HR-Meter

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

HR-Meter

Bericht door kovan »

Welke HR meter gebruiken jullie op de Garmin?


Ik heb een Garmin Edge 800, HR-meter is defect.
Welk type van Garmin past hier op?
Zijn er eventueel alternatieven die op de een of andere manier interessanter zijn?


Gegroet!
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: HR-Meter

Bericht door Stokke »

Bij de Garmin Edge 800 moet je letten op dat de sensor ANT+ heeft merk doet er niet toe
Indien enkel de band stuk ? Deze is los verkrijgbaar

Maar momenteel werken er meer en meer merken met zowel Ant+ als smart bluetooth 4.0
Dit heeft weer het voordeel dat je deze weer kan gebruiken met je smartphone of ipod iphone smartwatch indien competatible natuurlijk

Deze kost hetzelfde of minder dan die van Garmin
Kan er zelfs al vinden in de Decathlon
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: HR-Meter

Bericht door madskatingcow »

Wahoo Tickr - BlueTooth & Ant+, of volgens DC Rainmaker staat de Scosche Rhythm+ bovenaan de lijst, een armband met optische sensor eveneens met Ant+ & BlueTooth, meer info hier.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: HR-Meter

Bericht door RigolleM »

madskatingcow schreef:volgens DC Rainmaker staat de Scosche Rhythm+ bovenaan de lijst, een armband met optische sensor eveneens met Ant+ & BlueTooth, meer info hier.
DC Rainmaker is geen MTB'er en ik zou geen optische HR aanbevelen voor MTB, wegens te veel schokken waarbij de OHR geen vlotte meting kan bepalen. Op koersvlo zit je veel statischer en is de meting quasi gelijk aan een borstband HR. Ook bij lopers die veel op interval trainen is OHR nog niet 100% correct daar hij de pieken niet te best kan opvangen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: HR-Meter

Bericht door madskatingcow »

Ook al is het geen 'MTB' website, er wordt wel veel uitgebreid getest. Ik ga er regelmatig is kijken :wink:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: HR-Meter

Bericht door RigolleM »

madskatingcow schreef:Ook al is het geen 'MTB' website, er wordt wel veel uitgebreid getest. Ik ga er regelmatig is kijken :wink:
DCR is DE site als je info nodig hebt rond GPS devices, wordt niet alleen getest maar hij gebruikt het ook. Hij vergelijkt ook met andere toestellen en blijft antwoorden op de vragen die worden gesteld, ook maanden na publicatie van de blogpost.
Plaats reactie