Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Cancelara
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: di 03 jan 2012 19:30
Rijdt met: nen oude

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Cancelara »

Kan men bij een rondrit bv:halfweg inpikken op de route om een stuk te verkennen. Bij mij werkt het niet. Vertrekpunt en einde rit was in Renesse en we zouden vertrekken in Brunisse om al een deel van de rit te verkennen maar er kwam geen rit op het toestel. We zouden wel in Brunisse passeren. Hoe komt dit? En wat met de knop terug naar start in de app. Tnx op voorhand
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Cancelara schreef:Kan men bij een rondrit bv:halfweg inpikken op de route om een stuk te verkennen. Bij mij werkt het niet.
Dit zou moeten gaan , ik doe dit regelmatig.
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door davy »

Halfweg inpikken lukt. Heb ik ook al regelmatig gebruik. Kan wel zijn als je voorbij startpunt van je gpx komt dat je even route opnieuw moet starten. De tocht die je rijdt neemt wel aansluitend op zoals je rijdt. Terug naar start nog niet gebruikt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Nieuwe firmware beschikbaar, na update Wahoo Companion app op smartphone, die het mogelijk maakt om de communiceren met de Garmin Varia Radar. Zopas de Garmin Varia Radar RLT 510 (achterlicht) gekoppeld met de Wahoo Elemnt Bolt en het werkt alvast in test modus. Straks, als de warmte wat weg is, een testritje maken op de weg.

Meer info: https://www.dcrainmaker.com/2019/08/han ... ivity.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtube: " onclick="window.open(this.href);return false;
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Ik kan me prima voorstellen dat het zin heeft als je op de weg fietst. Maar ik zie het nut nog niet zo gauw als je als mountainbiker in het terrein zit. Of zie ik dat fout?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

janvangastel schreef:Ik kan me prima voorstellen dat het zin heeft als je op de weg fietst. Maar ik zie het nut nog niet zo gauw als je als mountainbiker in het terrein zit. Of zie ik dat fout?
Is dus ook niet voor op de mountainbike, maar velen van ons zitten ook regelmatig op de racer...
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Belser »

Ik heb net een Elemnt Bolt gekocht en wou de navigatie eens testen ...
Als ik op het scherm met de wegenkaart aan het rijden ben, reageert deze onmiddellijk als ik ergens links/rechts of rechtdoor ga ... toen ik op een gegeven moment de navigatie startte, reageerde deze niet meer onmiddellijk ... meestal was ik de straat al 100m ingedraaid alvorens de gps volgde ... 8-[
Iemand ervaring mee ?? Ik heb de navigatie wel al rijdend gestart maar dit kan toch niet de oorzaak zijn ...
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door janvangastel »

Mijn ervaring met de bolt is, dat de GPS er weleens 10, soms zelfs 30 meter naast zat (heb nu de roam). Ik denk dat dat inherent is aan GPS. Ook ben ik weleens 150 meter een verkeerde weg in gereden, maar die liep bijna parallel aan de goede weg, dus de GPS 'merkt' het dan pas als de wegen wat verder uiteen gaan lopen. Maar 100 meter afwijking als je gewoon rechts- of linksaf slaat, lijkt mij wel veel.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Met de Bolt heb ik ook al af en toe eens navigatie rariteiten gehad, waar ik mijn plan moest trekken omdat de navigatie niet meer wilde verder navigeren. Gelukkig was ik telkens met de racer en wist ik +/- hoe het verder moest. Plots pikte de navigatie het terug op en deed hij verder...
Waar het aan ligt weet ik ook niet, want de keren daarop doet hij het wel goed. Misschien moet ik eens dezelfde ritten, waar het fout liep, eens opnieuw rijden om te zien of het terug gebeurt.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Ik volg heel vaak kruimeltracks op de Elemnt.
Gaat eigenlijk best goed maar hij mocht wat sneller zijn. Hij loopt regelmatig net wat achter waardoor je bijvoorbeeld een zijpad kunt missen.
Plaats reactie