Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Zaterdag samen een rit gereden met iemand met een Edge 1000 en zij had 691hm en ik 706hm met mijn Bolt... met sensoren...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door erwin.91 »

madskatingcow schreef:
erwin.91 schreef:dus allemaal die garmins gaven te veel aan :-k :lol:
Google Earth gaf op voorhand 1385hm voor de GPX aan, sterk van Google :P
:-D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

erwin.91 schreef:kan ik ergens instellen om onverharde wegen te vermijden?
Neen, de kaarten zijn op basis van OSM en deze bevat, in tegenstelling tot vroeger, nu ook offroad paden (stippellijnen).
erwin.91 schreef:Dus kan ik ergens instellen dat de wahoo toch een beetje berijdbare wegen geeft als ik met de koersvelo op toer ben?
Niet onmiddellijk via de Wahoo app, maar je kunt een legio aan andere apps gebruiken. Eén die bij mij in de smaak valt is: Easy Route (iOS), hiermee kan je dus van X naar Y door 2 punten met mekaar te verbinden, en de app maakt er een route van. Je kan dan instellen dat je enkel via de weg wilt rijden en je gaat dus geen verrassingen tegen komen. Dan kan je vanuit de app exporteren naar de Wahoo. Hoe dit moet legt DC Rainmaker haarfijn uit.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door erwin.91 »

RigolleM schreef:
erwin.91 schreef:kan ik ergens instellen om onverharde wegen te vermijden?
Neen, de kaarten zijn op basis van OSM en deze bevat, in tegenstelling tot vroeger, nu ook offroad paden (stippellijnen).
erwin.91 schreef:Dus kan ik ergens instellen dat de wahoo toch een beetje berijdbare wegen geeft als ik met de koersvelo op toer ben?
Niet onmiddellijk via de Wahoo app, maar je kunt een legio aan andere apps gebruiken. Eén die bij mij in de smaak valt is: Easy Route (iOS), hiermee kan je dus van X naar Y door 2 punten met mekaar te verbinden, en de app maakt er een route van. Je kan dan instellen dat je enkel via de weg wilt rijden en je gaat dus geen verrassingen tegen komen. Dan kan je vanuit de app exporteren naar de Wahoo. Hoe dit moet legt DC Rainmaker haarfijn uit.

Merci,
ga ik eens uitproberen.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

edit
Laatst gewijzigd door Headshot op di 01 mei 2018 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Wahoo Elemnt Bolt blijkt toch fragiel te zijn:

Afbeelding

Gewoon in de houder geplaatst, aangezet en op start gedrukt... en plots een leeg scherm met LCD vloeistof.
Gelukkig mijn rit kunnen loggen via mijn Apple Watch.

Zal tijdje terug mijn Edge 800 mogen gebruiken, Bolt gaat via RMA terug naar leverancier.
Benoitte
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 19 mei 2018 09:18
Rijdt met: Cube Ltd SL

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Benoitte »

Hallo

Ik heb een Wahoo Element nu ongeveer 5 maanden, maar zie dat ik nog maar 196 MB ruimte meer vrij heb.
Iemand die weet of ervaring mee heeft hoe ik meer ruimte kan krijgen of welke dingen er mogen gewist worden van het apparaat?

Ondertussen eens bekeken op pc en verschillende mappen gezien maar nog niks gewist, weet zelf niet of je dit mag wissen?

Iemand ervaring of raad wat ik best hier mee doe?

Mvg
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door W_H »

Benoitte schreef:Hallo

Ik heb een Wahoo Element nu ongeveer 5 maanden, maar zie dat ik nog maar 196 MB ruimte meer vrij heb.
Iemand die weet of ervaring mee heeft hoe ik meer ruimte kan krijgen of welke dingen er mogen gewist worden van het apparaat?

Iemand ervaring of raad wat ik best hier mee doe?

Mvg
Op het toestel staan héél wat kaarten voorgeprogrammeerd die je nooit gebruikt.
Via de element app kan je selecteren welke kaarten op het toestel moeten staan.
overbodige kaarten verwijderen en je zal zien dat er ineens veel opslagruimte bij is gekomen.
vie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 22 mei 2018 13:50

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door vie »

Dag iedereen,

Even een beginnersvraagje denk ik. Ik sta op het punt om mijn eerste fietsgps te kopen en na wat opspeurwerk denk ik dat het de Wahoo Elemnt Bolt gaat worden.
Ik zit echter nog wel wat met vragen. Ik heb nog nooit een fietsgps gebruikt en dit zal hieruit misschien wel blijken.

Ik woon sinds kort in de buurt van een permanente route waar de bepijling een beetje te wensen over laat. Dus gpx inladen op de gps en daarmee zou ik het parcours wel moeten kunnen uitrijden. Maar wat ik mij nu afvraag is, moet ik dan naar de start van het traject rijden of kan ik om het even waar inpikken op de route. Krijg ik dan ook eventueel vermeldingen hoe ik er naartoe moet rijden?
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Het maakt niet uit waar je start. Ook als je van de route afwijkt en je komt er dan verderop weer op, geeft hij dat gewoon aan.
Plaats reactie