AA batterijen.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

AA batterijen.

Bericht door luc gs »

Welke AA batterijen (merken) zijn uit ondervinding de beste voor een GPS Etrex touch?
Volgens ik gelezen heb zou de voorkeur uitgaan naar lithium of NIMH,al dan niet oplaadbaar?Garmin zelf geeft ook de voorkeur
aan één van deze boven de gewone alkaline batterijen.
Mijn eerste indruk over het gebruik van deze GPS is dat dit toestel een grote energieslurper is tov mijn vorige etrex 30.
Om toch bij alkaline batterijen te blijven,lees ik bijzonder goede commentaren over de Ikea batterijen die bovendien
super goedkoop zijn.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: AA batterijen.

Bericht door viperteam »

Ik heb herlaadbare ladda batterijen van ikea en ik vind ze heel goed, maar nooit een snellader gebruiken daar kan geen enkele batterij tegen .Panasonic eneloop is ook goed, maar prijs kwaliteit zijn de ladda beter .(mijn mening )
luc gs
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 24 jun 2011 14:35
Rijdt met: Thompson

Re: AA batterijen.

Bericht door luc gs »

En de batterijlader komt die ook van Ikea?
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: AA batterijen.

Bericht door viperteam »

Ik heb deze een 4 tal jaar en zeer tevreden , snelladen is nooit goed de batterij wordt dan warm.
https://www.eleshop.nl/c9000-charger-28.html
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: AA batterijen.

Bericht door jervanheg »

is nogal logisch dat Garmin Lithium batterijen aanprijst - zo kunnen ze je de indruk geven dat hun toestel lang meegaat op één setje. Maar - is gewoon te pokkeduur!

Beste is nog steeds de oplaadbare. Gaan minder lang mee dan alkaline, maar veel goedkoper op termijn. En in die categorie scoren Eneloops veelal het beste.

Wil je dan toch andere (merkloze, zoals van Ikea), kijk dan naar de capaciteit. 2500Mah of beter. En let op met bedriegers zoals GP, die op hun verpakking luid schreeuwen "2700 Series" terwijl in piepkleine lettertjes erop staat dat ze slechts 2300 (ofzo) capaciteit hebben, maar "evenwaardig aan een 2700" door één of andere Voodoo-technologie. Waardeloze brol.
Plaats reactie