Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

ik heb hem nu een tijdje in gebruik.
ik vind het een geweldig toestel.
ik heb hem al gebruikt om te navigeren ook en als je dan verbonden bent met je smartphone krijg je zelfs gesproken begeleiding via de gsm.
wel zien dat die dan ergens steekt waar je hem kunt horen.
tijdens een rit krijg je dan zelfs gesproken feedback over je hartslag en gemiddelde snelheid...

als ik thuis kom van een rit en de garmin connect site open doe staat mijn gereden rit al klaar om bekeken te worden.
geen gedoe meer met kabeltjes inpluggen en ritten downloaden... alles gaat automatisch.

ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop (zelfs al koste hij toen nog 500€) nu al te vinden voor 440€ (bundle)

het enige dat me een beetje stoort is als je op het toestel naar je kaart wilt kijken en in of uitzoomt of wat verplaatst dat dit wel zeer langzaam gaat.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Hey Svenny007

even een vraagje aan je , heb jij de grouptrack al gebruikt en hoe goed werkt die aub ??
voor de rest volledig met je schrijven ,vindt het ook en top toestel en heel blij mee ,zelfs blijer als met mijn edge1000 .

Mvg
mtbcube
Svenny007 schreef:ik heb hem nu een tijdje in gebruik.
ik vind het een geweldig toestel.
ik heb hem al gebruikt om te navigeren ook en als je dan verbonden bent met je smartphone krijg je zelfs gesproken begeleiding via de gsm.
wel zien dat die dan ergens steekt waar je hem kunt horen.
tijdens een rit krijg je dan zelfs gesproken feedback over je hartslag en gemiddelde snelheid...

als ik thuis kom van een rit en de garmin connect site open doe staat mijn gereden rit al klaar om bekeken te worden.
geen gedoe meer met kabeltjes inpluggen en ritten downloaden... alles gaat automatisch.

ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop (zelfs al koste hij toen nog 500€) nu al te vinden voor 440€ (bundle)

het enige dat me een beetje stoort is als je op het toestel naar je kaart wilt kijken en in of uitzoomt of wat verplaatst dat dit wel zeer langzaam gaat.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

Ook mijn Edge 820 ontvangen vandaag. Straks even testritje doen. Het eerste dat me opviel toen ik de doos opende was hoe klein die wel was! Heb nu een Edge 800 en die ziet er toch een stuk groter uit. Scherm ziet er wel helderder uit dus dat zal wel de leesbaarheid ten goede komen. :-D
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

de group track ben ik nog niet helemaal uit hoe dit werkt.

ik denk dat je eerst een groep moet joinen of zelf aanmaken ....
of via facebook....
maar in de omgeving vind ik geen groepen....

en ik weet ook niet hoe je een groep kunt aanmaken.

het zou leuk zijn dat er een mountainbike.be groep was en je dan kom zien of er bikers in de buurt rijden...


mtbcube schreef:Hey Svenny007

even een vraagje aan je , heb jij de grouptrack al gebruikt en hoe goed werkt die aub ??
voor de rest volledig met je schrijven ,vindt het ook en top toestel en heel blij mee ,zelfs blijer als met mijn edge1000 .

Mvg
mtbcube
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

Eerste kennismaking. Zoals gedacht is het scherm nogal klein als je meer dan 5 velden op je scherm wil (zeker als je zo stilaan een bril zou moeten beginnen dragen :oops: ). Voor de rest werkt alles prima. Ik denk dat er nog veel te ontdekken valt ;-)
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Er is en nieuwe softupdate van edge 820 van versie 4,20 naar versie 5,10 vanaf vandaag , ben hem net aan het installeren ze
weet nog niet wat er veranderd of bijgekomen is .

Mvg
mtbcube
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

mtbcube schreef:Er is en nieuwe softupdate van edge 820 van versie 4,20 naar versie 5,10 vanaf vandaag , ben hem net aan het installeren ze
weet nog niet wat er veranderd of bijgekomen is .

Mvg
mtbcube
Op het moment dat je een update doet zie je staan wat de veranderingen zijn tussen de verschillende sw versies

Changes made from version 4.10 to 5.10:
•New feature! Connect IQ 2.2 Support: Connect IQ Apps, Widgets and Data Fields can now communicate with ANT+ Power Meters and Bike Lights that are already connected to your Edge and can also now take advantage of ANT Burst mode. In addition, Apps and Widgets can take advantage of downloadable content and the new Intents system to create new and innovative experiences.
•Fixed an issue causing unexpected battery drain while device is in sleep mode.

Changes made from version 3.20 to 4.10:
•New Feature! Added support for LiveTrack Auto Start.
•Added Touch Sensitivity setting to improve touchscreen performance with gloves and in wet conditions.
•Added the ability to swipe through data screens while recording a ride while the screen is locked.
•Improved elevation recording due to poor initial calibration and drift throughout a ride.
•Fixed an issue where position could be reported incorrectly on an iOS device.
•Fixed calibration for ANT+ Indoor Trainers.
•Fixed Auto Sleep setting to be specific to an Activity Profile.
•Improved Lap Summary page load time.

Changes made from version 3.10 to 3.20:
•Improved grade calculation.
•Improved interaction with Varia Vision.
•Improved Incident Detection to decrease false reports and fixed an issue causing it to be re-enabled unexpectedly.
•Added support for routing back to a Course after leaving it.
•Added Distance and Time Ahead/Behind as configurable data fields.
•Made improvements to the FTP Test.
•Added Saved Locations to Course Creator and Round Trip Course menus.
•Added the ability to navigate to a Segment.
•Fixed an issue preventing software updates from the About page.

