Garmin Edge 1030

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Vandaag aangekondigd en hier al de review van DC Rainmaker.

Voor €599 of € 679 met bundel is hij de jouwe #-o
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Wacky-S »

Dat durfde toch niemeer op u stuur te zetten :-k
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Wacky-S schreef:Dat durfde toch niemeer op u stuur te zetten :-k
Was ook mijn bedenking!
Voor die prijs is het bij mij een no-go, ff afwachten wat Wahoo als tegenprestatie gaat doen. Als Wahoo de marktpositie van Garmin op fietsnavigatie wil aanvallen, MOET het met iets op de proppen komen van hetzelfde kaliber aan een VEEL lagere prijs.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

Het verhaal van Garmin aanvallen, geb ik al lang opgegeven. Gebruik al sinds 2007 de Garmin Zumo 550 op de motor. Onnozel toestel dat veel kostte met kaarten orecies door kinderen getekend. Desondanks de TomTom rider veel overzichtelijker is en nig eens goedkoper, krijgen ze Garmin niet van de troon. Gewoon omdat ze massa's waypoints aankunnen en de concurrentie niet. Dus bijna alle ritten worden gemaakt voor Garmin en converteren voor andere toestellen geeft altijd problemen. Alhouwel vele concurrenten nu ook die formaten aankunnen. Maar toch blijft het Garmin.

Vermoed bij fiets ook zo. €679 is idd van de pot gerukt. Ik vind €400 al veel voor de 820
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Het verhaal van Garmin aanvallen, geb ik al lang opgegeven. Gebruik al sinds 2007 de Garmin Zumo 550 op de motor. Onnozel toestel dat veel kostte met kaarten orecies door kinderen getekend. Desondanks de TomTom rider veel overzichtelijker is en nig eens goedkoper, krijgen ze Garmin niet van de troon. Gewoon omdat ze massa's waypoints aankunnen en de concurrentie niet. Dus bijna alle ritten worden gemaakt voor Garmin en converteren voor andere toestellen geeft altijd problemen. Alhouwel vele concurrenten nu ook die formaten aankunnen. Maar toch blijft het Garmin.
Ik heb nochtans een Rider 450 en er zijn héél veel Zumo-overstappers naar TomTom.
GPX'en naar TT gaat prima via MyRoute app (na hercontrole).
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Het verhaal van Garmin aanvallen, geb ik al lang opgegeven. Gebruik al sinds 2007 de Garmin Zumo 550 op de motor. Onnozel toestel dat veel kostte met kaarten orecies door kinderen getekend. Desondanks de TomTom rider veel overzichtelijker is en nig eens goedkoper, krijgen ze Garmin niet van de troon. Gewoon omdat ze massa's waypoints aankunnen en de concurrentie niet. Dus bijna alle ritten worden gemaakt voor Garmin en converteren voor andere toestellen geeft altijd problemen. Alhouwel vele concurrenten nu ook die formaten aankunnen. Maar toch blijft het Garmin.
Ik heb nochtans een Rider 450 en er zijn héél veel Zumo-overstappers naar TomTom.
GPX'en naar TT gaat prima via MyRoute app (na hercontrole).

Nu met die laatste modellekes vanaf de Rider 400 zouden ze na een 10-tal jaar op niveau van de Zumo's zitten.

Maar voorheen heb ik vaak een rit moeten overnemen van voorijders met een TomTom omdat de conversie niet juist is gegaan.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:Maar voorheen heb ik vaak een rit moeten overnemen van voorijders met een TomTom omdat de conversie niet juist is gegaan.
Een route klakkeloos overnemen van een Garmin gebruiker is inderdaad niet aangewezen, beetje finetunen is noodzakelijk...

Ik zou sowieso nooit een route van iemand, zonder nacontrole, overnemen, noch op de Rider of de Edge, om terug ontopic te komen... :-p
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Maar voorheen heb ik vaak een rit moeten overnemen van voorijders met een TomTom omdat de conversie niet juist is gegaan.
Een route klakkeloos overnemen van een Garmin gebruiker is inderdaad niet aangewezen, beetje finetunen is noodzakelijk...

Ik zou sowieso nooit een route van iemand, zonder nacontrole, overnemen, noch op de Rider of de Edge, om terug ontopic te komen... :-p
Dat wisten die mensen ook wel en die gingen dat dus wel in orde zetten, maar door het beperkt aantal waypoints, liep dat toch meestal mis.

Ik had zelfs al afwijkingen met een oudere kaart dan degene die steeds de routes maken met nieuwe kaarten. Op een gegeven moment zat ik met kaarten van 2008 terwijl ze allemaal met 2016 werden gemaakt en liep het compleet fout bij mij. Dus toch maar geupdate :lol:

Net eens gekeken, en als ge hem in de UK bij Garmin besteld aan de huidige koers, dan kost hij €592 voor de bundel.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef:
RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:Maar voorheen heb ik vaak een rit moeten overnemen van voorijders met een TomTom omdat de conversie niet juist is gegaan.
Een route klakkeloos overnemen van een Garmin gebruiker is inderdaad niet aangewezen, beetje finetunen is noodzakelijk...

Ik zou sowieso nooit een route van iemand, zonder nacontrole, overnemen, noch op de Rider of de Edge, om terug ontopic te komen... :-p
Dat wisten die mensen ook wel en die gingen dat dus wel in orde zetten, maar door het beperkt aantal waypoints, liep dat toch meestal mis.

Ik had zelfs al afwijkingen met een oudere kaart dan degene die steeds de routes maken met nieuwe kaarten. Op een gegeven moment zat ik met kaarten van 2008 terwijl ze allemaal met 2016 werden gemaakt en liep het compleet fout bij mij. Dus toch maar geupdate :lol:
Ach routes... pft... wanneer gaan ze eens leren met tracks te werken :roll:
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door BertG »

Nooit fan geweest van de 1000 maar deze spreekt me wel weer aan, had er minder van verwacht eerlijk gezegd. Goed dat ze ook eens gedacht hebben aan de batterij levensduur + mogelijkheid externe batterij, ik zal wel niet de enige zijn die al eens lange dagtochten doet.

Zeshonderd lappen zou ik er niet aan kunnen geven maar 't is een adviesprijs hé, volgens site Garmin kost een 1000 ook nog 550 euro. Blijft veel geld natuurlijk en er is daarnaast ondertussen ook veel interessante concurrentie van bijvoorbeeld Wahoo. Ondertussen hoop ik dat mijn goede ouwe 800 en 500 nog héél lang gaan meegaan...
Plaats reactie