Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Bebop »

OK, bluetooth stond altijd aan, ik zal die eens afzetten. Andere zaken heb ik al geprobeerd: verlichting minimaal, glonass uitgeschakeld etc.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Bebop schreef:Vandaag ritje proberen na te rijden met mijn 820: na 3u was de batterij kritisch laag, en moest ik naar batterijspaarmodus overschakelen. Iemand tips? 3u is echt belachelijk laag...
Toevallig gisteren eens echt op gelet. Gisteren 93,5km met de racefiets gaan rijden en bij mij staat BT en alles gewoon aan. Verlichting dimt wel. Ik had gewoon rijdersgegevens opstaan en op de achtergrond de navigatie voor het geval van.

We hebben 3.27u effectief gereden en hij heeft effectief 4.10u aangestaan. Toen ik hem inplugde gaf hij aan dat hij nog 64% had. Dus is het bij u wel heel erg snel.
Voor zeer lange ritten van 8u en langer, heb ik altijd een powerbank bij en steek ik hem in bij de pauzes. Dit jaar ga ik wel een 2 x 200km op de rafeciets doen en heb ik voorzien dat de powerbank in de rugzak zit en ik en lange kabel tot aan het stuur breng, zodat hij eigenlijk de hele rit gewoon insteekt.

Eigenlijk jammer dat die krengen geen 12u bv kunnen meegaan :lol: Met de 1030 lukt dat wel na een zeer pittige upgrade :lol:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Als je Garmin na 3u al kritisch laag is schort er toch echt wel iets. Mijn Garmin verbruikt iets meer als 10% per uur, en dat is met alle snufjes aan. Ik denk dat ik wel gewoon 10u kan rijden als ik mijn schermverlichting en dergelijke uit zet. Gisteren heb ik 4u op navigatie gereden, ik heb niet naar het percentage gekeken toen ik begon op te laden maar ik denk dat ik nog zo'n 30% over had.

Online vind je voor 20 euro een nieuwe batterij en op youtube zijn er filmpjes hoe je het moet doen.
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Bebop »

ok, bedankt voor de tips: eerst eens kijken wat het geeft met minimale settings. als dat nog niet OK is, voer ik een system reset uit. worst case zal het idd batterij vervangen zijn
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Garmin Edge 820

Bericht door blubberduck »

TimW schreef:Zijn jullie nu écht tevreden van de Edge 820? Ik vind het een verschrikkelijk onding.
Ik heb nu mijn 2de exemplaar gekregen, het eerste is vervangen wegens de bekende "halo" na 1 jaar in gebruik.

Het garantie exemplaar werkt voor mij, hoe kan het ook anders, even frustrerend als het eerste. Touchscreen werkt voor geen meter en het toestel is enorm traag. Het menutje dat tevoorschijn komt wanneer je van boven naar beneden swipet met de scherminstellingen enz, dat gaat echt met horten en stoten als ik hier in scroll... Is gewoon belachelijk de dag van vandaag voor een nieuw toestel.

Terwijl ik aan het wachten was op het garantie exemplaar heb ik mijn 7 jaar oude Edge 800 uit de kast gehaald en deze voor een maandje terug gebruikt.
Wat een vooruitgang! Het touchscreen werkt gewoon wanneer je het aanraakt. Menu's gaan direct open zonder haperingen. Deze doet gewoon wat je vraagt.
Er mag ook al eens een druppel zweet op het scherm vallen zonder dat het toestel je hartslagveld wijzigt in cadans in het midden van een wedstrijd :roll: Jammer dat de USB poort slecht werkt, de barometer raar doet en het paren met mijn sensors nog amper lukt. Anders zou ik mijn Edge 800 gewoon verder gebruiken.

Ik dacht even een 520 plus aan de schaffen wegens de bediening met knoppen en de 820 te verkopen.
Maar deze lijkt me nog frustrerender aangezien Garmin echt alles veel te diep weg steekt in hun menu's waardoor je volgens mij nog gekker wordt van de bediening...

Overstappen naar Wahoo dan maar? Of er mee leren leven?

Ik vind mijn 820 ook een verschrikking in gebruiksefficiëntie :-? en heb gelukkig nog een 705 :-D op de kop kunnen tikken (bij mijn huidige 705 is de joystick rubber kapot waardoor gevoelig voor vocht insijpeling en daardoor soms weken 'out of order'...)
de 705 is qua een track volgen duidelijk de betere vin ik persoonlijk
De 820 heeft wel veel extra's algemeen en daardoor gebruik beiden op de bike, de 820 voor altijd zichtbare gegevensvelden en de 705 voor het volgen vd tracks.. O:)
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Garmin Edge 820

Bericht door viperteam »

Bebop schreef:OK, bluetooth stond altijd aan, ik zal die eens afzetten. Andere zaken heb ik al geprobeerd: verlichting minimaal, glonass uitgeschakeld etc.
Verlichting moet uit ,die heb je niet nodig , mag alleen aangaan als je scherm aanraakt ,scheelt veel in de batterij duur .
stevebeirlaen
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 16 jan 2019 20:09

Re: Garmin Edge 820

Bericht door stevebeirlaen »

Vorige week de eerste keer een gedownloade route gereden en ging perfect. Maar ik vraag me af of ik ook bij een gedownloade route naar bvb het dichtsbijzijnde punt van de route kan rijden ipv naar de start??
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Erik.B »

stevebeirlaen schreef:Vorige week de eerste keer een gedownloade route gereden en ging perfect. Maar ik vraag me af of ik ook bij een gedownloade route naar bvb het dichtsbijzijnde punt van de route kan rijden ipv naar de start??
Op eigen initiatief, uitzoomen tot je de route ziet en dan er naar toe rijden dat doe ik altijd of op de pc er een stukske bijzetten
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: Garmin Edge 820

Bericht door demonic »

blubberduck schreef:
Ik vind mijn 820 ook een verschrikking in gebruiksefficiëntie :-? en heb gelukkig nog een 705 :-D op de kop kunnen tikken (bij mijn huidige 705 is de joystick rubber kapot waardoor gevoelig voor vocht insijpeling en daardoor soms weken 'out of order'...)
de 705 is qua een track volgen duidelijk de betere vin ik persoonlijk
De 820 heeft wel veel extra's algemeen en daardoor gebruik beiden op de bike, de 820 voor altijd zichtbare gegevensvelden en de 705 voor het volgen vd tracks.. O:)
Ik ben van mijn 705 die toch 7j meeging (paar keer batterij zelf vervangen) overgestapt naar een Wahoo Elemnt Bolt. Voor het volgen van tracks vind ik die Wahoo nog veel beter dan mijn 705. Enig nadeel is dat je niet kan scrollen enkel zoomen. Ook qua gebruiksduur gaat die Wahoo dubbel zo lang mee dan een 705 met nieuwe batterij. Ik denk zo'n 10-15h.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Garmin heeft de Edge 530/830 aangekondigd.
Deze zouden vanaf Mei 2019 beschikbaar worden.
530 blijft non-touchscreen, 830 touchscreen.
Later meer...
Plaats reactie