Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Misty »

Sinds vandaag ook een 820 komende van een 800 ! Nu al alles in gereedheid gebracht om morgen eens te testen maar ik krijg men GSC10 cadanscencor niet gekoppeld en volgens ik lees zijn deze compatibel , bij de 800 geen problemen !

Misty ,
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Hoi Misty

als je je cadanssensor op je fiets geplaatst hebt ,moet je even bij de 820 naar sensoren gaan , en hem laten zoeken ,vindt hij hem niet direct moet je even je fiets opheffen en aan je pedalen goed hard draaien ,normaal gezien zou de 820 hem moeten erkennen , je moet wel zorgen dat je zo weining mogelijk dicht in geburen staat van andere bleuthoot apparaten .

mvg
mtbcube

Misty schreef:Sinds vandaag ook een 820 komende van een 800 ! Nu al alles in gereedheid gebracht om morgen eens te testen maar ik krijg men GSC10 cadanscencor niet gekoppeld en volgens ik lees zijn deze compatibel , bij de 800 geen problemen !

Misty ,
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

Ook aan het twijfelen tussen de 820 en de 1000. Belangrijkste nadeel van de 820 dat ik zie is het kleinere scherm. Ik heb nu een 800. Hoe verhoudt het scherm van de 820 ten opzichte van de 800? Navigatie doe ik niet zo vaak, maar als ik het gebruik wil ik wel een duidelijk goed leesbaar scherm.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Jemp schreef:Ook aan het twijfelen tussen de 820 en de 1000. Belangrijkste nadeel van de 820 dat ik zie is het kleinere scherm. Ik heb nu een 800. Hoe verhoudt het scherm van de 820 ten opzichte van de 800? Navigatie doe ik niet zo vaak, maar als ik het gebruik wil ik wel een duidelijk goed leesbaar scherm.
Als je niet navigeert zou ik kiezen voor de 820. Op de site van DCR kan je goed het verschil zien tussen beiden (820/1000).
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

RigolleM schreef:
Jemp schreef:Ook aan het twijfelen tussen de 820 en de 1000. Belangrijkste nadeel van de 820 dat ik zie is het kleinere scherm. Ik heb nu een 800. Hoe verhoudt het scherm van de 820 ten opzichte van de 800? Navigatie doe ik niet zo vaak, maar als ik het gebruik wil ik wel een duidelijk goed leesbaar scherm.
Als je niet navigeert zou ik kiezen voor de 820. Op de site van DCR kan je goed het verschil zien tussen beiden (820/1000).
Heb daar reeds op gekeken (en het volledige topic hier gelezen ;-) ). Ik heb ook gevonden dat het scherm even breed is maar bij de 1000 2 cm hoger is. Zoals ik zei, navigeren gebruik ik wel eens, maar niet wekelijks. Wordt voornamelijk gebruikt op onbekend terrein (keer of 10 à 15 op een jaar).
820 is ook nog iets goedkoper. Hmm, zal wss in die richting uit gaan :-)
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Garmin Edge 820

Bericht door bartike »

hoe zit het met de snelheid van draaien van de kaart als je een track aan het rijden bent in de bos? verschil ten opzichte van 800 en 820 , normaal wel sneller hoop ik?

ik heb nu een edge 800 en die moet soms te lang nadenken als het wat draaien en keren is .
opzich gaat het nog, maar als er dan teveel keuze uit padjes is soms toch lastig.

het iets kleinere scherm gaat wel meevallen denk ik, als je echt een track aan het rijden bent , ben je toch ingezoomd tot 30 of 50 meter
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Bartike

in ben donderdag in het bos gaan rijden met mijn nieuwe garmin 820 het gps singnaal blijft heel lang goed en heeft en heel snelle fix ,hier moet zelfs mijn edge 1000 voor onderdoen ,natuurlijk in het bos hangt veel af van de dichtheid van de bomen om goed te kunnen navigeren .
Het scherm is veel beter dan de edge1000 ook al is het scherm van de 820 kleiner maar dit doet echt geen afbreuk aan lezen navigeren .
mvg
mtbcube
bartike schreef:hoe zit het met de snelheid van draaien van de kaart als je een track aan het rijden bent in de bos? verschil ten opzichte van 800 en 820 , normaal wel sneller hoop ik?

ik heb nu een edge 800 en die moet soms te lang nadenken als het wat draaien en keren is .
opzich gaat het nog, maar als er dan teveel keuze uit padjes is soms toch lastig.

het iets kleinere scherm gaat wel meevallen denk ik, als je echt een track aan het rijden bent , ben je toch ingezoomd tot 30 of 50 meter
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Re: Garmin Edge 820

Bericht door bartike »

thanks!

duidelijk antwoord ;)


mtbcube schreef:Bartike

in ben donderdag in het bos gaan rijden met mijn nieuwe garmin 820 het gps singnaal blijft heel lang goed en heeft en heel snelle fix ,hier moet zelfs mijn edge 1000 voor onderdoen ,natuurlijk in het bos hangt veel af van de dichtheid van de bomen om goed te kunnen navigeren .
Het scherm is veel beter dan de edge1000 ook al is het scherm van de 820 kleiner maar dit doet echt geen afbreuk aan lezen navigeren .
mvg
mtbcube
bartike schreef:hoe zit het met de snelheid van draaien van de kaart als je een track aan het rijden bent in de bos? verschil ten opzichte van 800 en 820 , normaal wel sneller hoop ik?

ik heb nu een edge 800 en die moet soms te lang nadenken als het wat draaien en keren is .
opzich gaat het nog, maar als er dan teveel keuze uit padjes is soms toch lastig.

het iets kleinere scherm gaat wel meevallen denk ik, als je echt een track aan het rijden bent , ben je toch ingezoomd tot 30 of 50 meter
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Garmin Edge 820

Bericht door _anonymus_ »

Eens de ecocheques geland zijn, zal dit de opvolger van mijn Edge 705 worden, als ik het hier zo allemaal lees.
Bedankt voor de gebruikerservaringen!
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Anonymus

Je gaat en wereld van verschil ondervinden van de garmin 705 tegenover garmin edge 820 .
Je hoeft niet meer op je startknop te drukken wanneer je wilt vertrekken , de 820 start gewoon op als je begint gaan te rijden ,en activeert dan ook naargelang je sensoren met welk profiel je rijdt .
Veel meer opties dan je 705 , verbruikt minder batterij , het verbinden met een smartphone gaat heel goed , ook met je sensoren direct verbinden met je gps .
De gps fix is zeer snel ,ook de wifi en bleutooth werkt naar behoren ,.

Gewoon toestel om te hebben en er veel uren plezier mee te beleven .


mvg
mtbcube

_anonymus_ schreef:Eens de ecocheques geland zijn, zal dit de opvolger van mijn Edge 705 worden, als ik het hier zo allemaal lees.
Bedankt voor de gebruikerservaringen!
Plaats reactie