Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door TimW »

Zijn jullie nu écht tevreden van de Edge 820? Ik vind het een verschrikkelijk onding.
Ik heb nu mijn 2de exemplaar gekregen, het eerste is vervangen wegens de bekende "halo" na 1 jaar in gebruik.

Het garantie exemplaar werkt voor mij, hoe kan het ook anders, even frustrerend als het eerste. Touchscreen werkt voor geen meter en het toestel is enorm traag. Het menutje dat tevoorschijn komt wanneer je van boven naar beneden swipet met de scherminstellingen enz, dat gaat echt met horten en stoten als ik hier in scroll... Is gewoon belachelijk de dag van vandaag voor een nieuw toestel.

Terwijl ik aan het wachten was op het garantie exemplaar heb ik mijn 7 jaar oude Edge 800 uit de kast gehaald en deze voor een maandje terug gebruikt.
Wat een vooruitgang! Het touchscreen werkt gewoon wanneer je het aanraakt. Menu's gaan direct open zonder haperingen. Deze doet gewoon wat je vraagt.
Er mag ook al eens een druppel zweet op het scherm vallen zonder dat het toestel je hartslagveld wijzigt in cadans in het midden van een wedstrijd :roll: Jammer dat de USB poort slecht werkt, de barometer raar doet en het paren met mijn sensors nog amper lukt. Anders zou ik mijn Edge 800 gewoon verder gebruiken.

Ik dacht even een 520 plus aan de schaffen wegens de bediening met knoppen en de 820 te verkopen.
Maar deze lijkt me nog frustrerender aangezien Garmin echt alles veel te diep weg steekt in hun menu's waardoor je volgens mij nog gekker wordt van de bediening...

Overstappen naar Wahoo dan maar? Of er mee leren leven?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Snap het niet goed. De zaken die gij aanhaalt heb ik geen last van, behalve dat het traag is. Maar dat is algemeen bij Garmin. Met mijn moto gps was dat ook tergend traag.

Ik ben nog steeds tevreden, maar moet ook wel toegeven dat ik geen 10 x per jaar navigeer ermee. Gebruik hem vooral voor de rest.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Erik.B »

touch instellingen kan je wijzigen,
Ik ben ook een tevreden gebruiker nooit geen problemen
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 820

Bericht door chrisper »

ik weet niet of deze opmerkingen enkel voor de edge 820 gelden, hiermee heb ik echter geen ervaring
ook niet met de moto gps

maar eigen aan garmin, vind ik dit niet echt
ik heb heel goede ervaring met de edge 1000
geen traagheid, goed reageren op touchscreen, doet alles wat hij moet doen, inclusief koppelen met gsm en sensoren
menu's vind ik persoonlijk wel handig, heeft me nog nooit in de steek gelaten, zelf druppels of modder op scherm doet geen rare dingen
heb deze al sinds hij uitgekomen is
enige min-puntjes: batterij zo goed als leeg na +/- 6u (met gsm gekoppeld, sensoren gekoppeld en navi), rondreis plannen voor mtb geeft weinig offroad baantjes

als ik ooit nieuwe nodig zou hebben, kijk ik eens naar de edge 1030 misschien, maar waarschijnlijk geen 820 als ik bovenstaande problemen hoor
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door TimW »

Die 1000 reeks vind ik eigenlijk wat groot. Deze is langer dan mijn stuurpen :-)
Als je Shane Miller zijn review bekijkt en de reacties leest zie je dat er wel meer mensen gefrustreerd worden van de 820. Garmin forums staan er ook vol van.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dat lost mijn probleem niet op natuurlijk. FF naar een ander scherm swipen tijdens het navigeren is zo goed als onmogelijk met handschoenen met lange vingers. Dus snel effe checken hoe laat het is, hoeveel km je al hebt of whatever is gewoon een verschrikkelijke handeling terwijl dat vanzelf zou moeten gaan...

Jammer genoeg heeft Wahoo geen routeerbare kaarten en moet je op je smartphone tokkelen als je een route wil wijzigen. Da's het enige wat me tegen houdt, ander had ik al lang een Wahoo...

