Garmin Edge 820

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Zal het eens in de gaten houden
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Free_ltd »

Gisteren was er niemand van ons groepje dat ging MTB'en en dus maar eens de race van de haak genomen. En vermits het een last call was, geen tijd om zelf een route te maken. Dus dan maar die surprise me functie gebruiken :lol:

Ik ingegeven van ik 80km wou en richting noord, want daar zijn de minste hoogtemeters :lol:
Kreeg 3 suggesties waaronder 75km, 92km en 95km. Vermits onze zoon ons al om 6u uit ons bed had gekregen, kon ik dan ook ineens wat vroeger vertrekken en dus voor de 95km gekozen. Meteen ook een record voor mij, vermits mijn verste tot nu toe 82km op de race is (74km op MTB). Hm's was net geen 300m.

Wat die hoogtemeters betreft, weet ik niet of weinig hm's nu goed op slecht is op een race. Want in principe was het gisteren continu trappen, want het ging zo goed als nooit echt bergaf om de benen eens te laten rusten :lol:

Maar nu, de route. Ik woon in Kortenberg en hij starte eigenlijk wel al goed en we gingen dan over steenokkerzeel, Berg,... naar Mechelen. Daar gingen we dus stukken langs de ring met de rode lichten. Dat was al wat minder, maar nog doenbaar. Eens uit Mechelen, kreeg ik de meest zalige fietspaden toegeworpen naast een spoor waar geen auto's mogen komen. Zalig gewoon. Maar dan ergens reed ik op de weg, en moest ik links af op een single track wat ik dus niet gedaan heb, en die track kwam weer gewoon terug op die weg. Daarna stuurde hij mij een park in waar dolomietpaden waren en vermits ik niet direct een andere weg zag, dacht ik dat mijne fiets dat wel aankon. Daarna kwam ik dan op een pad in dolomiet waar ik dan niet in mocht, maar toch maar gedaan :lol: .

De echte Surprise was er voor mij toen ik het ingangsbordje van 'Lier' zag staan :lol: Dat was zoiets van: 'Damn, nu ben ik eigenlijk wel een flink stuk van thuis' :lol:

Den over Begijnendijk terug.

Eens in Herent, stuurde hij mij aan de sporthal af, maar dat is een wegje dat wij altijd nemen met de MTB en hiervan wist ik 100% zeker dat ik daar niet met de Race moest inrijden, want de kans op platte band was enorm groot. Dus ff via die wijk dat proberen te vermijden, maar al die straatjes liepen dood. Dus ff omweggetje moeten maken. Wel niet zo leuk als ge vanaf 80km leeg zijt en op 7km van thuis nog overal zitten rond sjarrelen :lol:

Dus wat mij betreft, was het wel aangenaam met die functie op een paar akkefietjes na. Maar wss zal het zo zijn en heeft dit niets met instellingen te maken?
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Thibault »

Ik heb een Garmin Edge Explore 820.
Wanneer ik hem aansluit op Garmin Express staat er nergens dat ik de firmware nog verder kan updaten.

Nu krijg ik de foutmelding:

"Er is een communicatieprobleem met het Garmin-apparaat."

Na wat gegoogel kom ik erop uit dat dit aan een bepaald bestand zou liggen (versie 16 was slecht en je had 15 nodig). Echter zou dat probleem al even van de baan moeten zijn met updates die ondertussen zijn uitgerold.

De workaround om versie 15 van dat ene bestand terug in de garmin te zetten heeft niet geholpen.
Wat hier dus staat: https://www.mrgps.nl/communicatiestorin ... -basecamp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft nog iemand hier last van?

Ik heb de klantendienst gecontacteerd; maar nog geen reactie gekregen.

Het is goed mogelijk dat ik toch nog iets fout doe, wat een doolhof aan software en instellingen bij Garmin.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

wat zijn de beste instellingen om een gpx route te rijden zonder echt bij het startpunt zelf te starten....
zodat hij direct inpikt op de route vanaf waar ik begonnen ben de route begint te volgen ?....


wat ik ook ondervonden heb is als ik een route volg en ik een beetje (moet) afwijken van de route hij geen nieuwe route aanmaakt maar precies terug wil naar de plaats waar ik uitgeweken ben .....


sportieve groeten
Sven.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

Je bedoelt waarschijnlijk een gpx track/spoor/koers volgen ipv route volgen?
Ik schakel bij koersen bij de instellingen de afslagbegeleiding uit en volg het spoor door op het lijntje te blijven
Zeker voor MTB de beste en eigenlijk de enigste manier om een parcours exact te willen volgen
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Hoe krijg ik het gemakkelijkste een GPX die op mijn smartphone staat op mijn 820? Gewoon draadloos, dus niet via 27 omwegen :P
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

Mister No Chaïn schreef:Hoe krijg ik het gemakkelijkste een GPX die op mijn smartphone staat op mijn 820? Gewoon draadloos, dus niet via 27 omwegen :P
gemakkelijkste manier is via de pc kabeltje insteken en via verkenner in de map Garmin\NewFiles plaatsen...

volledig draadloos kan ook maar ook via tussenkomst van de pc
via garmin connect bij trainingen/koersen een route importeren.

en dan op de smartphone via connect via koersen naar de 820 verzenden.

spijtig dat die optie gpx importeren "nog" niet rechstreeks via de app kan.....
of zie ik dit over het hoofd ??
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Beny »

Mister No Chaïn schreef:Hoe krijg ik het gemakkelijkste een GPX die op mijn smartphone staat op mijn 820? Gewoon draadloos, dus niet via 27 omwegen :P
In 1 stap niet
Wel door 3de partij app « Wililoc » op zowel smartphone als iq app via garminconnect app op edge te installeren (1-malig te doen)
Werkt op zowel android als op iphone
Zoek maar eens op internet, kom je meerdere beschrijvingen tegen
Bvb https://gpsradler.de/ratgeber/wikiloc-g ... uf-garmin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Svenny007 »

Svenny007 schreef:
Mister No Chaïn schreef:Hoe krijg ik het gemakkelijkste een GPX die op mijn smartphone staat op mijn 820? Gewoon draadloos, dus niet via 27 omwegen :P
gemakkelijkste manier is via de pc kabeltje insteken en via verkenner in de map Garmin\NewFiles plaatsen...

volledig draadloos kan ook maar ook via tussenkomst van de pc
via garmin connect bij trainingen/koersen een route importeren.

en dan op de smartphone via connect via koersen naar de 820 verzenden.

spijtig dat die optie gpx importeren "nog" niet rechstreeks via de app kan.....
of zie ik dit over het hoofd ??

ik heb het net uitgetest. als je de gpx gewoon opent op de smartphone met connect kun je deze oplslaan als koers en zo draadloos sturen naar de edge.....

ook als je via een site een gpx download en vraagt wat hij er mee moet doen opslaan of openen kies je openen met connect....
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Garmin Edge 820

Bericht door Mister No Chaïn »

Ondertussen is het gelukt via garmin connect, ik had al ergens gelezen dat het zo kon maar kreeg het niet in orde.
Het werkt heel vlot zo, super!
Plaats reactie