Garmin basecamp

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

Garmin en ik zijn nooit beste vrienden geweest. Gebruik het al van 2008 op de motor en toen was het nog Mapsource. Me er echt nooit helemaal in verdiept, maar routes maken liep vaak mis. Daarna is mapsource verdwenen en basecamp geworden.

Persoonlijk veel rampzaliger. Telkens ik routes wil maken, moet ik een half uur tot langer wachten tot hij de kaarten heeft ingeladen. Als ik een route download en op de edge zet, maakt het niets uit.

Beste zou dus zijn dat ik de kaarten offline kan krijgen. Heb dit voorheen al eens klaar gespeeld, maar vind niet meer terug hoe ](*,) Waren toen fietskaarten met ook de off-roadwegjes erop. En dan kon ik bovenaan overschakelen naar de fietskaart of de gewone wegen, wat voor mij nodig is omdat ik ook met garmin op de motor rij (Zumo).

Iemand een idee welke kaarten ik hiervoor juist moet downloaden en hoe ik dit in basecamp krijg?

Thanx.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin basecamp

Bericht door Beny »

Voor MTB werk ik zeer graag met de http://freizeitkarte-osm.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Handleiding staat erbij

Voor ROAD kies ik dan weer eerder voor http://www.openfietsmap.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook daar "leesmij" bestandjes wat je moet doen voor installatie

Je moet natuurlijk de juiste tips/tricks/instellingen kennen
Ikzelf werk zeer zeer graag met Basecamp
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Garmin basecamp

Bericht door viperteam »

Ik werk ook altijd met basecamp ,is helemaal niet moeilijk , jaren geleden een cursus gevolg bij waypoint .
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin basecamp

Bericht door chrisper »

nog nooit cursus of zo gevolgd, en werk ook heel graag met basecamp
wat uitproberen en testen, en is helemaal gelukt, nu al enkele jaren
gebruik hem enkel voor mtb, want heb ook niks anders (geen motor of koersfiets)
ik werk met de open mtb map = https://openmtbmap.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
voor mij genoeg offroad op te vinden
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

Cursussen genoeg gepasseerd, maar nooit de moeite genomen en eerlijk gezegd ook nooit mee bezig gehouden. Ik kan wel een route maken, maar er moet altijd wel wat mis gaan :lol: Meestal download ik een route en pas ik die wat aan qua vertrek en aankomst.

Ik rij zowel race als mtb, dus gewoon dan beide kaarten installeren?

En kan ik die kaart dan koppelen aan de activiteit?
edit: ik zie dat ik bij kaarten bovenaan gewoon een andere kaart kan kiezen. Blijkbaar duurt de allereerste keer enorm lang als ge het toestel aansluit en zou dat naderhand 'ietske' sneller gaan, maar blijft irritant. Dus best dan de kaarten offline koppelen. En eens zoeken hoe dat moet :oops:

Er is geen kaart waar alles netjes apart op staat ivm race of MTB?

Thanx.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op do 09 aug 2018 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin basecamp

Bericht door chrisper »

Free_ltd schreef:Cursussen genoeg gepasseerd, maar nooit de moeite genomen en eerlijk gezegd ook nooit mee bezig gehouden. Ik kan wel een route maken, maar er moet altijd wel wat mis gaan :lol: Meestal download ik een route en pas ik die wat aan qua vertrek en aankomst.

Ik rij zowel race als mtb, dus gewoon dan beide kaarten installeren?

En kan ik die kaart dan koppelen aan de activiteit?
eigenlijk heb je geen kaart nodig, kaart is enkel als 'achtergrond' dat je weet waar de route ligt en ook als je zelf wil bijtekenen of veranderen
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin basecamp

Bericht door Beny »

Merk het verschil op tussen een route en een track/spoor/koers
Bij een route heb je nood aan een kaart
Bij een track/spoor/koers geen nood aan een kaart
Bij het zelf tekenen in Basecamp heb je uiteraard voor zowel route (altijd) als voor track/spoor/koers wel een kaart nodig
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

chrisper schreef:
Free_ltd schreef:Cursussen genoeg gepasseerd, maar nooit de moeite genomen en eerlijk gezegd ook nooit mee bezig gehouden. Ik kan wel een route maken, maar er moet altijd wel wat mis gaan :lol: Meestal download ik een route en pas ik die wat aan qua vertrek en aankomst.

Ik rij zowel race als mtb, dus gewoon dan beide kaarten installeren?

En kan ik die kaart dan koppelen aan de activiteit?
eigenlijk heb je geen kaart nodig, kaart is enkel als 'achtergrond' dat je weet waar de route ligt en ook als je zelf wil bijtekenen of veranderen
Als ik nu basecamp open, staan er niet alle wegen op en dus totaal niet bruikbaar om een mooie route te maken. Dus zou niet weten hoe ik een route kan maken zonder dat ik een kaart heb? 8-[ Als ik een route download en gewoon op de Edge wil zetten, heb ik idd geen kaart nodig. Maar ik heb een route gekregen die ik moet aanpassen omdat ik in Denderleeuw moet zijn en niet in Ninove :lol:

Ondertussen 2 kaarten geïnstalleerd, maar BC geeft ze nog niet aan. In principe moet BC dicht zijn, maar die is nog aant lopen ivm de kaarten van de Edge wat ik deze keer eens niet wil onderbreken.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin basecamp

Bericht door Beny »

De kaart van de gps zichtbaar hebben in Basecamp
Daarvoor moet de eerste maal je gps inderdaad een tijdje aanhangen opdat zijn kaart eens volledig wordt uitgelezen
Bij een volgende keer gaat het toch vrij vlug dat de kaart beschikbaar is in BC
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin basecamp

Bericht door Free_ltd »

Beny schreef:De kaart van de gps zichtbaar hebben in Basecamp
Daarvoor moet de eerste maal je gps inderdaad een tijdje aanhangen opdat zijn kaart eens volledig wordt uitgelezen
Bij een volgende keer gaat het toch vrij vlug dat de kaart beschikbaar is in BC

Daar begonnen een 3-tal te lopen en nog eentje en ze zijn eens ingeladen.
Maar weet niet wat de verschillen zijn:
Garmin Cycle Map EU, NorthEast 2018.10
Garmin Cycle Map EU, South West 2018,10
Garmin DEM Map EU 2017,20

Weet niet hoe dat in mekaar zit en moet nog zien welke ik moet aanduiden :lol:

Zijn nu alle drie eens ne keer ingeladen.
Plaats reactie