Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Ellenvl
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 nov 2017 20:02
Rijdt met: Cube

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Ellenvl »

Sinds een aantal maanden heb ik de garmin 820 na 8 jaar garmin touring edge.
820 heeft veel minder toepassingen maar veel een beetje overbodig. Had liever een langere batterijduur gehad, de 820 verslind veel meer energie dan de touring edge.
Soit, bij starten met fietsen komt het kaartje standaard met schaal 80m en moet ik dus altijd '------' drukken om grotere schaal te hebben en meer overzicht. En na een beetje verspringt dat weer en moet ik dat opnieuw te doen.

Mijn vraag: Is er een manier dat dit automatisch blijft staan op een instelling die jezelf hebt gekozen?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

Ellenvl schreef:Sinds een aantal maanden heb ik de garmin 820 na 8 jaar garmin touring edge.
820 heeft veel minder toepassingen maar veel een beetje overbodig. Had liever een langere batterijduur gehad, de 820 verslind veel meer energie dan de touring edge.
Soit, bij starten met fietsen komt het kaartje standaard met schaal 80m en moet ik dus altijd '------' drukken om grotere schaal te hebben en meer overzicht. En na een beetje verspringt dat weer en moet ik dat opnieuw te doen.

Mijn vraag: Is er een manier dat dit automatisch blijft staan op een instelling die jezelf hebt gekozen?
Ifv sw, bij de kaart of routebepaling instellingen kun je auto zoomen uitschakelen
Ellenvl
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 nov 2017 20:02
Rijdt met: Cube

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Ellenvl »

Bedankt, het werkt perfect!
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Powerflor »

Daarstraks gaan biken met vrienden en één van hen kreeg een sms , dewelke word doorgestuurd naar de edge 820.
Direct erna kon hij kiezen uit 3 korte berichten om te antwoorden op de inkomende sms, via de edge.
Hij had een nokia met android denk.

Wij gaan zoeken maar komen deze instelling wel tegen , maar enkel "sms en inkomende gesprekken doorgeven".
Volgens andere vriend kunnen er een heleboel berichten doorgestuurd worden.
Iemand ervaring hiermee? Wij hebben iphone, misschien dat deze dat niet ondersteund in combinatie mer edge.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

Is een van de laatste updates van de edge denk ik..
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Svenny007 schreef:Is een van de laatste updates van de edge denk ik..
Change History
Changes made from version 9.00 to 9.10:
New Beta Feature: Extended Display Mode. Menu > Settings > Extended Display Mode will allow the Edge device to act as an extended view of a supported Garmin multisport watch's data fields during a multi-stage activity such as a triathlon. Follow the on-screen Edge and multisport instructions to get started.
Smart Notifications: [Android Only] Notifications from additional text-based sources like Google Hangouts will now be shown on device. Responding to these should properly send through the expected application.
Smart Notifications: Notifications that seemed stale or otherwise are not currently being displayed on the phone should no longer be shown on device.
Smart Notifications: Notifications from text and phone sources will be automatically dismissed when no longer relevant.
Turn Guidance: Fixed issue where turn prompts would not be displayed consistently while using 2018.10 maps.
Fixed issue where Virtual Partner time ahead/behind was incorrect when auto-pause is enabled.
Fixed issue where turn prompts would not clear until Varia Radar had no remaining active targets.
Fixed issue where device will not power down properly.
Fixed potential crash when riding a segment against a someone with a very long name.
Fixed issues where saved networks would disappear after a Garmin Express sync
Fixed discrepancy between wind displayed on the status par weather preview and the full weather page.
Added additional information to the Copyright Information page.
Fixed incorrect truncation of course points names on the course point list page and on the map.
Fixed issue where a turn prompt and a course point prompt for the same turn would pop up at the same time while riding a course.

Bron: https://www8.garmin.com/support/downloa ... p?id=10387" onclick="window.open(this.href);return false;
6700
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 13 dec 2008 19:15
Rijdt met: Stumpjumper

vastlopen tijdens navigatie

Bericht door 6700 »

Hallo,

Sinds iets meer dan een jaar gebruik ik de Garmin 820.
Tot nu toe zonder problemen. En heel tevreden van het toestel.
De laatste tijd echter "loopt de GPS vast" tijdens het navigeren.

Het is enkel tijdens het navigeren dat de navigatie blokkeert.
Het scherm blijft dan op de laatste instructie staan …(bvb 100 m. linksaf)
Het toestel reageert dan daarna op niets meer … niet via touchscreen, niet via de knoppen , ….
Enkel het toestel uitschakelen (door + 10 sec. op de uitknop te blijven duwen) en het daarna weer opstarten helpt om het te "deblokkeren" …

Dit is verdraaid vervelend.

Heb ondertussen reeds wat ritten in m'n GPS gewist alsook m'n volledige geschiedenis maar het probleem blijft zich voordoen …

Heeft iemand anders dit al meegemaakt en hoe werd het opgelost ?

TX
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: vastlopen tijdens navigatie

Bericht door Erik.B »

6700 schreef:Hallo,

Sinds iets meer dan een jaar gebruik ik de Garmin 820.
Tot nu toe zonder problemen. En heel tevreden van het toestel.
De laatste tijd echter "loopt de GPS vast" tijdens het navigeren.

Het is enkel tijdens het navigeren dat de navigatie blokkeert.
Het scherm blijft dan op de laatste instructie staan …(bvb 100 m. linksaf)
Het toestel reageert dan daarna op niets meer … niet via touchscreen, niet via de knoppen , ….
Enkel het toestel uitschakelen (door + 10 sec. op de uitknop te blijven duwen) en het daarna weer opstarten helpt om het te "deblokkeren" …

Dit is verdraaid vervelend.

Heb ondertussen reeds wat ritten in m'n GPS gewist alsook m'n volledige geschiedenis maar het probleem blijft zich voordoen …

Heeft iemand anders dit al meegemaakt en hoe werd het opgelost ?

TX
Updaten?
6700
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 13 dec 2008 19:15
Rijdt met: Stumpjumper

Re: Garmin Edge 820

Bericht door 6700 »

Ondertussen update gedaan maar het probleem blijft zich voordoen …. :(

Iemand anders nog een idee ?

Of zou dit onder garantie vallen ?

Dank voor de reacties !
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Factory reset?
Plaats reactie