een gps kopen....nuttig?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2224
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

een gps kopen....nuttig?

Bericht door zaskar72 »

Ik stond op VeloFollies bij GARMIN rond te kijken tussen allerlei toestellen waar ik niks van ken. Ik ving een gesprek op tussen een klant en de verkoper. De verkoper zei op een bepaald moment dat den 1000 zoveel mogelijkheden heeft maar dat je daar de meeste nooit van gebruikt en dus met de 820 meer dan toekomt.
Ikzelf heb nog een echte fietscomputer maar wel al in draadloze versie... De PRO DIGI W7. Als ik aan het fietsen ben wil ik 2 zaken weten: huidige snelheid en hoeveel km ik al gereden heb. Dus op dat scherm staat hij vastgeroest. Nadien thuis wil ik ook graag mijn totaal afstand kennen en mijn gemiddelde snelheid van de rit.
Nu gebruik in sinds 1 jaar STRAVA op mijn iPhone & POLAR. Dus 2 programma's die ik laat draaien. Eigenlijk 3 want ik luister SPOTIFY ook.
De POLAR laat ik meedraaien omdat die grafische voorstelling nadien van je hartslag duidelijker is met die balkjes. De STRAVA ja dat is gewoon een fijn stuk speelgoed waar je veel kan op zien. En het enige nadeel is nu dat ik dat niet kan zien tijdens het rijden daar mijn iPhone in mijn zakje steekt. Als ik iets koop om dat op het stuur te bevestigen ben ik mijn muziek kwijt hé want das nog niet draadloos :wink:

Nu rij ik daar mee rond en kom eigenlijk niks te kort.

Maar ik dacht naar de toekomst toe toch een GARMIN aan te schaffen. Uit een rondvraag bleek dat GARMIN wereldwijd "bereik" heeft. Andere merken durven daar falen. Bijvoorbeeld in de ritten van VéloAfrique zou men uitsluitend met GARMIN ontvangst hebben. Vandaar ook mijn keuze voor GARMIN.
Maar welk toestel zou nu best bij mij passen? Ik dacht kan ik die toestellen is ergens huren dan kan ik die is testen en zo. Uiteraard zullen deze toestellen functies hebben die ik wel leuk zal vinden maar nu niet ken. Bijvoorbeeld een route opladen die on line staat ( RVV, TBT,..) of gewoon ééntje rijden die de vrienden hebben opgeslagen als ik is niet meekon met hun en toch die rit wou doen.
Een cadans meter zal wel fijn zijn maar daar wil ik geen geld aangeven. Ik zeg tegen dat resoluut: niet nodig.

Verder wil ik dit op mijn RACE en MTB kunnen gebruiken.
Moet het zeer vast staan dat ik die niet verlies.
Batterij moet lang ( +/-12u) meegaan en herlaadbaar zijn.

Dus als je weet waar ik dit is kan huren geef het mij dan door aub.
Antwoorden op de vragen zou ook fijn zijn.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: een gps kopen....nuttig?

Bericht door Beny »

Je mag altijd één van mijn toestellen eens een paar uurtjes testen

De 1000 heeft inderdaad veel mogelijkheden, maar dat heeft de 820 ook
Dan kan je beter kijken voor de 1000 explore of de 820 explore

Bevestigingen zijn allemaal dezelfde, maar met het koordje rond uw stuur kun je deze nooit kwijtspelen

12 uur meegaan... autonoom haalt de 1000 dat niet, de 820 net wel
Onderweg bijladen kan mits je een powerbank meeneemt

Of anders moet je eens kijken naar de Garmin Outdoor toestellen zoals de Etrex Touch 35 (met vervangbare AA batterijen, en in hoge Amp/h gaan die langer dan 12h mee)

Ik ben zeker voorstander van Garmin
Maar alle andere merken werken ook wereldwijd
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: een gps kopen....nuttig?

Bericht door HardTail Charlie »

Een stille 'hint'... http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 6&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie