Garmin edge 520 VS garmin edge touring

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Garmin edge 520 VS garmin edge touring

Bericht door filiep72 »

Ik ben op zoek naar een gps. Ik twijfel nog tussen een garmin 520 en een garmin touring. Ik ben niet van plan om er veel kaarten op te plaatsen. Enkel om te weten waar ik ben en om de fiets gegevens te registreren. Ik rij enkel tourtochten. Heeft er iemand nog tips /ervaring hieromtrent?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Garmin edge 520 VS garmin edge touring

Bericht door i-Mac »

De Touring heeft een touchscreen, wat toch veel gemakkelijk werkt dan de 520. Ik heb zowel een 1000, als een 520. (Ik heb die 520 gekocht omdat mijn 1000 te lang weg was voor herstel).
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Garmin edge 520 VS garmin edge touring

Bericht door janssis werner »

Hallo. Bedoel je het instap model de garmin edge touring gewoon of plus en niet de 1000 . Als je deze bedoeld tegen over de edge 520 dan is de 520 meer voor te trainen en alles mooi te ontleden ( zoals bij de polar M450). Bij de edge touring heb je dan de kaarten van europa en ook voor onverharde wegen ( topo kaart) bij al de andere en nieuwe toestellen ga je deze topo kaarten nog extra moeten bij kopen . De 520 is wel mooier dan de edge touring maar ik wind dit toestel zijne prijs waard voor wat wij het gebruiken. Wij rijden er ritten mee op verrassing of op GPX bestanden die we afhalen . Voor dit te kunnen heb je al snel de edge 1000 nodig en als je alleen GPX bestanden gebruikt ( niet op verrassing) dan de edge 820 mits bij kopen van deze kaarten.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin edge 520 VS garmin edge touring

Bericht door Beny »

Als je nog een Touring wilt, niet te lang wachten
Ze worden niet leer gemaakt
Hier en daar is er nog een beetje voorraad in de winkels
Plaats reactie