Garmin Edge 1030

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

RigolleM schreef: Was ook mijn bedenking!
Voor die prijs is het bij mij een no-go, ff afwachten wat Wahoo als tegenprestatie gaat doen. Als Wahoo de marktpositie van Garmin op fietsnavigatie wil aanvallen, MOET het met iets op de proppen komen van hetzelfde kaliber aan een VEEL lagere prijs.
En? Is Wahoo met iets van hetzelfde kaliber op de proppen gekomen? :-k

Kan een zo goed als nieuwe 1030 op te kop tikken voor een goede 300€.... Doen?
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door chrisper »

Jemp schreef:
RigolleM schreef: Was ook mijn bedenking!
Voor die prijs is het bij mij een no-go, ff afwachten wat Wahoo als tegenprestatie gaat doen. Als Wahoo de marktpositie van Garmin op fietsnavigatie wil aanvallen, MOET het met iets op de proppen komen van hetzelfde kaliber aan een VEEL lagere prijs.
En? Is Wahoo met iets van hetzelfde kaliber op de proppen gekomen? :-k

Kan een zo goed als nieuwe 1030 op te kop tikken voor een goede 300€.... Doen?
als die nog perfect werkt, zou ik dat zeker doen
zou een mooie opvolger voor mijn edge 1000 zijn, waar ik super tevreden over ben
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:En? Is Wahoo met iets van hetzelfde kaliber op de proppen gekomen? :-k

Kan een zo goed als nieuwe 1030 op te kop tikken voor een goede 300€.... Doen?
Neen, tot op heden nog niks bekend over een nieuw toestel bij Wahoo.
Dat is de helft van de prijs, ik zou niet twijfelen...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Advertentie was frauduleus.... :evil: Als het te mooi is om waar te zijn is het meestal te mooi om waar te zijn. Gelukkig had ik al een voorgevoel en heb ik me niet laten vangen. Op Marktplaats.nl staan er vaak frauduleuze zoekertjes van 1030's . Opppassen dus!

Toch aan het overwegen om een nieuwe te kopen. De huidige 820 is niet slecht, maar als je veel gegevensvelden gebruikt, wordt de lettergrootte een beetje te klein voor mijn oudere ogen :oops: Ook route volgen op kleine scherm begint voor mij moeilijk te worden.

Zou de 1030 nemen omwille van het grotere scherm én de langere batterijduur. En daar ik regelmatig bij onze zuiderburen zit, wil ik ook de mogelijkheid om automatisch routes (op de weg) te creëren.

Niet al te veel alternatieven...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Niet al te veel alternatieven...
Heb je al eens de Wahoo Elemnt (Bolt) bekeken met bv. 9 datavelden?

Afbeelding

Ik vind ook de schermresolutie (200x265) bij een Edge 820 pover en digits vrij onscherp, in tegenstelling tot bij de Elemnt (Bolt) waar de resolutie op het kleine scherm, zeker in het geval van de Bolt, toch nog behoorlijk meevallen, door het gebruik van een hogere resolutie (= scherpere digits). Moet je zeker eens bekijken op YT of andere...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Kan de Wahoo ook op een simple manier een route maken vanop de plaats waar ik me bevind (zoals Garmin of Mio)? Ik had ook ergens begrepen dat de Wahoo wel veel mogelijkheden heeft, maar enkel als hij verbonden is met de smartphone...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Kan de Wahoo ook op een simple manier een route maken vanop de plaats waar ik me bevind (zoals Garmin of Mio)? Ik had ook ergens begrepen dat de Wahoo wel veel mogelijkheden heeft, maar enkel als hij verbonden is met de smartphone...
Ja vanaf de smartphone kan je vanaf een bepaald punt navigeren naar een ander punt.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Ik bedoel eerder om een rondrit te maken. Ik sta aan mijn hotel en wil een rit van 40 km en terug aan het hotel staan. Lukt dit?

Moet de Elemnt verbonden blijven met de smartphone éénmaal de route op het toestel staan?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Ik bedoel eerder om een rondrit te maken. Ik sta aan mijn hotel en wil een rit van 40 km en terug aan het hotel staan. Lukt dit?
Neen
Jemp schreef:Moet de Elemnt verbonden blijven met de smartphone éénmaal de route op het toestel staan?
Eénmaal de route op het toestel staat moet hij niet meer verbonden zijn.
Maar de mijne blijft wel verbonden voor notificaties en live tracking...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 1030

Bericht door Jemp »

Jammer van die rondrit functie die ontbreekt. Voor mij toch wel een belangrijk item.
Plaats reactie