Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door W_H »

Headshot schreef:Ik wil de elemnt met de desktop verbinden om tracks over te zetten...
Ik verstuur de track via mail naar mijn smartphone of als de file ergens via internet is te downloaden is het nog makkelijker. De file op de smartphone aantikken en zo importeren naar de wahoo. Simpeler kan niet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door RigolleM »

W_H schreef:
Headshot schreef:Ik wil de elemnt met de desktop verbinden om tracks over te zetten...
Ik verstuur de track via mail naar mijn smartphone of als de file ergens via internet is te downloaden is het nog makkelijker. De file op de smartphone aantikken en zo importeren naar de wahoo. Simpeler kan niet.
Ik wil niet overkomen als mierenneuker ofzo, maar zomaar een track/route van het internet plukken en die klakkeloos op uw GPS plaatsen is meestal om miserie vragen. Zo ooit eens een route gedownload, wat later een kroegentocht bleek te zijn. Of eens ééntje gedownload van iemand die 5x na mekaar de Koppenberg was opgereden. Of iemand die zijn GPS route op het internet had geplaatst van een toertocht maar van thuis uit was vertrokken en er in het ritje 30km baan in zat! Ook een leuke iemand die zijn track had omgezet naar 500 trackpoints, moet je plots door de mensen hun tuin gaan rijden...
M.a.w. altijd de route eerst eens nakijken op PC vooraleer je deze op uw GPS plaatst!
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door Kulgan »

Headshot schreef:Ivm te laat reageren,

Ik wil de elemnt met de desktop verbinden om tracks over te zetten...
Volgens mij lukt dat dus niet...
Ik denk dat je ze enkel kan inladen via de smartphone.
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door W_H »

RigolleM schreef:
W_H schreef:
Headshot schreef:Ik wil de elemnt met de desktop verbinden om tracks over te zetten...
Ik verstuur de track via mail naar mijn smartphone of als de file ergens via internet is te downloaden is het nog makkelijker. De file op de smartphone aantikken en zo importeren naar de wahoo. Simpeler kan niet.
Ik wil niet overkomen als mierenneuker ofzo, maar zomaar een track/route van het internet plukken en die klakkeloos op uw GPS plaatsen is meestal om miserie vragen. Zo ooit eens een route gedownload, wat later een kroegentocht bleek te zijn. Of eens ééntje gedownload van iemand die 5x na mekaar de Koppenberg was opgereden. Of iemand die zijn GPS route op het internet had geplaatst van een toertocht maar van thuis uit was vertrokken en er in het ritje 30km baan in zat! Ook een leuke iemand die zijn track had omgezet naar 500 trackpoints, moet je plots door de mensen hun tuin gaan rijden...
M.a.w. altijd de route eerst eens nakijken op PC vooraleer je deze op uw GPS plaatst!
Ik heb al meerder routes van routeyou gedownload, nooit problemen gehad. Hetzelfde deed ik reeds in Zwitserland, ook daar heb ik nooit cirkeltjes moeten rijden. Maar een controle is natuurlijk altijd een goed idee.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door Headshot »

Als ik van de route moet afwijken zet ik mijn kaart zelfs niet aan, ik zoom gewoon uit en probeer zo via de beschikbare paadjes terug op de route in te pikken, is altijd al gelukt op deze manier. Ook als ik moe ben en wil afsnijden, uitzoomen en zelf richting start rijden over de weg. Als je eens weet als de auto in noordelijke richting staat is het gewoon wat volgen in de juiste windrichting...

Heb alle kaarten erop maar nooit gebruikt...

Ben dan mss ook niet direct de beste referentie, heb zelfs ooit de solo's ride met de 305 gereden...
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door Headshot »

Routes die ik download kijk ik wel altijd eerst na, duid dag kruisingen altijd aan door op de kruising een bruggetje in de route te zetten, maar dit zal met de wahoo niet meer nodig zijn
Gebruikersavatar
sonny_g
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 01 feb 2010 11:18
Rijdt met: nijlen

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door sonny_g »

Mijne mio is voor de 2e keer uitgebroken.

Dus tijd voor vervanging na 4.5 jaar, jammer want ik vond de mio wel simpel en vlot werken.
Het zal gaan tussen de wahoo Bolt en de garmin 820, ik heb geen ervaring met deze toestellen.

mijn gebruik:

Meestal gebruik ik hem gewoon als fietscomputer, maar als ik naar het buitenland ga wil ik ook wel turn by turn kunnen navigeren op de weg en ook deftig navigeren in de bossen.

Wat ik al heb opgevangen

- de 820 kan soms traag reageren ( het touchscreen ) en soms duurt het even vooraleer hij zijn gps signaal ontvangt..

- navigeren op de wahoo is net iets anders, altijd een smartphone nodig om de route te plannen.
daarentegen zou dit wel prettig werken ( al lijkt het mij wel "omslachtig " om altijd een 2e toestel nodig te hebben om routes te plannen )


Wat zouden jullie ervaringen ondertussen ?

thx
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door viperteam »

Ik zou voor de Edge 820 gaan ,als je aan het fietsen bent moet je toch niets veranderen aan het touchscreen , en je hebt geen smartphone nodig dat is altijd beter .(mijn mening natuurlijk ) :-D
janvangastel
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 23 jun 2017 08:35

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door janvangastel »

Volgens mij lukt dat dus niet...
Ik denk dat je ze enkel kan inladen via de smartphone.
Kan wel hoor. Ik heb het wel via Dropbox gedaan. De Bolt met de pc verbinden en gewoon er naar toe slepen of copy/paste. Via de smartphone is wel handiger.

Ik dacht eerst ook dat het gebruiken van zo'n smartphone onhandig zou zijn, maar het werkt allemaal zo makkelijk, dat ik helemaal van dat idee af ben.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Wahoo Elemnt vs Garmin Edge 520/820

Bericht door viperteam »

Het voordeel van de edge 820 is dat je wifi en bluetooth op het toestel hebt ,een route van pc naar de egde is dus heel gemakkelijk .En de wahoo kent ook problemen hoor ,maar elk toestel heeft voor en nadelen maar naar mijn mening is de garmin beter om te navigeren .
Plaats reactie