Goede gps-winkel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Goede gps-winkel

Bericht door Frakke »

Waar vindt je een goede winkel die goede simpele uitleg geven voor een gps die voor mijn doeleinden goed zou zijn.
Liefst in het antwerpse maar verder mag ook.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Goede gps-winkel

Bericht door aresius »

In het verleden ben ik eens in een GPS winkel in Leopoldsburg geweest (iets verder voor jou)
Daar kreeg je echt een deskundige uitleg en veel informatie.
Maar zo direct vind ik er geen informatie meer over.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Goede gps-winkel

Bericht door vedet »

Wat verwacht je van je toestel? Welk budget wil je hiervoor uittrekken?
Gebruikersavatar
Storm
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 11:33
Rijdt met: 2015 BMC Teamelite TE01 29 XC

Re: Goede gps-winkel

Bericht door Storm »

Ik heb via vrienden al goede dingen gehoord over Waypoint in Zolder.
Hebben blijkbaar ook een winkel in Leuven zegt Google ...
Gebruikersavatar
Frakke
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 13 nov 2010 11:04
Rijdt met: Orbea Alma H10

Re: Goede gps-winkel

Bericht door Frakke »

vedet schreef:Wat verwacht je van je toestel? Welk budget wil je hiervoor uittrekken?
Budget wat een goede kost

Kunnen tja
Navigeren
Routes opzetten gpx enz
Zelf(gps) routes laten maken van A naar B
Hoogtemeters

Was zelf naar de 820 aan het kijken beste van de 2 in 1 810/1000 lees ik.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Goede gps-winkel

Bericht door vedet »

Ik denk dat je best zelf op internet uitzoekt welke het best bij je past, even oplijsten wat je allemaal wil en dan een selectiemaken, een winkel kan een goede uitleg geven en je de juiste weg wijzen.

Hieronder een quote die ik deze morgen in een ander gps topic postte.
vedet schreef:Hier een garmin fan,

ik moet zeggen dat ik offroaden met de gps niet evident vind, ritten narijden heeft regelmatig tot gevolg dat je over wegeltjes moet die privé of afgesloten zijn, of over velden gaat waar op dat moment gewassen op staan, dan terug op de route komen vergt wel wat zoekwerk, vaste routes zijn meestal wel aangegeven en daar is dus ook geen navigatie voor nodig.

Ikzelf heb een 810 met Topo PRO Benelux maar navigeer niet zo vaak, ik rij wat blind over paden en gebruik dan mijn toestel wel om terug naar het beginpunt of bestemming te fietsen, maar dat is alleen tijdens de vakanties, wonende in Antwerpen rij ik buiten de vakantie alleen maar toertochten.
Ik gebruik hem meer als volledig dashbord en om daarna in Connect/Strava alles te bekijken en te analyseren.

De trainingsfaciliteiten gbruik ik nooit, hartslagmeter vind ik wel leuk om te vergelijken met andere ritten, maar trainingsanalyses is niet nodig voor mij als amateur en weekend rijder.

De Edge reeks vind ik perfect van formaat en kunnen, daar hangt het van budget af welke te kiezen (5-reeks, 8-reeks, 10-reeks) hoe hoger hoe meer bellen, toeters hebben ze allemaal. De andere Garmin modellen hier hierboven werden aangehaald vind ik persoonlijk nogal groot en lomp op een fietsstuur staan, voor mij telt dit erg mee.
Andere merken ken ik niet van gebruik dus daar kan ik niet op reageren.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Goede gps-winkel

Bericht door aresius »

Frakke schreef:...
Kunnen tja
Navigeren
Routes opzetten gpx enz
Zelf(gps) routes laten maken van A naar B
Hoogtemeters
...
Waar wil je deze gps vooral gebruiken?

De Edge modellen zijn goeie dingen maar die komen snel aan hun limieten onder dichte bebossing en diepere kloven.
Als de hartslag en trapfrequentie functies niet belangrijk zijn zou ik voor de Garmin map64 modellen gaan. Die hebben een veel betere nauwkeurigheid qua navigatie.
Enkele weken geleden nog gemerkt in Echternach, daar kregen de Edge modellen het moeilijk en m'n 10 jaar oude map60 bleef redelijk goed on track.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Goede gps-winkel

Bericht door vedet »

Afbeelding
Ja als je zo'n ding op je stuur wil.
Met mijn 810 weinig problemen in dichte bossen, diepe kloven kan ik niet van meespreken maar hoeveel kanten kan je daar uit wanneer je signaal wegvalt.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Goede gps-winkel

Bericht door aresius »

Hehe, op zo'n smal stuurtje lijkt alles massief :-D
Mij stoort het niet.

Valt toch nog redelijk mee.. enkele jaren geleden op de RDHF
Afbeelding
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Goede gps-winkel

Bericht door RigolleM »

Frakke schreef:Was zelf naar de 820 aan het kijken beste van de 2 in 1 810/1000 lees ik.
Je zou denken dat de Edge 820 de opvolger is van de Edge 810 maar hij heeft meer weg van een Edge 520, dan een Edge 8x0, ze zouden hem beter Edge 530 genoemd hebben ;-)
Als je puur naar de specs kijkt is een Edge 820 een Edge 520 met meer opslaggeheugen (16Gb) waardoor volledige kaarten opgeslagen kunnen worden, dus idealer is voor personen die veel navigeren.
Natuurlijk heeft de Edge 820 de laatste software en wat nieuwe snufjes (oa. group tracking, crash detection,...).

Mocht morgen mijn Edge 800 het opgeven, zou ik het niet onmiddellijk weten wat aanschaffen, maar ik denk dat het eerder een Edge 1000 zal zijn dan de 820.
Ik gebruik toch regelmatig het kaartscherm en heb ook graag wat velden op mijn scherm en dan wordt het toch allemaal wat krap op een Edge 820.
Mijn keuze zou puur voor het grotere scherm zijn!
Plaats reactie