Changes made from version 3.00 to 3.10:
•Fixed issue where activities using Connect IQ data fields could be corrupted.
•We apologize for the inconvenience, but this update will require you to pair your Edge and phone after the update.

Changes made from version 2.40 to 3.00:
•New feature! CIQ Apps. This release adds the ability run Connect IQ 2.1 apps, which can be downloaded from Garmin Connect. On the device, apps can be found under the IQ button on the home screen.
•New feature! CIQ Widgets. This release adds the ability run Connect IQ 2.1 widgets, which can be downloaded from Garmin Connect. Widgets allow for convenient access to information any time. On the device, widgets are accessible by swiping left or right after pulling down the Status Page.
•Improved course route calculation times.
•Improved experience with ANT+ Bontrager Transmitr bike lights.
•Improved alert handling in Battery Save Mode.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Ik heb vandaag eens en beetje gaan grasduinen in verband met de Grouptrack te laten werken .

Je moet eerst van elkaar natuurlijk en connectie zijn , dan moet je beide steeds je live sessie starten op je smartphone of je kan dit instellen eenmalig op je smartphone dat als je telkens een rit gaat doen met je edge 820 dat de live sessie automatisch start ,dus tot zover ben ik ook helemaal mee .

Je kan elkaar maar binnen en straal van 16 km zien op je scherm ,al je connectie zich daarbuiten bevindt kan hij je ook niet zien of net andersom ,dus je moet steeds beide altijd je live sessie starten .

Dus gebruikers van de edge 820 dit kan je ook doen als je een groep maakt op garmin connect en je daar bij aansluit .

Ik wil wel zo en group maken onder de naam Moutainbiken.be , en is iedereen vrij om zich bij de groep aan te melden .


mvg
mtbcube
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mtbcube »

Hoi Beny

Bedankt voor de uitleg ,was ondertussen even nog en berichtje aan het typen in verband met de grouptrack ,
ben nu weeral dank zij u weer bij gebeend . :-D =D> =D> =D>

mvg
Mtbcube
Beny schreef:
mtbcube schreef:Er is en nieuwe softupdate van edge 820 van versie 4,20 naar versie 5,10 vanaf vandaag , ben hem net aan het installeren ze
weet nog niet wat er veranderd of bijgekomen is .

Mvg
mtbcube
Op het moment dat je een update doet zie je staan wat de veranderingen zijn tussen de verschillende sw versies

Changes made from version 4.10 to 5.10:
•New feature! Connect IQ 2.2 Support: Connect IQ Apps, Widgets and Data Fields can now communicate with ANT+ Power Meters and Bike Lights that are already connected to your Edge and can also now take advantage of ANT Burst mode. In addition, Apps and Widgets can take advantage of downloadable content and the new Intents system to create new and innovative experiences.
•Fixed an issue causing unexpected battery drain while device is in sleep mode.

Changes made from version 3.20 to 4.10:
•New Feature! Added support for LiveTrack Auto Start.
•Added Touch Sensitivity setting to improve touchscreen performance with gloves and in wet conditions.
•Added the ability to swipe through data screens while recording a ride while the screen is locked.
•Improved elevation recording due to poor initial calibration and drift throughout a ride.
•Fixed an issue where position could be reported incorrectly on an iOS device.
•Fixed calibration for ANT+ Indoor Trainers.
•Fixed Auto Sleep setting to be specific to an Activity Profile.
•Improved Lap Summary page load time.

Changes made from version 3.10 to 3.20:
•Improved grade calculation.
•Improved interaction with Varia Vision.
•Improved Incident Detection to decrease false reports and fixed an issue causing it to be re-enabled unexpectedly.
•Added support for routing back to a Course after leaving it.
•Added Distance and Time Ahead/Behind as configurable data fields.
•Made improvements to the FTP Test.
•Added Saved Locations to Course Creator and Round Trip Course menus.
•Added the ability to navigate to a Segment.
•Fixed an issue preventing software updates from the About page.

Changes made from version 3.00 to 3.10:
•Fixed issue where activities using Connect IQ data fields could be corrupted.
•We apologize for the inconvenience, but this update will require you to pair your Edge and phone after the update.

Changes made from version 2.40 to 3.00:
•New feature! CIQ Apps. This release adds the ability run Connect IQ 2.1 apps, which can be downloaded from Garmin Connect. On the device, apps can be found under the IQ button on the home screen.
•New feature! CIQ Widgets. This release adds the ability run Connect IQ 2.1 widgets, which can be downloaded from Garmin Connect. Widgets allow for convenient access to information any time. On the device, widgets are accessible by swiping left or right after pulling down the Status Page.
•Improved course route calculation times.
•Improved experience with ANT+ Bontrager Transmitr bike lights.
•Improved alert handling in Battery Save Mode.
J!nX
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: za 22 apr 2006 16:04
Rijdt met: stumpjumper ht/ epic
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door J!nX »

Zijn er nog die elke keer na firmware update problemen hebben?
Ik heb nu mn 2e toestel, eerste is onder garantie vervangen omdat oa. Wifi het niet deed.
Bij dit toestel heb ik nu voor de 3e keer problemen na firmware update dat het toestel uitvalt na paar seconden, na elke update moet ik een hard-reset doen om m weer aant bollen te krijgen.
Plaats reactie