Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Ik heb ondertussen alle documenten gekregen van Garmin. Moet enkel nog in enveloppe steken en gaan afgeven bij UPS punt (krantenwinkel bij ons in de buurt). Op hun document staat 'garantie' terwijl het net op de valreep was. Ze gingen kijken naar het eerste sattelietontvangst ipv dag van ontvangst toestel.

Er was ruimte voor opmerkingen en vermits ik een refurb ga krijgen, heb ik gevraagd of het eventueel mogelijk is als het refurb is of het ook niet mogelijk is om te ruilen mits opleg voor een (refurb) 1030. Dus ben benieuwd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Update. Kreeg eergisteren bericht dat mijn toestel onder garantie geruild is en dat ze terug een 820 hebben opgestuurd. Thans gevraagd of het mits bijbetaling mogelijk was om een, al dan niet refurb, 1030 te krijgen. Ben er zelfs nooit over gecontacteerd. Mss omdat het in Evere is en dat de persoon die het moest wisselen franstalig was en geen zin had in een potje Nederlands. Jammer natuurlijk, maar met de 820 gaat het ook.

Daarnet bericht dat hij is afgegeven in een krantenwinkel omdat er niemand thuis was en morgen ff ophalen. Hopelijk terug langere batterijduur. Wel weer alles opnieuw instellen en ben ik wel weer ff mee bezig :lol:
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 820

Bericht door TaurineR »

Ja, grote firma's en ruilsystemen, dat lukt niet dikwijls.
Enkele jaren geleden een omruilframe gekregen van mijn fiets, het was wel een xlarge, terwijl ik een medium had.
Dan na klacht terug geruild. Toen kreeg ik een fully, terwijl ik een hardtail heb.
Van de firma is er 0 communicatie geweest, wel met fietswinkel....
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Alles is perfect verlopen. Eigenlijk ook 'redelijk' snel. Vorige week maandag opgestuurd en gisteren kwamen ze de nieuwe (refurb) al brengen. Maar ben hem deze morgen moeten gaan afhalen. Alles dus prima en was thans een paar dagen uit garantie toen ik hen contacteerde en toch onder garantie geruild.

Maar had op verschillende platformen al gelezen dat ze ook wel mits opleggen ruilen voor een Edge 1030. Ik had dat ook op het begeleidende document bij de 'opmerkingen' gezet als vraag. Maar daar hebben ze mij zelfs niet voor gecontacteerd wat ik jammer vond. Want als de opleg meeviel, dan had ik dat zeker gedaan. Geen bok erop om er meer dan €500 aan te geven. Garmin is sowizo al redelijk duur ten opzichte van de anderen.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Garmin Edge 820

Bericht door viperteam »

Ik heb de 1030 hier gekocht , is altijd een beetje goedkoper .https://www.rabe-bike.de/de/garmin-edge-1030/
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Vandaag bereikte mijn 820 een nieuw dieptepunt. Vertrokken met 75% batterij, na 1u30 bij een graad of 2 a 3 de melding om battery safe modus aan te zetten, nog 8% batterij over. Zo nog een half uur tot thuis gereden en toen had ik nog 3%. Bij het opladen was hij zogezegd na 50 minuten al 80% vol, ik geloof er geen fluit van.

Vorige winter heb ik een andere gekregen omdat hij met het halo effect sukkelde, wat een miserie.
Ik heb em vorige keer naar Codagex gestuurd, mss dat zij wel een optie bieden tot upgraden. Alleen is de vraag of een 830 wel beter is geworden? Als ik een 820 terug krijg zet ik em misschien wel op 2dehands en koop wat anders.
Deze kerstvakantie ga ik em nog wat gebruiken en dan eens zien om hem retour te sturen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

830 is echt een toptoestel, in lijn met de 1030
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Erik.B »

Heb ook de 830 en is inderdaad stukken beter als de 820
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Supernaut »

Rommel , meer kan ik er niet over zeggen .
In juli onder garantie nieuwe ? gps mogen ontvangen ( batterijprobleem ) .
Afgelopen weekend in Beringen na een rit van 4u nog slecht 4% batterij over .
Rommel , dikke rommel .
Stuntman
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 18:43

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Stuntman »

Vraagje ivm de edge 830. Bestaat er op dit toestel (zoals op de Mio) die je leidt naar de route die je wilt rijden. Bv je zet een gpx bestand op je gps. Maar die route is niet in de onmiddellijke nabijheid dus leidt de Gps je naar de route toe, een soort van go to the track functie. Ik heb nu een Wahoo element bolt en die heeft die functie niet. Iets wat ik vooral mis op reis als je routes wilt rijden die je gedownload hebt en waar je eerst naar toe moet rijden alvorens je op de route zit.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Plaats reactie