Forumoverzicht Bikemogelijkheden GPS Garmin Edge 820

Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht za 03 feb 2018 17:16
Erik.B Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC Teamelite 01, massini custom
Svenny007 schreef:
Mijn theorie zou zijn. Als je de sensor op het achterwiel plaats en je trapt enkele malen door in de modder of boomwortels ofzo dat die meer km's registreerd. Maar om zo 30km door te trappen denk ik dat dat wat iverdreven is.....

Het was wel vettig vandaag maar dat lijkt mij ook onmogelijk om zoveel zot te draaien, niemand anders met een oplossing of weet waarom dit gebeurd

Bericht ma 05 feb 2018 09:58
RigolleM Avatar gebruiker
Mountainbiker

Erik.B schreef:
Svenny007 schreef:
Mijn theorie zou zijn. Als je de sensor op het achterwiel plaats en je trapt enkele malen door in de modder of boomwortels ofzo dat die meer km's registreerd. Maar om zo 30km door te trappen denk ik dat dat wat iverdreven is.....

Het was wel vettig vandaag maar dat lijkt mij ook onmogelijk om zoveel zot te draaien, niemand anders met een oplossing of weet waarom dit gebeurd

Ik zou die eerder vooraan dan achteraan monteren, wegens bovenstaande redenen.

Bericht ma 05 feb 2018 10:14
Erik.B Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: BMC Teamelite 01, massini custom
Ik zal de sensor eens van voor plaatsen, ben wel benieuwd als mijn probleem dan opgelost is

Bericht ma 05 feb 2018 10:36
Mountainbiker

Erik.B schreef:
Ik zal de sensor eens van voor plaatsen, ben wel benieuwd als mijn probleem dan opgelost is

Als het hiermee niet opgelost is, dan moet je verder zoeken... ik denk dan eerst aan de batterij bijvoorbeeld :wink:

Bericht ma 05 feb 2018 11:54
Kevin82 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC

Wat is da toch allemaal met die gps problemen... Wou overstappen van Mio naar Garmin wegens problemen maar als ik het allemaal zo lees is dit geen garantie op een foutloos systeem...

Bericht ma 05 feb 2018 14:03
Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Ik zou mss in de toekomst eens de 'surprise me' functie willen gebruiken. Heb het al eens gedaan thuis, maar is precies alleen maar voor met de racefiets te doen? Iemand een idee of dit ook specifiek voor MTB gaat?

Bericht ma 05 feb 2018 14:08
Mountainbiker

Free_ltd schreef:
Ik zou mss in de toekomst eens de 'surprise me' functie willen gebruiken. Heb het al eens gedaan thuis, maar is precies alleen maar voor met de racefiets te doen? Iemand een idee of dit ook specifiek voor MTB gaat?

Is ook niet zo makkelijk om een 'Suprise Me' ritje tot een goed einde te brengen met een MTB, want niet alle paden staan op de kaart en andere paden zijn gewoon verdwenen, door bv. boeren die niet zo nauw omgaan met het bewerken van hun landbouwgronden.

Bericht ma 05 feb 2018 18:30
Supernaut Mountainbiker

RigolleM schreef:
Free_ltd schreef:

Is ook niet zo makkelijk om een 'Suprise Me' ritje tot een goed einde te brengen met een MTB, want niet alle paden staan op de kaart en andere paden zijn gewoon verdwenen, door bv. boeren die niet zo nauw omgaan met het bewerken van hun landbouwgronden.

Dit kan je ook anders stellen .
Ik heb deze functie al eens ( meermaals ) gebruikt op de racefiets .
Meermaals holle wegen , onverhard , einde veldwegen voor de wielen geschoven gekregen .
Het lijkt me meer iets voor op een mtb of trekkingfiets .

Bericht ma 05 feb 2018 18:37
Mountainbiker

Supernaut schreef:
Dit kan je ook anders stellen .
Ik heb deze functie al eens ( meermaals ) gebruikt op de racefiets .
Meermaals holle wegen , onverhard , einde veldwegen voor de wielen geschoven gekregen .
Het lijkt me meer iets voor op een mtb of trekkingfiets .

Hiermee bevestig je eigenlijk dat de geïnstalleerde kaart niet geschikt is voor beiden!
Mocht mijn Edge 800 de 'Suprise Me' functie ondersteunen zou deze mij perfect leiden langs wegen, want daar staat Garmin City Navigator op, weliswaar van 2012, en die kent geen onverharde wegen.

Bericht ma 05 feb 2018 21:29
Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Da is minder. Had er meer van verwacht.

VorigeVolgende

Keer terug naar GPS