Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Garmin Edge 820

Bericht door witte555 »

Bestaat er de mogelijkheid om een route die je op de gps opgeslagen hebt eens in de andere richting te rijden?
Niet dat je steeds de melding krijgt dat je "uit koers" bent.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

In Basecamp kan je die omdraaien
Maar alternatief kan je ook de waarschuwing "uit koers" uitschakelen
Staat vlak onder de setting van afslagbegeleiding uit
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Stokke »

Gekocht as download, dus niet op DVD, k vraag me af of ik een uninstall zou kunnen uitvoeren op de 800 en dan opnieuw installeren op de 820, dan wordt de kaart toch maar gebruikt op slechts 1 toestel ???

Contact opnemen met Helpdesk zodat ze licentie kunnen omzetten (slechts een toestel )
Heb dit een keer moeten doen met een defect toestel hier de info http://support.waypointgps.be/images/6/ ... 150214.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ken dit toestel wel niet maar kan je uw koers niet omdraaien in het toestel indien je deze selecteert dan op die drie streepjes onderaan een omgekeerde kopie maken ????

Zo kan ik een track omdraaien als ik dit zou willen in mijn Oregon
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Garmin Edge 820

Bericht door witte555 »

Beny schreef:In Basecamp kan je die omdraaien
Maar alternatief kan je ook de waarschuwing "uit koers" uitschakelen
Staat vlak onder de setting van afslagbegeleiding uit
Heb Basecamp nog nooit gebruikt,kun je even in het kort uitleggen hoe ik dan de "koers" kan omdraaien aub?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

witte555 schreef:
Beny schreef:In Basecamp kan je die omdraaien
Maar alternatief kan je ook de waarschuwing "uit koers" uitschakelen
Staat vlak onder de setting van afslagbegeleiding uit
Heb Basecamp nog nooit gebruikt,kun je even in het kort uitleggen hoe ik dan de "koers" kan omdraaien aub?
In de eigenschappen (dubbel klik of rechtermuis,openen)van het spoor (koers) kun je deze omdraaien
Simontheys
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 apr 2013 16:02
Rijdt met: Trek Superfly 6 2017

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Simontheys »

Ik weet niet of het hier misschien al ergens staat. Maar ik heb sinds vrijdag een nieuwe telefoon. Nu lukt het me echter niet meer mijn gps te koppelen met deze telefoon. De gps wordt niet gevonden en de telefoon wordt niet gevonden op mijn garmin.
Om verbinding te maken via bluetooth om onder andere mijn rit op strava te zetten via garmin connect.
Iemand dit probleem ook gehad? Bij mijn vorige telefoon was er geen probleem.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Deze maar oppikken ipv een nieuwe.

Moet er vanavond mss nog eens wat mee prullen, maar ben nu van een 510 naar 820 gegaan. Dacht dat het wel ongeveer hetzelfde ging zijn, maar met meer mogelijkheden.

Nu heb ik de activiteitenprofielen die standaard Indoor, Train en Race zijn. Ik heb daar dan nog Mountainbike aan toegevoegd. Tot daar aan toe.
Maar bij de 510 had ik ook 'Fietsprofielen' waarbij ik dus effectief merk en type fiets kon ingeven. Dan kon ik voor de rit aanduiden dat ik ga MTB'en en met welke fiets, omdat ik 2 MTB's heb.

Maar ik kan nergens in de 820 die profielen vinden of ergens een plaats waar ik de 'gear' kan ingeven. In Garmin Mobile app en online is dat wel allemaal.

Dus hoe doen de mensen met meer MTB's dit dan aangeven met welke ze op de baan zijn? Ge kunt dat wel achteraf in Garmin Mobile App aanpassen, maar vraag me af of dit niet in de 820 kan.


Dan nog een volgend punt. Zijn er mensen die gebruik maken van die automatische route die ge kunt laten maken? Bv 40km ingeven en zelf een route laten berekenen? Werkt dit goed?
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Kevin82 »

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe gps en deze komt in aanmerking.

De nieuwe edge 1030 vind ik echt wel heel prijzig, zeker voor de keren dat ik deze gebruik.

Mijn vraag is dus wat het verschil is tussen de 1030 en de 820. Uiteraard is het toestel kleiner maar zijn er nog serieuze verschillen tussen beiden? Ik zie dat de 820 ook WiFi heeft en kan communiceren met mijn di2 en telefoon. De 1030 kost een slordige 200€ meer dus veronderstel ik toch dat er nog wezenlijke verschillen zullen zijn?

Ik gebruik dus de gps sporadisch maar wil wel een turn by turn gps want heb ik toch al nodig gehad. Had voordien een Mio 505. Is er iemand die toevallig dezelfde overstap heeft gemaakt en zoja kunnen jullie deze aanbevelen?

Ik lees her en der wel dat de 820 trager zou reageren op het aanraakscherm ed. Ik veronderstel dat dit dan wel aanvaardbaar trager is en niet hopeloos wachten op een reactie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

820 is een prima toestel en doet normaal gezien alles wat ge effectief nodig hebt.

De 1030 is wat sneller, meer geheugen, geloof dat er een micro sd nog bij kan, betere batterijduur en ootioneel mogelijk om 2de batterij te koppelen aan de houder.

Als ge in google ‘garmin edge 1030 vs 820’ ingeeft, gaat ge lijstjes vinden met de exacte verschillen.

Ik vond de orijs van de 1030 van de pot gerukt. Heb op black friday op wiggle.be een820 Bundle gekocht voor €269. Kansje die ik niet kon laten liggen. Gewoon de helft van de prijs van een 1030.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Kevin82 »

Op wiggle voor 269€??? Is idd wel een superkoopje. Nu kan ik hem het goedkoopst vinden voor een 100€ meer.
Ja de prijs van de 1030 is er idd los over... Dat kan ik er ook niet aan geven. Ik zal het wel doen met een kleiner schermpje dan...

Ik ga het nog eens goed bekijken of de 820 zeker kan verbonden worden met een di2 ultegra. Ik dacht het eens gelezen te hebben maar kan het nu niet meteen terugvinden.
Plaats reactie