Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: Garmin Edge 820

Bericht door witte555 »

Na een dik jaar en half was mijn batterij ook helemaal niet meer wat ze geweest was.
In de winterperiode kon ik max nog 2h30 rijden (zonder gebruik te maken van navi oid)
Een maand voor de garantieperiode door was toestel binnen gebracht bij as adventure en drie weken erna kon ik een bon ophalen met de waarde dat ik het toestel toen betaald had.
Heb iets bij gelegd en een 1030 gekocht.
Super tevreden van de custemer service en ook van het nieuwe toestel uiteraard.
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Scale »

Ik denk dat je een specialeke hebt....mijn 2de 820 is in hetzelfde bedje Batterij ziek. Prachttoestel maar wat een rotte batterij!!!! Kon ik maar veranderen!



Swannie schreef:Als Garmin dealer weet ik: uw dealer stuurt toestel op naar Engeland. Vanaf toestel daar arriveert, vertrekt er onmiddellijk een nieuw toestel naar uw dealer.
Herstellingen worden NIET uitgevoerd, sowieso nieuw.
Batterij problemen worden vaak veroorzaakt door een te vol geheugen. Zelf wis ik regelmatig de geschiedenis uit mijn 820, verlengt batterijduur aanzienlijk. Vorige week nog een rit van 6 uur en toen had ik nog 45% batterij over.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik heb mijne nu net 2 jaar en voor mijn gewone ritten, geen probleem. Als ik met de racefiets 150km ga doen, zal dat in de zomer nog net gaan, maar neem ik voor de zekerheid een powerbank mee.

Meestal ben ik 3,5 tot 4u weg en bij thuis komst zit er nog tussen de 25% en 35% batterij in. Afgelopen zondag ben ik 4u weggeweest zonder navigatie en dus enkel rijdersgegevens en bij thuis komst, nog 7%.
Ik had al eens gehoord dat mensen hun toestellen ruilden en in sommige gevallen zelfs maar €200 moeten bijbetalen voor een 1030, en dat voor toestellen buiten garantie. Daar zou ik natuurlijk direct voor tekenen.

Ik heb een bericht naar Garmin gestuurd, en die willen een case aanmaken en moesten nog wat gegevens hebben. Er wordt in die mail verwezen naar een bedrag onder voorbehoud en dat dit kan wijzigen na controle van het toestel. Echter stond er in de mail geen bedrag. Dus nog eens gevraagd wat eigenlijk hun opzet nu precies is en wachtende op antwoord.

In het slechtste geval bestel ik ergens een nieuwe batterij en vervang ze zelf. Is maar 2 draadjes solderen.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Garmin Edge 820

Bericht door viperteam »

Free_ltd schreef:

Ik heb een bericht naar Garmin gestuurd, en die willen een case aanmaken en moesten nog wat gegevens hebben. Er wordt in die mail verwezen naar een bedrag onder voorbehoud en dat dit kan wijzigen na controle van het toestel. Echter stond er in de mail geen bedrag. Dus nog eens gevraagd wat eigenlijk hun opzet nu precies is en wachtende op antwoord.
Dat bedrag onder voorbehoud is als het toestel bij hen aankomt en het scherm is bijvoorbeeld kapot door het transport dan is de reparatie duurder , ik heb mijn 1030 gisteren opgestuurd voor reparatie ( bevestigings- lipjes achterkant waren afgebroken )
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

viperteam schreef:
Free_ltd schreef:

Ik heb een bericht naar Garmin gestuurd, en die willen een case aanmaken en moesten nog wat gegevens hebben. Er wordt in die mail verwezen naar een bedrag onder voorbehoud en dat dit kan wijzigen na controle van het toestel. Echter stond er in de mail geen bedrag. Dus nog eens gevraagd wat eigenlijk hun opzet nu precies is en wachtende op antwoord.
Dat bedrag onder voorbehoud is als het toestel bij hen aankomt en het scherm is bijvoorbeeld kapot door het transport dan is de reparatie duurder , ik heb mijn 1030 gisteren opgestuurd voor reparatie ( bevestigings- lipjes achterkant waren afgebroken )

Ik heb een mail terug ontvangen met melding dat zij zelf nooit herstellingen doen. Ge krijgt altijd een refurbished terug staat in de mail. Ik zou eerder zeggen voor geen refurb, maar een bedrag zodat ik kan opleggen voor een 1030.

