Runtastic MTB Pro

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Runtastic MTB Pro

Bericht door poeperman »

Beste forumleden,

Ik ben weken lang op zoek gegaan naar een Garmin Edge 800/810, maar omdat de prijzen tweedehands nog steeds de pan uit swingen ben ik op zoek gegaan naar degelijke apps voor iPhone.

Na minstens 15 betalende of niet betalende apps uit te proberen heb ik enkele dagen Runtastic mtb Pro in gebruik genomen in combinatie met een iphone houder voor stuur (deze week komt de quadlock binnen voor meer zekerheid) en een bluetooth borstvand van 20 euro (op dx.com).

Ongelofelijk welke hoeveelheid info je realtime op je scherm krijgt en de data-analyse na een rit is voortreffelijk. Verder kan je gewoon gpx-kaarten inladen voor navigatie zoals op de Garmin, zelf routes aanmaken via hun website,...

Geen idee waarom ik het hier post, maar +500 euro uitgeven aan een Garmin 1000 die letterlijk niets meer kan dan die app, maar wel veel minder mogelijkheden biedt lijkt mij opeens zo gek...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door RigolleM »

poeperman schreef:Geen idee waarom ik het hier post, maar +500 euro uitgeven aan een Garmin 1000 die letterlijk niets meer kan dan die app, maar wel veel minder mogelijkheden biedt lijkt mij opeens zo gek...
Je vergeet uw € 700 kostende iPhone in rekening te brengen ;-)
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door _alain_ »

Mijn edge 500 heeft al kennisgemaakt met enkele bomen in het bos,
ook de grond is hem niet vreemd.
Hij liet zelfs al eens bevestigingslipje achter als souvenir godweetwaarenwanneer..
Nu heeft hij hulp nodig van een stuk band om te blijven zitten, anders kiest hij zeer snel de vrijheid.
Maar hij heeft nog altijd geen werkproblemen.
En dit terwijl ik vele van zijn iphone vriendjes heb gezien met een kapot scherm.

In het "endurowereldje" ben je een rariteit als je iphone niet kapot is...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door RigolleM »

Ff meer tijd om te reageren...

Die Quadlock is een leuk ding, maar helaas enkel bruikbaar bij droog weer...
Je hebt eerder een waterdichte case + stuur(pen)houder nodig om uw iPhone te beschermen, doe maar zo'n € 80 erbij voor ééntje van degelijke makelij.

De grootste zorg die ik heb met de iPhone, en eigenlijk iedere smartphone, is de batterij autonomie... Voor ritjes rond de kerktoren van 3 à 4u zou het nog lukken, maar een ardennentrip van min 6u gaat mijn iPhone het niet halen, als hij ook nog moet navigeren (GPS functie geactiveerd). Indien de batterij plat is, is ook in eens uw telefoon plat... Hier zijn ook oplossing voor zoals een externe batterij, maar die kosten toch ook al gauw min. € 30. De rekening begint al gauw op te lopen...

En zoals _alain_ aanhaalt, als je een tuimelperte maakt en de fiets landt op de cockpit dan heb je in de meeste gevallen brokken aan uw iPhone, en zijn de kosten plots een pak hoger dan € 500 voor de Garmin 1000: inclusief hartslagmeter, cadanssenor, speedsensor, IPX 67 (waterdicht), stuur(pen)houders, 10u autonomie (zonder koppeling met smartdinges) en het kan echt wel tegen een stootje...
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door poeperman »

alain en rigolleM,

een iPhone (of andere smartphone) heb je sowieso al hé, dus het is geen extra kost enkel voor het biken. En die telefoon is trouwens ook wel héél erg schokbestendig en ik gebruik 'm zonder hoesje al altijd in de regen zonder schade. Bij de quadlock bike kit zit trouwens een "poncho", wat niet meer is dan een hoesje dat je erover trekt, maar waterdicht is 't wel.

De autonomie is inderdaad het zwakke punt denk ik, hoewel er toch makkelijk 4u kan gereden worden zonder extra batterij (iphone5). Dit heb ik verholpen door (http://www.externe-batterij.com/externe ... ntsmlti347" onclick="window.open(this.href);return false;) een cheap-ass batterijtje van 2600mAh.

Daarenboven ben je ook constant bereikbaar als je dat zelf wil uiteraard, kan je altijd zien wie je aan het storen is zonder telkens te moeten stoppen en eventueel zelfs op te nemen al fietsend.

twas maar een mening die ik graag gedeeld zag ;)
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Runtastic MTB Proa

Bericht door eL Tee »

Ik gebruik ook mijn iPhone als fietscomputer, daarop Cyclemeter draaiend.

Voor mij volstaat de batterij echter niet altijd, ook al doe ik maar 'rond-de-kerk'-ritjes. Ik heb wel altijd muziek opstaan in mijn bluetooth oortjes (Jabra Sport).

Bescherming is middels een Lunatik Taktik case (stootvast, krasvrij, waterdicht) en ben daar uiterst tevreden van. Ik val echter nooit (getuige mijn momenteel gebroken pols en elleboog :lol:) en mijn iPhone is nog altijd als nieuw.
correman84
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 sep 2014 13:22

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door correman84 »

Ik heb vorig weekend ook de Runtastic Mountenbike gebruikt. Ik vind dit vooral handig in het buitenland omdat ik daar geen mobiel internet heb. Hier in België gebruik ik meestal Niviki.

Heeft er echter al iemand gevonden hoe je bij Runtactic je scherm kan laten volgen zoals bij een GPS. Dus niet dat het noorden altijd bovenaan staat. Bij Naviki kan dit wel.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door Maaike »

poeperman schreef:een iPhone (of andere smartphone) heb je sowieso al hé, dus dat is geen extra kost enkel voor het biken
Oei, ik was dan toch niet aan't opletten toen men de wet maakte dat iedereen een smartphone moet hebben. :lol:
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door NetWave »

poeperman schreef:Geen idee waarom ik het hier post, maar +500 euro uitgeven aan een Garmin 1000 die letterlijk niets meer kan dan die app, maar wel veel minder mogelijkheden biedt lijkt mij opeens zo gek...
Ik heb het ook een tijdje geprobeerd met Runtastic en diverse andere apps op m'n Windows Phone.

Zie ook http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?f=7&t=121790" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteindelijk toch een Garmin 810, eigenlijk veel eenvoudiger. Kan alles en meer dan alle apps samen (uitgezonderd muziek), houdt het een hele dag vol en is bijzonder robuust.
jhon321
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 07 apr 2017 07:17

Re: Runtastic MTB Pro

Bericht door jhon321 »

U kunt ook proberen iphone reparatie zij kunnen u een goed citaat over uw iphone query.
Plaats reactie