gps keuzes

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

gps keuzes

Bericht door verry slowwww »

zie door het bos de bomen niet meer , ik zoek een simpel (vooral simpel) toestel ,te gebruiken voor mtb en in de auto. ook in frankrijk graag
prijs max 300 a 350 € .
iemand een aanrader , ik volg die dingen niet zo ,en er is veeeel te veeeel keuze :oops:
bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: gps keuzes

Bericht door Marc Vde »

Ik ben heel tevreden van de Mio 315 als fiets Gps, voor in de auto durft hij al eens erg kleine wegen selecteren.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: gps keuzes

Bericht door RigolleM »

Ik zou de twee gescheiden houden, ook al klinkt het héél verleidelijk om alles in één te hebben.

Autonavigatie <> fietsnavigatie.

In de auto wil je vooral naar één punt navigeren, mits de nodige omleidingen want die hebben we niet in België :-) en wil je de ogen op de baan houden en is stembegeleiding meer dan welkom.

Op de fiets rij je meestal een track (spoor) wijk je hiervan zelden af, en heb je op de achtergrond een gedetailleerde topo kaart of iets gelijkaardigs (Openfietsmap) om je te assisteren.

Heb je een smartphone, installeer daar een gratis app zoals bv. Nokia Here (iOS, Android en WP).
En koop voor op de fiets iets zoals bv. de Garmin Edge Touring
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: gps keuzes

Bericht door verry slowwww »

heb me laten wijsmaken dat die garmin moeilijk in gebruik is , en de mio gebruiksvriendelijker zijn .
wat is er hier van waar
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: gps keuzes

Bericht door eL Tee »

Met dank aan mijn ex-werkgever heb ik nu middels Eco-Cheques een Mio Cyclo 505...

Ik vind 't als informaticus een goede poging om de GUI wat gebruiksvriendelijk te maken, maar 't is nog verre van intuïtief...

De 'surprise me' functie vind ik ook wat ontoereikend: nog veeeeeeeeeel te veel bitumen onder m'n wielen, vooral ik de onmiddellijke buurt hier al wat begin te kennen. Geregeld heb ik de gedachte dat 't kleinood me liever over de asfalt stuurt, daar waar ik weet dat 't onverharder kan.

Daarnaast vind ik 't ding wat krakkemikkig, een beetje 'China brol', niet netjes afgewerkt.

Maar 't doet z'n ding...


Over een Garmin kan ik me (nog) niet uitspreken...
Laatst gewijzigd door eL Tee op do 23 jul 2015 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: gps keuzes

Bericht door Headshot »

Ik vind de garmin toch gebruiksvriendelijk genoeg

Heel tevreden over de edge 800

Koop u een edge 800 2de hands en koop er een simpele TomTom bij voor in de auto, dan kom je zeker met uw 300€ toe
BlijDatIkGlij
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: za 26 apr 2014 10:13

Re: gps keuzes

Bericht door BlijDatIkGlij »

100% akkoord met RigolleM.
Op de MTB gebruik ik de Garmin Dakota 10, amper 130 euro en al 2 jaar heel veel plezier van.
Het is niet het meest sexy (lees gestroomlijnd) toestel, maar de stevige rubberen behuizing maken het heel goed bestand tegen modder en valpartijen.
Bijkomend voordeel: werkt op 2x AA batterijen, dus als je na een rit of 8 hebt vergeten te wisselen/opladen kan je in het veld gewoon wisselen met een reservesetje uit je rugzak.

Nadeel: geen mogelijkheden voor cadans/hartslag...
Gebruikersavatar
dh3
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 23:33
Rijdt met: Gullegem

Re: gps keuzes

Bericht door dh3 »

Hallo,

Iemand ervaring met de gps van het merk Teasi?

Mvg
David
Plaats reactie