Gisteren ook het geheugen eens gewist en kijken wat dat geeft. Toen ik op de tacx kroop was de batterij 98% en na 1u tacx was deze 81%. Dus in dat opzicht zou ik niet over de 5u geraken. Maar nog een paar zondagsritten afwachten.

Ik lees ook dat BT afzetten helpt, maar dan geeft hij de gegevens niet door aan mijne iPhone en dat is net de bedoeling. Mss bij heel lange ritten de BT afzetten en na de rit gewoon ff aanzetten, zoals ik gisteren geprobeerd heb. Ik dacht eerst dat hij thuis de route via WIFI zou doorsturen naar Connect, maar dat gebeurde niet.

Ander probleem is dat ik met 3 fietsen met verschillende sensoren rij. Alle staan aan in het toestel, maar mss dat hij tijdens de rit de anderen zoekt. Geen idee of hij dat doet, vermits hij toch al met sensoren verbonden is.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Garmin Edge 820

Bericht door viperteam »

En verlichting zeker uit zetten .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

viperteam schreef:En verlichting zeker uit zetten .
Die staat bij mij op automatisch dacht ik, maar zie deze zelden aan gaan.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Vorige zondag was mijn 820 na 3u30 ook van 100% naar amper 27% geslonken. Een kameraad rijdt met de 130 en die had zelfs al de geest gegeven toen hij aankwam op de TT, batterij zogezegd leeg. Dat was niet de eerste keer bij hem als het koud is.
Vandaag was het alweer een stukje warmer en heeft ie 37% verbruikt op 2u30. Ik rijd met alle snufjes aan, ook auto brightness. Ik heb vorige winter een refurbished model gekregen en mijn vorige ging toch langer mee. Toen reed ik op zondag 4u mtb en dan nog 2 avondritten vooraleer ik eens ging opladen (in de zomer dan wel)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 820

Bericht door chrisper »

verlichting heb je echt niet nodig overdag
enkel als je zou rijden in de donker kan je die nodig hebben.
sinds ik de verlichting bij mijn edge 1000 compleet heb uitgezet, gaat die makkelijk 7+ mee
dit met alle sensoren verbonden en gps+glonass aan enz

ik weet, het gaat niet over de edge 1000, maar misschien helpt het ook bij de 820
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Gisteren dan eerste keer gereden nadat geheugen leeg was, en ik glonass had uit gezet en had goede hoop. Alhouwel hij vroeger was redelijk lang mee ging met al deze zaken 'aan' en nu niet meer.

Na 2u en 10min zat hij op 51%. Triestig, maar dan schakelde ik BT uit en kwam er nog wat bij en gisteren dan ook bij thuiskomst de helderheid veel minder gezet en dus auto helderheid uit en ineens stond de batterij gewoon na het wijzigen op 67%.

Maar ik ga vanavond toch de gegevens aan Garmin doorgeven en kan zijn dat ze hem gewoon gaan ruilen. Probleem is dat hij nu net een 7-tal dagen uit garantie is, maar ze hebben me vandaag ook geantwoord dat ze gaan kijken wanneer hij de eerste keer een satteliet heeft gepakt. Als ik dan mijn eerste mail met hen bekijk, zou het kunnen zijn dat het nog exact onder garantie valt. Anders moet ik wss wat opleggen voor een refurb. Maar ik ga vragen of er geen mogelijkheid is om een 1030 te krijgen mits opleg.
Plaats reactie