Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Mister No Chaïn schreef:Ik had em binnen gedaan bij de lokale Garmin dealer, rekende 20 euro voor de garantieafhandeling. Prima voor mij, toestel kwam ook van op Wiggle.
Ondertussen heb ik de nieuwe opgehaald en deze gaat in de verkoop, moest iemand geïnteresseerd zijn.

Geweldige touchscreen als je sinds 2008 geen nieuwe smartphone meer gekocht hebt, batterij met hoge capaciteit zolang je onder de 10 graden liever binnen blijft, en met gratis wederkerend Halo effect. Beyoncé heeft er zelfs een lied over gemaakt. Werkelijk een toptoestel!
Zonde van de €20. Had ge gewoon een mailke gestuurd naar Garmin Benelux, had ge meteen via mail alles gekregen met etiket dat op de enveloppe moest en al. Maar €20 is nu ook niet het einde van de wereld.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik ga het hier posten, maar vermoed dat het bij meerdere toestellen zo is.

Ik rij vaak gewoon op rijdersinfo met op de achtergrond de route, waarbij ik dan bij afslagen een pijltje te zien krijg. Als ik eens op kaart rij, dan heb ik te weinig rijdersinfo :lol:
Dus als ik bv een TT rij, dan is het op de achtergrond voor het geval we mis zitten of een pijl mist.

Echter was er vorige week na mijn rit een update die ik doorgevoerd had, en zoals altijd, lees ik niet wat deze te bieden heeft en doe ik hem gewoon :lol:

Vandaag gemerkt wat de update inhield en ben aangenaam verrast. We zijn met 2 met de racefiets gaan rijden en vermits mijne maat sowizo op zijne wahoo de route op scherm laat, liet ik hem op de achtergrond draaien. Maar ipv dat er bij afslagen dan een pijltje komt, bleek nu ineens een complete kaart te komen die na de afslag dan weer terug verdwijnt.

Wat mij betreft een enorme toevoeging aan hun systeem. Voor MTB is het mss wel handiger om continu de kaart te zien, maar voor op de racefiets vind ik dit wel zeer interessant. Dus voor degenen die het nog niet door hadden, bij deze :lol:
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

@Free_ltd: zat dit er al niet in sinds de update 8.40?

Ver. 8.40 - 08/31/2017
...
Added the option to use a map turn pop-up. This can be found in Activity Profile settings under the Navigation menu.
...


Je moet dit wel per activiteit profiel activeren, mss heb je dit pas nu geactiveerd, of werd dit geactiveerd na een reset van het toestel.

Soit, handig... Op de MTB zou mij dit wel storen, omdat de afslagen, bochten,... te snel op mekaar volgen, maar op de weg is dit wel een pluspunt.
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Scale »

RigolleM schreef:@Free_ltd: zat dit er al niet in sinds de update 8.40?

Ver. 8.40 - 08/31/2017
...
Added the option to use a map turn pop-up. This can be found in Activity Profile settings under the Navigation menu.
...


Je moet dit wel per activiteit profiel activeren, mss heb je dit pas nu geactiveerd, of werd dit geactiveerd na een reset van het toestel.

Soit, handig... Op de MTB zou mij dit wel storen, omdat de afslagen, bochten,... te snel op mekaar volgen, maar op de weg is dit wel een pluspunt.
Waar kan je deze optie aanvinken?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Scale schreef:Waar kan je deze optie aanvinken?
Instellingen - Activitienprofielen - MTB - Navigatie - Navigatieaanw - Kaart of Alleen tekst
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Scale »

RigolleM schreef:
Scale schreef:Waar kan je deze optie aanvinken?
Instellingen - Activitienprofielen - MTB - Navigatie - Navigatieaanw - Kaart of Alleen tekst

THx =D>
Plaats reactie