Hoogtemeters

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Hoogtemeters

Bericht door Bro-st »

Hallo bikers,
Heb een vraagje over hoogtemeters. Ik heb een dakota 20 en die geeft mij na de rit de hoogtemeters van de rit maar als ik dan de rit in basecamp zet dan zie ik daar dat er veel meer hoogtemeters zijn. En het is wel een heel groot verschil. Op welke van de 2 kan je het meeste vertrouwen dan. Dank u
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hoogtemeters

Bericht door _anonymus_ »

Volgens mij op je toestel.
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Re: Hoogtemeters

Bericht door Bro-st »

Daar twijfel ik dus aan. Strava zit wel redelijk in de buurt altijd van het toestel. Zal dus zo wel zijn dan zeker. Spijtig dat het ni beter te controleren valt.
barrewiete
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 12 apr 2011 12:04
Rijdt met: Thompson, Specialized

Re: Hoogtemeters

Bericht door barrewiete »

Waar kan je in basecamp de hoogtemeters terug vinden?
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Re: Hoogtemeters

Bericht door Bro-st »

Door op de track te dubbelklikken
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Re: Hoogtemeters

Bericht door Bro-st »

Niemand die hier een duidelijk antwoord op kan geven precies.
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Re: Hoogtemeters

Bericht door Solo »

Bro-st schreef:Niemand die hier een duidelijk antwoord op kan geven precies.
Is je hoogtemeter van je Dakota gekalibreerd?

Hoe groot is het verschil ? Is dat met elke rit ongeveer evenveel ?

Bewaar je de active log als track op je toestel en bekijk je hem pas later of lees je elke rit dadelijk uit in Basecamp zonder ze op het toestel te bewaren;

Hoe ziet het hoogteprofiel er uit in Basecamp , zijn de aangegeven hoogtes een juiste weergave van je rit?

Komen de afstand en tijd overeen met je gereden parcours?

Zijn begin- en eindpunt in Basecamp het zelfde van je gereden track > bv als je een toertocht rijdt zie je alleen maar het gereden parcours van de organisatie of zie je bv nog stukken van je verplaatsing van en naar huis ?

Als het kan mag je de track even doorsturen via mail.

Stef
Gebruikersavatar
Bro-st
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 19:38
Rijdt met: Trek 8500

Re: Hoogtemeters

Bericht door Bro-st »

Ik heb 449 hm op basecamp en 291 hm op toestel. Ik sla mijn tocht direct op in het toestel als ik aan het einde ben. Dan zet ik de gegevens op pc via garmin connect en dan sla ik de tocht op. Daarna open ik de tocht met basecamp en vergelijk ik de gegevens en merk ik steeds dat toch wel groot verschil in hoogtemeters maar weet dus ni dewelke ik als juiste mag aannemen. De gegevens op strava zitten wel een beetje in de buurt van het toestel.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Hoogtemeters

Bericht door _anonymus_ »

Ik gebruik Basecamp niet, maar kent BaseCamp hoogteverschillen?
Hoogtemeters op je toestel zijn gemeten, Strava leest die uit en corrigeert bij doordat het hoogteverschillen kent uit de gegevens van iedereen die deze routes al voor jou heeft gereden.
In een elektronische kaart kunnen hoogteverschillen misschien wel ingecalculeerd zitten, maar dit lijkt mij dan veel meer bij benadering dan effectief gemeten gegevens.
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Re: Hoogtemeters

Bericht door Solo »

De workaround die de topic starter doet via Garmin Connect zal zorgen voor de verschillen die hij ondervind.Als je een geregistreerde track rechtstreeks vanuit je toestel verzend naar Basecamp zit daar geen verschil op. Basecamp geeft dan enkel weer wat de GPS heeft opgeslagen.

Als je in Basecamp een track zelf tekent en je maakt gebruik van een kaart met hoogtegegevens bv Topo Pro Benelux dan zal je ook daar een berekend hoogteverschil krijgen.

In principe is de registratie van je GPS het meest betrouwbaar vanwege de barometrische hoogtemeter .
Plaats reactie