Garmin Connect

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Geachten :lol:

Heb nu sinds eind november een Garmin Edge 820 en ik kom van een Edge 510.

Bij de Edge 510 had ge fietsprofielen en activiteitenprofielen. Waarbij ik bij de eerste mijn 3 fietsen had ingegeven en de laatste dus Race of MTB.
Dus voordat ik vertrok kon ik makkelijk zeggen met welke fiets ik ging rijden en welk type rit het werd. En zo werd het dan ook geupload naar Garmin Connect die het dan weer stuurt naar Strava.

Bij de Edge 820 heb ik die fietsprofielen niet meer, maar wel de activiteitenprofielen, waarbij ik dan MTB, Race en Indoor heb. Maar nergens kan ik in het toestel mijn gear ingeven of kiezen. In Garmin Connect heb ik wel die gear ingegeven, en staat de Spark (MTB) dus als 'standaard'.
Daar ik aan de start van een rit het type fiets niet kan kiezen, neemt hij zowel voor MTB, indoor of race gewoon de Spark en stuurt het zo ook door naar Strava. Maar bij strava kan ik dan makkelijk gewoon de fiets wijzigen naar de Merida bijvoorbeeld. Echter in Garmin Connect blijkt dit niet zo simpel te zijn in de mobiele versie. Met de iPhone kan ik daar niets aan doen, en met de iPad kan ik naar de webbased versie gaan en het daar aanpassen. Ofwel op de iMac.

Dus wreed ambetant en enkel en alleen op te lossen door voor elke rit in de app de fiets die ik ga gebruiken als 'standaard' zetten, wat me nu ook niet bepaald de bedoeling lijkt. Zeker omdat bij de oudere versies van de edge, dat probleem dus niet was.

Dus overzie ik iets?
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Garmin Connect

Bericht door Flip FSR »

Je overziet niets, maar Garmin maakt geen gebruik meer van die verschillende profielen net om het simpel te houden. Want zeg nu zelf, wat maakt het op het einde van de rit (lees: jaar) uit welke fiets je gebruikt hebt om te trainen?
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er in het begin ook mee gepuzzeld heb. Maar eens je hebt ingezien dat trainen trainen is en niet prullen met software wordt het leven alweer een beetje eenvoudiger ;)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Ik zou toch graag op het einde van het jaar weten hoe de vehouding mtb en race zit. Bij Strava is dat makkelijk aan te passen, bij Garmin Connect niet. Dus zouden ze gewoon bij de functie wijzigen ook gewoon de optie zetten om de fiets te wijzigen.

Ge zegt zelf dat ze het eenvoudig willen houden, maar waarom kunt ge dan meerdere fietsen bij gear ingeven in Garmin Connect als ge er eigenlijk niet veel mee zijt?
Alez, de logica ontbreekt me. En softwarematig een kleine ingreep om er 1 lijntje bij te zetten in garmin connect.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Garmin Connect

Bericht door Flip FSR »

Garmin en logica zijn nu eenmaal twee woorden die niet in 1 zin passen. Na 20 jaar met Garmin producten te hebben gereden weet ik dat vrij zeker.
Met eenvoudig bedoel ik dat ik zowel op mijn Polar als Garmin gewoon 1 profiel heb, beide gelinkt aan Strava. Na een training wordt gewoon automatisch naar Strava geupload. Na een paar weken of als ik er eens aan denk overloop ik mijn trainingen eens en pas de fiets aan waar nodig. Voor looptrainingen kan je zoals je wel weet ook het type schoen ingeven. Is voor mij een brug te ver, al kan ik me voorstellen dat zulks voor topsporters wel nuttig zou kunnen zijn.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Idd, gebruik ook al sinds 2007 Garmin en de logica is steeds zoek.

Ik die het nu ook zo dat ik dan om de zoveel ritten dat eens aanpas. Op strava doe ik dat meteen omdat ik toch de naam van de rit moet aanpassen.

Schoenen staan ingegeven, maar ben gestopt met lopen :lol: . Maar hield da bij om te zien wanneer mijn schoenen ongeveer erdoor waren :lol:
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Garmin Connect

Bericht door G-m@n. »

de app op de gsm werkt sinds een laatste update ook voor geen meter meer.... krijg mijn vivoactive niet meer verbonden :(
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Daar heb ik geen last van met verbinden.
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Re: Garmin Connect

Bericht door Solo »

je kan bij de activiteitenprofielen kiezen bij " standaard rittype " ( default ride type) welke
type fiets/ondergrond je gebruikt , deze keuze komt dan terug in je GC activiteiten.
Misschien kan je zo een duidelijk onderscheid maken.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Solo schreef:je kan bij de activiteitenprofielen kiezen bij " standaard rittype " ( default ride type) welke
type fiets/ondergrond je gebruikt , deze keuze komt dan terug in je GC activiteiten.
Misschien kan je zo een duidelijk onderscheid maken.
Dat ga ik morgen eens bekijken. Thanx
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Connect

Bericht door Free_ltd »

Blijkbaar stond de ondergrond al ingesteld en heb er nog wat mee zitten spelen, maar dat biedt geen oplossing :lol: Toch raar dat ze het onderscheid ooit maakten en nu niet meer, want de meeste die hard fietsers die ik ken die hebben minimum 2 à 3 fietsen. :lol:

Dan zal ik het om de x aantal tijd maar online moeten aanpassen.

Nu zat ik gisteren nog met een vraag, maar ben deze vergeten. Zal een dezer dagen nog wel eens in mijn koppeke schieten zeker :lol:
Plaats reactie