Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door TimW »

Nieuw fenomeen op mijne 820.
Kaart is groen uitgeslagen en het navigatiepijltje is ook groen geworden. Zo goed als onmogelijk om nog een route te volgen.
Heb het gegoogled en ben blijkbaar niet de enige. Heb factory reset gedaan maar helpt niet.
Aan de PC hangen en kaarten opnieuw installeren zou het kunnen oplossen, maar lees dat het soms onmiddelijk terug komt?

Ondertussen ben ik al aan mijn 2de Edge 820 bezig. De eerste is vervangen wegens het bekende "halo" fenomeen. Deze heeft dat nu niet meer en het touchscreen werkt duidelijk beter dan bij de vorige.
Maar nu is de batterij leeg na nog geen 3u een route volgen, terwijl ik met de vorige vlotjes boven de 6u navigeren ging met bluetooth en sensors aan.

Wat een onding is het toch :roll:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik heb het ook gemerkt vorige week. Alle wegen groen en het is echt heel goed uitkijken welke richting ge uit moet. Paar keer daardoor mis gezeten. Geen idee waar ze met hun verstand zaten. Maar ik vermoed, na alle klachten, dat dit wel opgelost gaat geraken met een update.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Mister No Chaïn schreef:Ondertussen heb ik mijn Garmin binnen gedaan en deze zal vervangen worden door een nieuwe 820. Opleggen voor een 830 was niet mogelijk. Die nieuwe 820 gaat dan 2dehands op en ik ga wat anders kopen ...
Ik had gevraagd om op te leggen voor een (refurb) 1030 en ging ook niet, terwijl ik nederlanders ken waar het wel ging. Dus vermoed dat Garmin BE en Garmin NL een andere visie erop na houden :(

In ieder geval gaat bij mij de batterij weer lang mee.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: Garmin Edge 820

Bericht door den Bart »

Free_ltd schreef:
Mister No Chaïn schreef:Ondertussen heb ik mijn Garmin binnen gedaan en deze zal vervangen worden door een nieuwe 820. Opleggen voor een 830 was niet mogelijk. Die nieuwe 820 gaat dan 2dehands op en ik ga wat anders kopen ...
Ik had gevraagd om op te leggen voor een (refurb) 1030 en ging ook niet, terwijl ik nederlanders ken waar het wel ging. Dus vermoed dat Garmin BE en Garmin NL een andere visie erop na houden :(

In ieder geval gaat bij mij de batterij weer lang mee.
Nemen jullie hiervoor contact op met Garmin rechtstreeks of via de reseller?

Ik heb de indruk dat mijn batterij ook begint te sneuvelen. Na een ritje van 1u30 van 80% naar 11% gegaan.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

den Bart schreef:
Free_ltd schreef:
Mister No Chaïn schreef:Ondertussen heb ik mijn Garmin binnen gedaan en deze zal vervangen worden door een nieuwe 820. Opleggen voor een 830 was niet mogelijk. Die nieuwe 820 gaat dan 2dehands op en ik ga wat anders kopen ...
Ik had gevraagd om op te leggen voor een (refurb) 1030 en ging ook niet, terwijl ik nederlanders ken waar het wel ging. Dus vermoed dat Garmin BE en Garmin NL een andere visie erop na houden :(

In ieder geval gaat bij mij de batterij weer lang mee.
Nemen jullie hiervoor contact op met Garmin rechtstreeks of via de reseller?

Ik heb de indruk dat mijn batterij ook begint te sneuvelen. Na een ritje van 1u30 van 80% naar 11% gegaan.
Goeie vraag. Geloof dat ik gewoon een mail had gestuurd naar Garmin Benelux en vandaar uit kreeg ik na 3 dagen (altijd na 3 dagen bij hen) een antwoord met een aantal zaken die ze moesten weten. Paar keer op en af moeten mailen en gaat echt slopend, omdat ze daar 'altijd' pas na 3 dagen antwoorden :lol:

Garmin zit in Evere en dus gewoon opsturen naar daar en dan na nazicht sturen ze meteen een refurb terug. Doos en kabels en dergelijke niet nodig. Enkel toestel met een door hun gemaild en ingevuld document en dan in een bubbeltjesenveloppe steken en opsturen. Ne dag of 7 later had ik de nieuwe (refurb) en batterij is nu weer ok.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

Of binnenbrengen bij de reseller die al die taken op zich neemt
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Beny schreef:Of binnenbrengen bij de reseller die al die taken op zich neemt
Dat kan natuurlijk ook, maar de mijne kwam van Wiggle en die zitten in de UK. Vandaar dat ik rechtstreeks bij Garmin BE ben geweest. Mijne is trouwens geruild terwijl die 2 dagen buiten garantie was :lol:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik had em binnen gedaan bij de lokale Garmin dealer, rekende 20 euro voor de garantieafhandeling. Prima voor mij, toestel kwam ook van op Wiggle.
Ondertussen heb ik de nieuwe opgehaald en deze gaat in de verkoop, moest iemand geïnteresseerd zijn.

Geweldige touchscreen als je sinds 2008 geen nieuwe smartphone meer gekocht hebt, batterij met hoge capaciteit zolang je onder de 10 graden liever binnen blijft, en met gratis wederkerend Halo effect. Beyoncé heeft er zelfs een lied over gemaakt. Werkelijk een toptoestel!
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

Plots ook alles groen .
Enige manier om een track nog na te rijden , kaarten uitschakelen .
Heb dan een zwart scherm, met groene track .

Is er al oplossing voor groentje .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik was dat al ff vergeten ivm die groene lijn. Want al ff niet meer gereden en al zeker niet op navigatie.

Ben ook benieuwd wanneer dat gaat opgelost geraken. Garmin en kleuren, we zullen er nooit aan wennen. Laat me denken aan den tijd van de Garmin Zumo, waarbij alles geel was. Wegen donkergeel en al de rest daar rond lichtgeel. Enkel de track was int roze :lol:
Plaats reactie