Ik gebruik de Garmin voor de navigeren, intervaltrainingen, wedstrijden, enz ...
Het toestel kan wel alles wat ik wil, maar de bediening is gewoon een hel jammer genoeg.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

TimW schreef:Die 1000 reeks vind ik eigenlijk wat groot. Deze is langer dan mijn stuurpen :-)
Als je Shane Miller zijn review bekijkt en de reacties leest zie je dat er wel meer mensen gefrustreerd worden van de 820. Garmin forums staan er ook vol van.
" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dat lost mijn probleem niet op natuurlijk. FF naar een ander scherm swipen tijdens het navigeren is zo goed als onmogelijk met handschoenen met lange vingers. Dus snel effe checken hoe laat het is, hoeveel km je al hebt of whatever is gewoon een verschrikkelijke handeling terwijl dat vanzelf zou moeten gaan...

Jammer genoeg heeft Wahoo geen routeerbare kaarten en moet je op je smartphone tokkelen als je een route wil wijzigen. Da's het enige wat me tegen houdt, ander had ik al lang een Wahoo...

Ik gebruik de Garmin voor de navigeren, intervaltrainingen, wedstrijden, enz ...
Het toestel kan wel alles wat ik wil, maar de bediening is gewoon een hel jammer genoeg.
Ik zou toch voor de Wahoo gaan. Eergisteren nog een rit na gereden en is echt een wereld van verschil met de 820. Via de Komoot app heb je in no time een route uitgestippeld die je moeiteloos op je toestel zet. Het mooi van de Komoot is dat je ook direct ziet welke ondergrond je voor de wielen krijgt. Het zou niet de eerste keer zijn dat je een rit maakt voor de koersfiets en dan toch 2 km veldweg voorgeschoteld krijgt. Op Komoot zie je dit direct en kan je makkelijk een omweg instellen.
Ik had ook veel wantrouwen tegenover deze manier van werken, maar na een half jaar gebruik zou ik niet meer terug willen naar mijn 820...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

TimW schreef:Jammer genoeg heeft Wahoo geen routeerbare kaarten en moet je op je smartphone tokkelen als je een route wil wijzigen. Da's het enige wat me tegen houdt, ander had ik al lang een Wahoo...
Voor puur navigeren, zoals in de wagen waar je van A naar B rijdt en via X, Y & Z in B wilt geraken, daar is de Wahoo Elemnt inderdaad niet voor geschikt. Als je alles op voorhand plant dan is Wahoo Elemnt geen probleem, en zoals Jemp al aanhaalt kan je onderweg nog van route wijzigen, dmv de smartphone.

Ik wil hier verder het Edge 820-topic niet verdoezelen, dus verwijs ik je graag door naar het Wahoo Elemnt topic als je nog vragen hebt omtrent Wahoo.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb de indruk dat mijn nieuwe 820 beter werkt qua touchscreen, ik zal niet zeggen dat het zo goed werkt als op mijn gsm maar het werkt gewoon. Ik had overlaatst een 520 plus vast en het irriteerde me om met die knoppen in je instellingen iets te moeten gaan zoeken. Eens alles is ingesteld en je begint te fietsen is dat uiteraard geen probleem meer.
Als je navigeert en je wil je map vergroten/verkleinen of op je kaart verslepen, dan vind ik het wel klooien met de touchscreen. Eens je op de map zit zou het handig zijn dat je met de 2 onderste knoppen gewoon + en - kan doen, dat deze dan niet meer fungeren als lap en start.

Als je ziet wat een smartphone kan aan dezelfde prijs als een 820, dan kan je wel zeggen dat het nog véél beter kan. Maar ik heb niet de indruk dat Wahoo het zoveel beter doet, daar hoor ik toch ook wel is wat geklaag over. En dan moet je ook leren leven met een lelijker toestel, een scherm dat me doet denken aan men gameboy uit 1995 en aan zo'n wahoo kan ik mijn bontrager verlichting niet koppelen (tenzij iemand me tegenspreekt.)
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Bebop »

Vandaag ritje proberen na te rijden met mijn 820: na 3u was de batterij kritisch laag, en moest ik naar batterijspaarmodus overschakelen. Iemand tips? 3u is echt belachelijk laag...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Jemp »

Alles afzetten ( verlichting minimaal, Bluetooth uit zetten,...)
Plaats reactie