Garmin Touring Plus Hoogtemeters

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Molko78
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 nov 2012 22:40

Garmin Touring Plus Hoogtemeters

Bericht door Molko78 »

Kan mij iemand uitleggen hoe ik mijn hoogtemeters correct instel aub,lukt me langs geen kanten
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Touring Plus Hoogtemeters

Bericht door Beny »

Molko78 schreef:Kan mij iemand uitleggen hoe ik mijn hoogtemeters correct instel aub,lukt me langs geen kanten
Alvast bedankt
Wat bedoel je met instellen
De juiste hoogte ingeven op bvb de startlocatie?
Molko78
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 26 nov 2012 22:40

Re: Garmin Touring Plus Hoogtemeters

Bericht door Molko78 »

Beny schreef:
Molko78 schreef:Kan mij iemand uitleggen hoe ik mijn hoogtemeters correct instel aub,lukt me langs geen kanten
Alvast bedankt
Wat bedoel je met instellen
De juiste hoogte ingeven op bvb de startlocatie?
Mijn hoogte meters kloppen langs geen kanten,dus zal ik wss moeten iets instellen..dus mss wel zoals je zegt
Maar dat vind ik nergens??
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Touring Plus Hoogtemeters

Bericht door RigolleM »

Molko78 schreef:Mijn hoogte meters kloppen langs geen kanten,dus zal ik wss moeten iets instellen..dus mss wel zoals je zegt
Maar dat vind ik nergens??
Bij een waypoint de hoogte instellen van waar je vertrekt, zo heb ik altijd een waypoint van mijn thuisadres met hoogtemeter op 7m staan, en dan kloppen de hoogtemeters als ik van thuis vertrek.

Als je bv. in Mapsource/Basecamp een waypoint aanmaakt met een topokaart als kaart dan krijg je de hoogtemeters te zien in de eigenschappen.

Anderzijds moet je geen wonderen verwachten van hoogtemeters op een toestel van €300 en kunnen de weersomstandigheden uw GPS behoorlijk in de war brengen. Ik beschouw de hoogtemeters die mijn Edge weergeven als puur informatief niet als exacte cijfer.
Plaats reactie