Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
weetabix
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 18 okt 2010 20:16
Rijdt met: Ene met dikke banden

Re: Garmin Edge 820

Bericht door weetabix »

Kan er iemand wat meer info geven over de functies

- hersteltijd
- vo2 max

Kan je beide functies gebruiken wanneer je enkel over een hartslagband beschikt?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

ik heb sinds kort ook een edge 820 aangeschaft. eerste 2 weken met firmware 3.10 geen enkel probleem, alles werkte vlotjes.

deze week koppelde ik hem aan de pc en ik denk met garmin express gaf hij de melding dat er een update was naar 3.20, deze heb ik dan uitgevoerd, en volgens de pc was het gelukt.
nu koppelde ik de garmin af en wou hem opstarten... dan kwam nogmaals op de garmin dan dat er een update was naar 3.20 en de vraag of ik deze wou instaleren... maar de touchscreen werkte niet en ok kon niets aantoetsen. enkele keren opnieuw gestart met hetzelfde probleem....

dan heb ik een hard reset gedaan terug opgestart instellingen een beetje terug gezet zoals telefoonverbinding en wifi enzo.... dan kwam opnieuw de melding voor te updaten naar 3.20, nu lukte het wel om deze te installeren . en is gelukt....

maar nu beginnen de problemen,
het toestel spring zeer dikwijls vanzelf uit ...
tijdens een ritje, of terwijl ik er mee bezig ben de instellingen aan te passen ofzo....

ik heb nogmaals een hard reset gedaan maar zonder resultaat...

is er een mogelijkheid om deze terug te downgraden naar 3.10 ?
of iemand een ander idee wat ik nog kan proberen ?....

of maandag terug naar de winkel brengen ????

EDIT// ondertussen geen problemen meer gehad na een nieuwe update 4.10
Laatst gewijzigd door Svenny007 op ma 31 okt 2016 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dosha
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 23 dec 2009 08:52

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Dosha »

Ik heb nu de 820, had een 1000 (zeer tevreden van) maar wou iets kleiner.
Navigatie is veel trager dan de 1000. (Of ik doe iets verkeerd) Details van gps staan al op het minst.
Voor de rest kan hij evenveel als de 1000 en misschien nog wel een paar dingen meer.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

ik vind ook dat de kaartweergave zeer traag is t.o.v. de 1000 inzoomen en de kaart verschuiven gaat traag.....

ook snap ik niet goed hoe je een andere kaart er op kan zetten en gebruiken zoals die van openmtbmap ?
mts
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 24 okt 2016 20:46

Re: Garmin Edge 820

Bericht door mts »

De GARMIN Edge 820 staat momenteel te koop voor ongeveer 350 euro inclusief de Garmin Cycle map; de Edge 810 is echter gezakt naar 230 euro, dit zonder vooraf geïnstalleerde kaart.

Ik ben nieuw in het fietsgps maar na dit weekend een nieuwe 'bepijlde' route gereden te hebben waar mede door wegwerkzaamheden heel wat bordjes ontbraken en ik voor de zoveelste maal verkeerd gereden was MOET ik een gps hebben.

Mijn eerste keus was gevallen op de touring maar mede door de negatieve reacties op het forum kies ik liever voor een 800 reeks.

Wat is jullie mening over de 810 vs 820? En kan een vrij verkrijgbare OSM fietskaart tippen aan de garmin fietskaart?

De verhoogde connectiviteit met telefoon enzo boeit me niet zo. Een degelijke navigatie en basistrainingtools echter wel.
Dosha
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 23 dec 2009 08:52

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Dosha »

@mts :Ik zou voor de garmin edge explore 1000 gaan, de 820 en 810 is veel trager in navigatie...
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Stokke »

Dosha schreef:@mts :Ik zou voor de garmin edge explore 1000 gaan, de 820 en 810 is veel trager in navigatie...


:roll: Veel trager in navigatie ?

Maar bon Mts geeft aan dat hij basistrainingtools wil
Zitten er dan bij die Edge 1000 Explore dan sensoren en een hartslagband ?

Tussen de Edge 810 & 820 zou ik momenteel voor de 810 gaan
Gewoon voor de prijs en het groter scherm niet onbelangrijk zeker bij Mtb
En voor de rest geeft Mts aan dat hij aan de rest niet veel belang geeft

@Mts Met de OSM kaarten kom je er zeker wel namelijk deze van Garmin zijn hier namelijk op gebaseerd
Enkel met een klein meer puntje bij een routeberekening kan je met die van Garmin iets meer
Maar omdat je meestal een opgenomen track na rijd is dit minder van belang

Btw Maar op de Edge 810 word ook een kaart meegeleverd
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

Touring is prima toestel, niets mis mee
De 810 zou ik niet nemen, over het algemeen teveel problemen mee (uitvallen onderweg)
De 820 alsook de 1000 heb je telkens in twee versies, de standaard en de explore met de vereenvoudigde menu structuur
De 1000 is inderdaad sneller, maar vind de 820 toch ook wel goed
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Geoffe »

Ik ben aan het twijfelen tussen de Polar V650 (eens niet een Garmin, goedkoopste maar -voorlopig nog- geen A naar B navigatie enkel narijden gpx'en) of de Garmin Edge 820 (is dat scherm niet te klein bij het narijden van ritten?) of Edge 1000 (duurste met grootste scherm met voor mij waarschijnlijk iets te veel toeters en bellen, mindere batterijduur) op het verlanglijstje.
Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Garmin Edge 820

Bericht door RigolleM »

Geoffe schreef:Ik ben aan het twijfelen tussen de Polar V650 (eens niet een Garmin, goedkoopste maar -voorlopig nog- geen A naar B navigatie enkel narijden gpx'en) of de Garmin Edge 820 (is dat scherm niet te klein bij het narijden van ritten?) of Edge 1000 (duurste met grootste scherm met voor mij waarschijnlijk iets te veel toeters en bellen, mindere batterijduur) op het verlanglijstje.
Iemand suggesties?
De site van DC Rainmaker is een goede leidraad om zoveel mogelijk over het produkt te kennen en dan is het aan jou om te elimineren.

De nadelen heb je zelf al gevonden, nu is het een kwestie om door eliminatie/reductie het juiste toestel eruit te halen, d.m.v. punten die voor jou zeker belangrijk zijn. Het ideaal toestel bestaat niet, er zal altijd wel een argument zijn die voor een bepaald toestel als nadeel heeft (te duur, te klein, te traag, geen Wi-Fi, geen online website, ...).
Plaats reactie