Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toestel

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toestel

Bericht door Splenter »

Vraagje ivm dakota (20), gebruik van tracks.

Ikzelf rij NIET via volgende stappen: waarheen? > tracks > ...
Maar WEL: gewoon naar trackbeheer, track selecteren en dan "toon track op kaart".

Alles heeft voor- en nadelen, maar daar gaat het hier niet over. Ik wens dus op mijn bovenstaande manier verder te werken.

Nu ervaar ik volgend probleem: standaard zijn de tracks nog niet zichtbaar op kaart als ze ingeladen worden op het toestel. Ik kies dan de track die ik wil rijden en zet deze zichtbaar. De volgende keer dat ik rij, zet ik de vorige rit weer onzichtbaar, en de nieuwe track die ik wil rijden op zichtbaar.

Zo deed ik het enkele jaren zonder probleem. Sinds kort worden alle tracks die ik onlangs reed, terug zichtbaar op kaart nadat ik het toestel af en op zet. Dus ook al plaats ik alle tracks van de voorbije dagen terug manueel op onzichtbaar, vanaf ik het toestel uitzet en daarna terug op, staan al die tracks die ik net 'uitschakelde' terug op zichtbaar. Behoorlijk vervelend.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb niet het idee dat ik onlangs iets zou gewijzigd hebben aan de instellingen van het toestel.

Ter info:
1/ ik laat heel wat tracks op het toestel staan, zodat ik snel kan vertrekken als ik niet veel tijd heb. Dus vorige tracks wissen is bij mij geen optie, of toch niet altijd.
2/ oplossing die ik al vond, is in basecamp de dakota leeggooien en dan een lijst met alle tracks + de nieuwe track terug inladen. Op zich gaat dit natuurlijk, maar vind ik wel omslachtig.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Beny »

Dat zou op zich perfect moeten werken, ik gebruik trouwens dezelfde manier

Je vergist je toch niet in tekstaanduiding?
Als er staat "toon op kaart" wil dit zeggen dat de track actueel niet getoond wordt, en bij "verberg op kaart" wil zeggen dat de track actueel wel getoond wordt

Al eens gekeken voor nieuwe sw via webupdater? (en indien de laatste al kan je deze ook opnieuw installeren)
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Splenter »

Beny,

ik weet wat je bedoelt wat de tekstaanduiding betreft, daar ligt het niet aan.

Ik heb ook al de software gechecked en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes...

Ik vraag me af of windows er voor niets tussen zit. Soms krijg je zo een melding dat je het USB-apparaat kan controleren op fouten. Ik heb hier één keer op "ja" geklikt, en het zou kunnen zijn dat het sindsdien is.

Is het mogelijk een toestel terug helemaal te 'formateren'? Hoe?
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Splenter »

niemand die kan vertellen hoe je het toestel terug formateert naar beginmodus?

Ik vermoed dat 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' geen invloed heeft op de software-updates, of wel?
Solo
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 12:31
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Solo »

Splenter schreef:niemand die kan vertellen hoe je het toestel terug formateert naar beginmodus?

Ik vermoed dat 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' geen invloed heeft op de software-updates, of wel?


Je kan dit met een hard reset doen:
alles wordt gewist qua gegevens , indien nodig best dus een backup maken

To perform the master reset:

Power the device off
Press and hold your finger on the upper left side of the display
Power the device on while still maintaining pressure on the display
Release on the display when the Do you really want to erase all user data? message appears
Touch Yes
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Splenter »

bedankt Solo, maar nog niet helemaal wat ik zocht. De software bleef hierna hetzelfde, zelfs de tracks, waypoints en geocaches zaten nadien nog in het toestel.

Ik probeerde ook eens het toestel naar de fabriekswaarden terug te zetten, maar toen viel het scherm gewoon uit, zonder dat er voor de rest iets gewijzigd was aan het toestel...
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door pocoloco »

Het zou kunnen dat één "kapotte" track dat veroorzaakt, of zelfs een corrupte GPX map (die je vindt in het venster dat je te zien krijgt wanneer je het toestel inplugt: Garmin -> GPX).

Haal er eens alle tracks af en installeer ze dan één voor één opnieuw (telkens toestel aan/uit zetten tussen de tracks). Tot je hopelijk de slechte track gevonden hebt die de boel in de war stuurt en alles zichtbaar houdt.
Indien dat niet helpt, save je hele GPX map ergens op je computer (in case of). Delete dan de hele GPX map en maak er daarna een nieuwe aan. Dan de tracks terug oploaden en met wat geluk is 't dan in orde.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Splenter »

@pocoloco: aha, wat je daar zegt lijkt me inderdaad wel mogelijk. Had alleen de link niet gelegd.

Eentje per eentje, dat zie ik wel niet zitten, daarvoor zijn het er teveel :wink:
Tijd om eens van nul te herbeginnen.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Splenter »

aan de gpx map zal het toch niet gelegen hebben. Map volledig gewist, 2 nieuwe tracks opgeladen en onmiddellijk zelfde probleem als voorheen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Dakota: track verschijnt terug op kaart na uitzetten toe

Bericht door Beny »

Ik heb al ooit eens van iemand anders zijne Dakota alles gekopieerd en overgezet naar het inwendig geheugen van mijn toestel dat ik eerst volledig had leegemaakt
Dat was me toen wel gelukt
Plaats reactie