Topo kaarten europa voor garmin

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door maddog »

Hallo.

Heeft iemand via internet al eens een sd kaartje gekocht met alle topo kaarten van europa er op?
Ik heb er gevonden kosten 50€. Aangezien garmin voor enkel benelux alleen 139€ vraagt is 50€ natuurlijk spotgoedkoop.


Maar werkt het ook zoals het origineel?

Grt
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door sneln eddy »

maddog schreef:Hallo.

Heeft iemand via internet al eens een sd kaartje gekocht met alle topo kaarten van europa er op?
Ik heb er gevonden kosten 50€. Aangezien garmin voor enkel benelux alleen 139€ vraagt is 50€ natuurlijk spotgoedkoop.


Maar werkt het ook zoals het origineel?

Grt
Volgens mij kost BNl 100€. De topo die ik kochte koste toch zoveel.
Maar voor gans Europa is dat wel zeer weinig.
Ben wel eens benieuwd wat er zichtbaar op is .
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door Eric B »

http://openmtbmap.org/" onclick="window.open(this.href);return false; gratis en goed ;-)
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door maddog »

Ff de reden waarom ik dit vroeg, ik wou me dus een gps kopen en dat heb ik gisteren dus ook gedaan
Wou me een 810 bundle kopen reden hiervoor was voor mij hoofdzakelijk de prijs...
Het is uiteindelijk een edge 1000 bundle geworden. kon het niet laten voor de prijs van nog geen 500€ anders was het een 810 geweest.

Bij de 810 moest je zowiezo de topo kaarten kopen om een gedetaileerde kaart te hebben op de gps, maar op de 1000 zit blijkbaar al kaarten op voorgeinstaleerd. Ik heb al enkele routes van hier in de buurt er op gezet en als ik die bekijk op de gps hebben die toch al behoorlijk wat detail
Ook gaat navigeren via de gewone weg ook..

Heb ik die topo of andere kaarten nu nog nodig? Sorry ik ben nog een volledige leek in het gps gebeuren.

Bedankt eric
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door Eric B »

Geen idee, heb zelf een 800. Ook al gelezen dat de 1000 topo kaarten standaard heeft maar ken het detail er (nog) niet van.

Eric
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door sneln eddy »

maddog schreef:Ff de reden waarom ik dit vroeg, ik wou me dus een gps kopen en dat heb ik gisteren dus ook gedaan
Wou me een 810 bundle kopen reden hiervoor was voor mij hoofdzakelijk de prijs...
Het is uiteindelijk een edge 1000 bundle geworden. kon het niet laten voor de prijs van nog geen 500€ anders was het een 810 geweest.

Bij de 810 moest je zowiezo de topo kaarten kopen om een gedetaileerde kaart te hebben op de gps, maar op de 1000 zit blijkbaar al kaarten op voorgeinstaleerd. Ik heb al enkele routes van hier in de buurt er op gezet en als ik die bekijk op de gps hebben die toch al behoorlijk wat detail
Ook gaat navigeren via de gewone weg ook..

Heb ik die topo of andere kaarten nu nog nodig? Sorry ik ben nog een volledige leek in het gps gebeuren.

Bedankt eric
Is inderdaad een redelijk goede kaart die voorgeprogrameerd staat op de edge 1000.
Ikzelf heb er nog de OSM bij gezet en zal het voorlopig met deze doen.
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 17:24
Contacteer:

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door mrgps.nl »

De edge touring en de edge1000 zijn voorgeinstalleerd met een fietskaart van europa. Dat is géén topo-kaart. Hij zal de meeste fietspaden wel kennen, maar de kleine bospaden/single tracks meestal niet.

Sommige garmins (de outdoor toestel met 't' in de type aanduiding) hebben een topo kaart van heel europa. Dat is een ruwe kaart waar je, als je toch al de gratis ofm hebt, weinig aan hebt; hooguit handig dat je de hoogtelijnen van Europa dan ook meteen hebt. Voor de Edge bestaat deze optie niet.

De echte topo kaarten kennen we een enorm detailniveau maar zijn vrij kostbaar. Bijvoorbeeld heel Duitsland een kleine 200 euro.

Bij mijn weten bestaat er geen apart product 'topo europa'. Ik vermoed dat het zal gaan om een niet-legale kopie.

Zie ook punt 2 op http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door maddog »

mrgps.nl schreef:De edge touring en de edge1000 zijn voorgeinstalleerd met een fietskaart van europa. Dat is géén topo-kaart. Hij zal de meeste fietspaden wel kennen, maar de kleine bospaden/single tracks meestal niet.

Sommige garmins (de outdoor toestel met 't' in de type aanduiding) hebben een topo kaart van heel europa. Dat is een ruwe kaart waar je, als je toch al de gratis ofm hebt, weinig aan hebt; hooguit handig dat je de hoogtelijnen van Europa dan ook meteen hebt. Voor de Edge bestaat deze optie niet.

De echte topo kaarten kennen we een enorm detailniveau maar zijn vrij kostbaar. Bijvoorbeeld heel Duitsland een kleine 200 euro.

Bij mijn weten bestaat er geen apart product 'topo europa'. Ik vermoed dat het zal gaan om een niet-legale kopie.

Zie ook punt 2 op http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo mrgps.

Leuk om jouw hier te zien op het forum (o) bedankt voor de uitleg
Ga ook nog wat lezen op je website

De topo kaarten die ik gevonden had staan op ebay op een sd kaart van 64 gb
Een legale kopie zal het zowiezo niet zijn vrees ik
Gebruikersavatar
maddog
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: za 25 feb 2006 21:07
Rijdt met: Specialized stumpjumper S Works M5

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door maddog »

Vandaag de eerste testrit gemaakt met de gps ik had er een route ingeladen welke een combinatie is van meerdere routes groen rood en blauw +-43km het eerste gedeelte ging eigelijk heel goed alleen viel me dadelijk op dat de aanduiding waar je moet afslaan een 10a15 meter mis is. Zo ben ik soms al afgeslagen en staat er nog 10 a 15 meter op wat soms toch wel onduidelijk verwarend is zeker als er meerdere kleine paadjes lopen.

Dan bij het overschakelen van de rode naar de groene route liep het mis gps stuurde mij alle richtingen uit en zat constant te herberekenen ipv gewoon de route te volgen. Eens op de groene route ging het weer totdat ik van deze routre afkwam en weer op rode kwam toen was het helemaal om zeep en wou de gps mij absoluut de groene route laten volgen ipv verder te gaan via de rode route... Heb ik hier iets mis gedaan?

Verder vind ik dat het laden van routes en bediening van het toestel goed meevallen en niet zoals meerdere verkopers mij vertelden dat garmin gps een ramp is om in te stellen enz....

Verder heb ik wel nog een vraag hoe groot mag de sd kaart zijn die je in het toestel kan plaatsen en kan je daar dan ook routes op zetten heb nu een route of 5 op de gps zelf staan en meer gaan er blijkbaar niet op...
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 17:24
Contacteer:

Re: Topo kaarten europa voor garmin

Bericht door mrgps.nl »

maddog schreef:
De topo kaarten die ik gevonden had staan op ebay op een sd kaart van 64 gb
Een legale kopie zal het zowiezo niet zijn vrees ik
Ik vermoed zelfs dat het oplichting zal blijken te zijn; temeer omdat de meeste Garmin toestellen helemaal niet met 64 GB overweg kunnen. Als je een linkje hebt wil ik wel eens een blik werpen.
Plaats reactie