Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
SVKE
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 02 nov 2016 10:49

Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door SVKE »

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een GPS die zowel geschikt is voor een MTB-tocht (doe ik wekelijks), als voor weggebruik (voor de uitstapjes met het gezin, momenteel niet zo frequent doch met een goede fietsgps wil ik daar verandering in brengen). Navigatie waarbij ik een adres kan ingeven is bijgevolg een MUST!

Voor de rest moet de GPS niet veel toeters en bellen hebben (geen kadansmeter, VOX, ... nodig)
De Edge 820 explore zal alleszins meer dan voldoen aan mijn vereisten, maar ik wil ook niet betalen voor de toeters en bellen die ik niet zal gebruiken.

De Edge Touring PLUS zou volgens de specs ook moeten volstaan, alleen lijkt het model mij weinig populair onder de MTB'ers.
Ik zie de meesten rondrijden met een 520 of 810 (of 1000) of Etrex, maar zelden met een touring PLUS.

Iemand ervaring met beide modellen?
Of heeft iemand zicht op de nadelen van de touring PLUS? (slecht bereik in de bossen?)

Gezien het prijsverschil van 110€ (209€v voor de touring PLUS, 319€ voor de 820 explore) neig ik naar de touring PLUS, behalve als die onvoldoende kan dienen tijdens het MTB'en.

Thx voor de feedback!
SVKE
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door vedet »

Ik ben van mening dat wanneer je die 100€ kan missen je beter voor de 820 kiest. Altijd zonde wanneer je achteraf denkt, had ik dat er maar opstaan.
jan831
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 sep 2016 13:53

Re: Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door jan831 »

de touring plus is een uitgeklede versie van de edge 810, de voorloper van de 820 Explorer dus.
Als je een beetje toekomstgericht kijkt, lijkt mij de 820 de beste keuze.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door mtbcube »

ik heb sinds woensdag de nieuwe garmin edge 820 gekocht en ondertussen al en flinke rit mee gedaan op de mtb door de bossen ,
ik zou zeker kiezen voor de garmin edge 820 ,kan je navigeren op adres maar ook op coordinaten,
en deze is geschikt om je mtb ritten te doen ,en zeker ook als gewoon auto wandel gps ,

mvg
mtbcube
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door RigolleM »

jan831 schreef:de touring plus is een uitgeklede versie van de edge 810, de voorloper van de 820 Explorer dus.
Als je een beetje toekomstgericht kijkt, lijkt mij de 820 de beste keuze.
Misschien is de Edge 820 te ingewikkeld voor sommigen en daarom bestaat er de Touring Plus/Explore.

Touring Plus is gewoon eenvoudig zonder al die features van de Edge 810.

Er is ook een 820 Explorer en mist volgende functies t.o.v. 820 (bron DCR):

– No WiFi
– No Ambient Light Sensor
– No ANT+ Power Meter or Shifting Support
– No Structured Training Support (i.e. structured workouts)
– No advanced metrics like performance indictor, FTP, etc…

Heeft ook een eenvoudigere menu, voor sommigen is de leercurve van de Edge te hoog en zocht men heil bij Mio, daarom heeft Garmin Touring Plus/Explore in huis om hiermee te concurreren.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820 explore VS Garmin Edge Touring Plus

Bericht door RigolleM »

mtbcube schreef:ik heb sinds woensdag de nieuwe garmin edge 820 gekocht en ondertussen al en flinke rit mee gedaan op de mtb door de bossen ,
ik zou zeker kiezen voor de garmin edge 820 ,kan je navigeren op adres maar ook op coordinaten,
en deze is geschikt om je mtb ritten te doen ,en zeker ook als gewoon auto wandel gps ,

mvg
mtbcube
Kan de Edge 820 Explore ook dus dat is geen argument om niet voor de Explore te kiezen.
Plaats reactie