. Ik krijg steeds een icoontje in mijn app op iPhone dat er een update beschikbaar is 15-2171 maar als ik hem laat installeren downloadt hij de update tot 43% en dan stopt hij zonder dat ik op mijn GPS zelf zie dat hij enige update uitvoert. In mijn iPhone springt hij 30 sec later weer terug naar de melding dat deze update terug beschikbaar is en geeft hij nog steeds WB15-2159 weer als huidige versie. Ik krijg hem dus niet geüpdated.
Zelf de oplossing gevonden, de problemen waren gelinkt aan de settings van mijn asus router en gelinkt aan het opzetten van QoS bandwith monitoring een tijdje ervoor. Ook mijn iphones hadden problemen met installeren van apps.
Laatst gewijzigd door demonic op za 11 mei 2019 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Vandaag aangekondigd:

Wahoo Elemnt Roam!

DCR review: https://www.dcrainmaker.com/2019/05/wah ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Nieuwe features:

– New color 2.7” (68.6mm) screen, flush with top of unit, not reflective
– Added ambient light sensor (adjusts display settings automatically)
– Added ‘Get me started’, which gets you to the starting point of your ride (used pre-ride)
– Added saved locations
– Added ability to get back to route (aka ‘Back on Track’)
– Added ability to retrace a route back to the starting pint
– Added ‘Route to Start’ using shortest possible route back to start of ride (used when you want to be done)
– Added new additional map zoom levels
– Added elevation graph on the map page
– Added new app integration with MTB Project and Singletracks for pulling routes (requires phone)
– Redesigned out-front mount to support larger size of units

Vooral het grotere scherm, kleurenscherm en volledig routeerbaar spreken mij wel aan.

Ben na anderhalf jaar wel echt fan geworden van de Wahoo Elemnt Bolt, maar er ontbrak nog iets en dit is nu volledig gecoverd door de Roam. Onlangs een Garmin Explore ingesteld van iemand en de interface is er niet op verbeterd, integendeel. Getoond aan mijn bike-partner hoe ik mijn Wahoo instelde en hij kreeg al spijt van zijn aankoop 8)

Normaal ben ik een early adopter, maar ik ga toch ff wachten om de Roam aan te schaffen, en wachten tot er een paar firmware updates geweest zijn. Ook hebben de eerste batchen nog wat kinderziektes, dus zal na de zomer eens zien voor een upgrade.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Jemp »

Ne keer vlug in diagonaal de review gelezen en heb zo de indruk dat men niet echt enthousiast is...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Ne keer vlug in diagonaal de review gelezen en heb zo de indruk dat men niet echt enthousiast is...
Er zijn een paar punten van kritiek:

- de prijs: eeuwige discussie altijd bij reviewers, maar vergeleken met de adviesprijs van de Edge 830 (waar de Roam moet tegen concurreren) is € 399, terwijl de Roam aan € 349 zal worden aangeboden.
- traag: ten eerste DCR heeft een pré-model getest en niet het model die vanaf 8 mei te koop zal zijn, dus daar kan software- en zelfs hardwarematig nog verschillend zijn. Daarbij krijgt ieder nieuw produkt na de release snel een reeks updates om alles te optimaliseren. De Wahoo Elemnt maakt gebruik van een Mediatek SOC en het OS is gebasseerd op Android, dus is er nog flink te sleutelen aan de software.
- nog steeds geen Garmin VARIA ondersteuning: tja DCR vermeld het zelf, waarom zou je een produkt van de concurrent ondersteunen... Misschien komt er toch later een update die dit mogelijk maakt
- geen nieuwe features naast navigatie: wat niet is kan nog komen, kijk maar naar de eerste Elemnt en kijk eens wat die vandaag kan...
- 2 features die nog niet zijn uitgerold:
* Strava Turn by Turn Navigation – This will automatically give turn by turn guidance for Strava downloaded routes (Late May 2019)
* On-Device Elevation – This will give elevation information for routes created on the app/unit (Mid-Late June 2019)

Dit leidde tot een minder enthouisaste DCR review, maar voor mij blijft het grote kleurenscherm één van de grootste pluspunten en met ongeveer dezelfde interface op het toestel en smartphone wat ik tot op vandaag gewoon ben met de Elment Bolt.

Garmin is er na een paar jaar maar in geslaagd om een degelijk werkend produkt op de markt te brengen met de Edge 530/830 na de Edge 705/800. Edge 810/510/520/820 waren de reden waarom ik ben overgestapt naar Wahoo Elment. En de praktijk zal uitwijzen of de toestellen betrouwbaar zijn, wat de Edge 820 zeker niet was.
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Moondust »

Ik had een vraag over de Bolt.

Aangezien deze op een soort van OpenStreetMaps draait.

Wanneer je een tocht maakt zonder dat je een route inlaat.
Kan je dan op het scherm op de kaart volgen waar je op dat moment rijd?
Of gaat de Bolt enkel registeren waar je bent en dan kan je achteraf zien waar je overal geweest bent.

mvg
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Je kan op de kaart map zien waar je rijdt.
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Moondust »

Bedankt,

Nu wordt de keuze moeilijker Edge 130 - Elemnt Bolt
Moondust
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 mar 2019 22:54

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Moondust »

Is er iemand die de Bolt ook gebruikt voor mtb?
De meeste reviews/foto's die ik tegenkom is voor de op weg.

mvg
Plaats reactie