Garmin edge touring ritten

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Guillaume_Drs
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 15:46

Garmin edge touring ritten

Bericht door Guillaume_Drs »

Hoi hoi, ik heb sinds begin deze week een garming edge touring. Ik zou deze willen gebruiken bij het mountainbiken. Ik ben nu namelijk opzoek naar een site/ locatie waar ik ritten kan dowloaden regio west-vlaanderen. En hoe ik deze op mijn garmin plaats ? Heeft hier iemand ervaring mee en kan hij/zij mij hierbij wat informatie verschaffen ? Alvast bedank. Greetzzz Guillaume :-D
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge touring ritten

Bericht door Beny »

Ritten zoeken kan op GarminConnect (tijdelijk werkt dit echter niet), Gpsies, Routeyou, Endomondo, Wikiloc, Strava, mtbroutes, ...

Gpx file met daarin een track/spoor/koers mag je via verkenner plakken in de map GARMIN/NewFiles
Guillaume_Drs
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 15:46

Re: Garmin edge touring ritten

Bericht door Guillaume_Drs »

Beny schreef:Ritten zoeken kan op GarminConnect (tijdelijk werkt dit echter niet), Gpsies, Routeyou, Endomondo, Wikiloc, Strava, mtbroutes, ...

Gpx file met daarin een track/spoor/koers mag je via verkenner plakken in de map GARMIN/NewFiles
Dus via deze platformen kan ik bestanden gaan downloaden en gewoon op mijn gps droppen ?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge touring ritten

Bericht door Beny »

Dat is inderdaad wat ik geschreven heb :-D

Vb: vast parcours Berlare
Link: https://www.sport.vlaanderen/waar-sport ... oute=85559
Aan de rechterkant zie je de button "download"
In nieuw scherm kun je kiezen voor GPX om te downloaden => plakken op intern geheugen onder GARMIN/NewFiles
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge touring ritten

Bericht door janssis werner »

Hallo. Je kunt ook eens proberen een rit op verrassing te rijden met dit toestel. Dit is ook eens leuk. Je zou dan best wel een streek kiezen waarvan je weet dat er veel onverharde wegen zijn . Daar opzetten en zoekt dan drie ritten van ongeveer de opgegeven km en ook de richting dat ze uitgaan. Wij hebben ook al zo verschillende mooie ritten gedaan. Ik heb ook al verschillende ritten getekend op gpsies voor de collega's tijdens mijn ziekte en zo vindt ik nog meer paadjes en van alles bij wat je onder weg nauwelijks ziet. Ook al verschillende ritten afghaald maar dit doet de zoon en vallen ook goed mee . Alleen naar de datum kijken, soms kan het zijn dat de paden al jaren niet meer in gebruik zijn. Ook best zo weinig als mogelijk geen tt na rijden omdat er soms veel privé stukken in zitten en daardoor de organisatie in de problemen brengt. Voor de rest is dit zeer leuk en kun je op eigen tempo en rust genieten van de natuur.

Grtjs.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Garmin edge touring ritten

Bericht door patje2 »

Ik rij regelmatig een route die ik de GPS laat kiezen best wel leuke ritjes en soms vind ik zo nog nieuwe wegeltjes die ik nog niet kende in de buurt.
Plaats reactie