Etrex20

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Etrex20

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Voor mijn nieuwjaar volgend toestel gekocht na een aantal goede kritieken gelezen te hebben.
Nu ben ik niet zo handig met technische dingen, maar had ik volgend vraagje, met dat de handleiding in het Engels is (of Frans, Duits, Spaans whatever, maar dat ligt me nog slechter dan Engels)
Bij het opstarten dien je je gps te calibreren, klopt dit? En kan je dit ten allen tijden doen, of moet je dit doen voor het downloaden en installeren van Garmin Basecamp ed?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Etrex20

Bericht door Dickie »

Met calibreren bedoel je wsl het toestel instellen naar je persoonlijke voorkeuren, wandelen of in ons geval mtb.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hier eens, heb nl ook de Etrex 20.
Toen ik dat filmpje bekeken had ben ik er mee vertrokken.
Om basecamp te leren gebruiken ben ik iig langer bezig geweest.
Daar heeft Mrgps trouwens ook leuke filmpjes over. :wink:
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Etrex20

Bericht door Stokke »

Naargelang je instellingen zal dit betrekking hebben tot het kalibreren van je hoogte barometer vermoed ik
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Etrex20

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Bedankt, alvast.
Ivm filmpjes had ik al doorgekregen in een eerdere topic.
Basecamp heb ik geïnstalleerd op pc, openfietsmap Benelux ook, al kan ik het allemaal nog niet zo goed vatten. Sowieso eerst nog sd kaartje gaan halen vooraleer ik alles goed zet, en verder kijk voor tracks te downloaden.
Dickie, morgen nl?
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 17:24
Contacteer:

Re: Etrex20

Bericht door mrgps.nl »

Dickie schreef: Daar heeft Mrgps trouwens ook leuke filmpjes over. :wink:
Thks.

Ter info: op YT heb ik vooral de films over toestelinstellingen staan. De films over gebruik van basecamp staan op DVD; totaal vier uur video (maar niet gratis).

In reactie op de vraag:
Je kunt twee zaken kablibreren: digitaal kompas en barometrische hoogtemeter. Het laatste doe je in de regel pas als er een probleem is met de hoogteaanduiding. Het eerst doe je vaker; officieel na elke batterijwissel. In de praktijk doe ik het zelf alleen als het kompas erg 'zenuwachtig' begint te doen en de weg kwijt lijkt te zijn.

ECHTER: gesteld dat je een etrx20 hebt is bovenstaande niet relevant. De 20 heeft geen sensors en er valt dus ook niets te kalibreren.

Mogelijk dat je in de war bent met het krijgen van een positie-fix. Dat is een kwestie van buiten het toestel aanzeten en even geduld hebben. Is het toestel lange tijd uit geweest dat kan dat maximaal een kwartier duren. Is het een uurtje terug nog aan geweest dan is het veelal een kwestie van seconden...

Succes!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Etrex20

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Na een hoop gesukkel en te weinig tijd gespendeerd naar mijn kunnen met deze zaken toch maar beslist om hem terug te verkopen.
Indien iemand interesse, laat maar weten. Nog niet gebruikt op de fiets, enkel aantal instellingen proberen doen. Je kan er nog een geheugenkaartje bij krijgen.
Plaats reactie