Wahoo Fitness Elemnt

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door erwin.91 »

Het zal aan mijn gsm liggen, ik heb alles is geïnstalleerd op de i phone van mijn vrouw en dan werkt het wel.

Pfff dus nu maar is opzoek of het iets met de instellingen van mijn telefoon te maken heeft.
SequelDave
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 mar 2012 12:44
Rijdt met: Giant XtC-0 (2012)

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door SequelDave »

Iemand die een gewone Elemnt en een bolt versie heeft gebruikt?
Wat raad je aan als mountainbiker?
Twijfel een beetje tussen de 2 versies om aan te kopen ivm de grote van het scherm.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Headshot »

kan je ergens op de elemnt instellen dat je ook een kruimelspoor ziet van waar je gereden hebt?
is soms handig als je een stukje terug wil rijden.
Kan je de kaart ook uitschakelen en enkel de pijltjeslijn zien?
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Headshot schreef:kan je ergens op de elemnt instellen dat je ook een kruimelspoor ziet van waar je gereden hebt?
is soms handig als je een stukje terug wil rijden.
Kan je de kaart ook uitschakelen en enkel de pijltjeslijn zien?
Héél zeker ben ik niet , maar denk van niet.
Alhoewel ik bij het uitzoomen wel kan zien waar ik gereden heb.

Wat mij voorlopig nog iets tegenvalt is batterijduur. Ik haal er geen 10u uit. Gebruik enkel de speedsensor en af en toe de hartslagband.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:Wat mij voorlopig nog iets tegenvalt is batterijduur. Ik haal er geen 10u uit. Gebruik enkel de speedsensor en af en toe de hartslagband.
Na 5 uur gebruik zat mijn Bolt op 60% batterij en verbruik is 'Full Monty' (hartslag, cadans, speed, BT smartphone, live-tracking,...), dus die 10 uur zouden wel haalbaar moeten zijn op mijn toestel.
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Nielsnh »

Na 4 uur fietsen zondag zat ik ongeveer op 50 % met mijn Elemnt. Was de allereerste keer dat ik hem gebruikte en ben er wel tevreden van. Heb wel gemerkt dat het scherm in het midden van de rit ineens begon te flikkeren, zwarte lijnen toonde, enz. Dat heeft zo een 5 minuten geduurd, daarna alles terug normaal en niet meer voorgehad. Maar de winkel waar ik hem aankocht gaat hem gewoon inruilen met een ander toestel. Heeft iemand anders dit ook al ervaren? M.a.w. is dit een gekend probleem?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door _anonymus_ »

Dat kruimelspoor doet de Elemnt toch wel?
Je ziet het niet als je een track of route aan het volgen bent (om verwarring te vermijden), maar als je zonder navigatie fietst zie je een dikke zwarte lijn waar je hebt gefietst.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Ik fiets per rit ongeveer 3 uur, iets van 70 km per rit. De Elemnt verbruikt dan ongeveer 25% met navigeren.
4 uur haalt ie denk ik wel maar als het op is, is het op.

De nabije te rijden route is een dikke lijn en de gereden route is een dunne gemarkeerde lijn. De ver weg te rijden route is ook een dunne gemarkeerde lijn.
het is een beetje een apart systeem omdat hij de nabij te rijden route en richting dik markeert. Dit houdt het overzichtelijk. De rest van de routen en gereden route markeert hij minder opvallend. Maar je je kunt het wel zien.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Christ D. »

Ik gebruik een hartslagriem van Decathlon , zou dit iets kunnen te maken hebben met hoger batterij verbruik ?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Re: Wahoo Fitness Elemnt

Bericht door Byorka »

Ik heb de Bluetooth geloof ik uit staan. De WiFi staat zeker aan.
Hartslag en wielsensor van Garmin
Plaats reactie