Polar <=> Windows 10

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Polar <=> Windows 10

Bericht door fishie »

Mijn Polar RS800CX HRT-meter maakt voor de overdracht van zijn gegevens naar mijn PC gebruik van infrarood IDRA-gegevensoverdracht.
Sinds ik de Windows 10 update heb uitgevoerd op mijn PC lukt dit niet meer.
Blijkbaar wordt IDRA niet ondersteund door Windows 10.
Na opzoeking in Google blijkt dat deze ondersteuning er niet zal komen vanuit Microsoft; Ook Polar zegt geen upgrade te plannen en adviseert zijn klanten om over te schakelen naar een nieuwer model. Schande dat zij hun klanten in de steek laten! :evil:

Heeft er iemand ondanks deze slechte service, toch nog ergens een oplossing gevonden voor de gegevensoverdracht van de Polar-HRT naar PC?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door freezy »

Ik had hetzelfde probleem al bij Windows 7...
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door HardTail Charlie »

Even een reactie,
ik werk bij Polar...

Het klopt dat er geen IrDa-ondersteuning meer is bij Windows 10. Jammer genoeg, maar daar is helaas geen (ondersteunde) weg rond of oplossing voor.
Wel vind ik het wat spijtig dat u daaruit concludeert dat Polar z'n klanten in de steek laat, het is in de eerste plaats toch Windows (Microsoft) die deze beslissing nam.

Hoedanook, ik begrijp dat dit voor u vervelend is en Polar wil niks liever dan voor u een oplossing vinden, of minstens een aanvaardbaar alternatief.
U kan, indien u verkiest met uw IrDa en ProTrainer 5 aan de slag te blijven, een systeemherstel uitvoeren en teruggaan naar de vorige Windows-versie.
Is dat voor u geen optie, gelieve dan met Polar België contact op te nemen aub, dan bekijken we samen de mogelijkheid van een overstap naar een recenter model.
(met alle voordelen vandien, zoals opnieuw 2 jaar garantie, bluetooth-generatie, gebruik Polar Flow webservice, ... bovendien is er in ProTrainer 5 een tool opgestart waarmee u uw volledige trainingshistoriek kan overzetten naar Polar Flow, u bent dus uw "oude' gegevens niet kwijt).


Wat de tweede reactie betreft,
de eerste generatie IrDa-poorten waren niet compatibel met - de nadien gelanceerde - Windows 7, maar de functie zelf was/bleef dat wel.
Wij hebben destijds aan klanten die dit probleem meldden de kans gegeven een nieuwe IrDa-stick aan te schaffen aan een speciaal tarief (€15).
Daarmee waren deze problemen direct van de baan.
Jammer dat u zich toen niet bij ons heeft aangemeld.

Met sportieve groet,
Karel
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door kootje »

Bovenstaande is idd een oplossing, maar wellicht zou Polar zelf ook kunnen bekijken of ze aan een oplossing/update kunnen werken om het hele zaakje weer compatible te krijgen met Windows 10.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door HardTail Charlie »

Absoluut, daar ben ik het helemaal mee eens.
Neem daarom gerust van me aan dat die optie zeker (en als eerste) werd bekeken en op haalbaarheid getoetst. Maar de/dergelijke zaken zijn niet altijd even evident als ze er - soms vanuit een ander perspectief - uitzien.

Toch dit, er werd altijd door ons gecommuniceerd dat de IrDa adapter compatibel is met Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP/Vista/Win7/Win8. Deze compatibiliteitsinformatie kan ook teruggevonden worden op de productverpakking (of in sommige gevallen op een sticker op de verpakking). Indien dan gekozen wordt voor een ander besturingsprogramma kan dit leiden tot een situatie waarin de data transfer niet meer functioneert.
Helaas blijkt het nu buiten Polar's controle om de IrDa met Windows 10 te laten functioneren.
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door fishie »

Hoi Karel, eigenlijk heb je wel een punt...

In de alinea waar ik spreek van klanten in de steek laten, heb ik niet enkel over Polar, maar ook over Microsoft. We zullen inderdaad hen meer in de schoenen moeten leggen...
Maar zij argumenteren dan waarschijnlijk weer dat je niet verplicht bent om over te schakelen... En daar sta je dan als klant van zowel Polar als Microsoft.....

Jammer voor mij dat er blijkbaar ook hier, op dit forum, niemand een weg rond gevonden heeft.

Net even met jullie diensten contact opgenomen.
Als eerste mogelijkheid gaf men mij inderdaad een terugkeer naar de vorige versie van Windows aan.
Ik kreeg tevens een opsomming van enkele nieuwe toestellen welke ik als vervanger zou kunnen gaan gebruiken/aankopen.
Volgende week krijg ik hier een mail met meer info over.

Ik heb het eerder al jammer gevonden dat op mijn stuur zowel een HRT meter, als een GPS staat. Als er dan toch zou aangekocht worden, misschien wel de moment om ook eens de aankoop van 1 toestel dat beide functies samen aan kan, te overwegen.

Een tijdje mijn eerste teleurstellingen laten bezinken, even wachten naar die mail, mij verder informeren naar de mogelijkheden en kostprijzen van dergelijke all-in-one toestellen, en dan zien we wel hoe we het verder aanpakken.
Laatst gewijzigd door fishie op vr 20 nov 2015 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door freezy »

HardTail Charlie schreef:

Wat de tweede reactie betreft,
de eerste generatie IrDa-poorten waren niet compatibel met - de nadien gelanceerde - Windows 7, maar de functie zelf was/bleef dat wel.
Wij hebben destijds aan klanten die dit probleem meldden de kans gegeven een nieuwe IrDa-stick aan te schaffen aan een speciaal tarief (€15).
Daarmee waren deze problemen direct van de baan.
Jammer dat u zich toen niet bij ons heeft aangemeld.
Ik heb destijds gezocht op de site van Polar en kwam bij volgende info: http://www.polar.com/ca-en/support/faqs ... _Vista_/_7" onclick="window.open(this.href);return false;

Een kleine vermelding van het bestaan van een IrDa stick als oplossing zou niet mis geweest zijn.

Toch bedankt voor de info, al zou het een verloren 15EUR geweest zijn aangezien het nu alweer niet meer werkt...
MorRon
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 aug 2016 10:56

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door MorRon »

Ook ik heb hetzelfde probleem ondervonden met mijn polar.
Er zijn geruchten dat bij de verjaardagsupdate van win 10 het misschien terug kan werken.
Heb het nog niet geprobeerd.
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door HardTail Charlie »

(Update 6th of July 2016) Unfortunately it has been out of Polar’s control to make IrDA work with Windows 10. However, there’s good news; Microsoft has released an update for Windows 10 fixing the IrDA communication: https://support.microsoft.com/en-us/hel ... te-history" onclick="window.open(this.href);return false;
MorRon
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 aug 2016 10:56

Re: Polar <=> Windows 10

Bericht door MorRon »

na de verjaardagupdate van win 10 lijkt de irda adapter terug te werken. Alle gegevens worden weer overgedragen naar de PC
Plaats reactie