garmin connect

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Grinta!
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 mar 2009 12:20
Rijdt met: S-works M5

Re: garmin connect

Bericht door Grinta! »

RigolleM schreef:Geen enkel probleem met de modern en classic (dashboard) versie van Garmin Connect.
Welke browser gebruik je? Bij mij lukt het met Safari, Chrome, Firefox,...
Ik zie bij activiteiten in het moderne dashboard enkel een knop om handmatig op te laden.
Bestaat hier ook een functie om dit automatisch op te laden zoals bij het klassieke dashboard?
Gebruikersavatar
Grinta!
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 mar 2009 12:20
Rijdt met: S-works M5

Re: garmin connect

Bericht door Grinta! »

Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Je moet waarschijnlijk eerst garmin express installeren alvorens je ritten kan opladen, of heb ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin connect

Bericht door RigolleM »

Grinta! schreef:Ik zie bij activiteiten in het moderne dashboard enkel een knop om handmatig op te laden.
Bestaat hier ook een functie om dit automatisch op te laden zoals bij het klassieke dashboard?
Zolang die er is gebruik ik de klassiek versie...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin connect

Bericht door RigolleM »

Grinta! schreef:Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Je moet waarschijnlijk eerst garmin express installeren alvorens je ritten kan opladen, of heb ik het verkeerd?
Nope is niet nodig om Garmin Express te installeren om ritten op Garmin Connect op te slaan.
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: garmin connect

Bericht door kazzz »

Ik gebruik ook nog de classic versie..
Zoeken naar koersen of activiteiten vind ik gewoonweg niet meer, in een bepaalde streek met bepaalde settings, zoals bij de classic versie.
DaggieBe
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 30 jul 2014 08:12
Rijdt met: Scott Scale 950
Contacteer:

Re: garmin connect

Bericht door DaggieBe »

Modern werkt niet op Linux .. Klassiek hier dus.
Gebruikersavatar
Grinta!
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 03 mar 2009 12:20
Rijdt met: S-works M5

Re: garmin connect

Bericht door Grinta! »

Dit is wat ik terug vind op de support pagina van garmin:

''Gegevens worden tussen uw fitnesstoestel en Garmin Connect overgedragen via de software Garmin Express. Download Garmin Express en installeer de software op de computer om uw gegevens te uploaden''

terugschakelen naar de klassieke versie is een optie maar er staat wel bij 'tijdelijk' dus ik vrees dat we vroeg of laat allemaal moeten overschakelen naar modern
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Re: garmin connect

Bericht door BikingBrecht »

Ik ben nu enkele weken overgeschakeld op de moderne versie van garmin connect. Algemeen vind ik alles terug zoals in de klassieke versie. Voor sommige zaken is het wel even zoeken.

Een knop voor automatisch uploaden is er niet. Daarvoor hebben ze bij Garmin Garmin express uitgevonden. Dit is meteen het grootste nadeel aan de moderne versie. Garmin Express wordt automatisch opgestart bij het opstarten van je windows. Bij het aankoppelen van je GPS-toestel worden de gegevens meteen met Garmin connect gesynchroniseerd. Op zich lijkt dat misschien wel tof . Maar persoonlijk vind ik programma's die automatisch in de achtergrond opstarten en runnen niet leuk. Hoe meer van dergelijk applicaties er op je pc staan, hoe trager je pc wordt. :-(
Bij sommige applicaties kun je de functie voor automatisch opstarten uitschakelen, maar bij de garmin express niet. Ik hoop echter dat Garmin dit bij een volgende software update toch implementeert!
Met een kunstgreep kunnen ITer het automatisch opstarten uitschakelen, maar een leek is daar niet veel mee.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: garmin connect

Bericht door RigolleM »

BikingBrecht schreef:Bij sommige applicaties kun je de functie voor automatisch opstarten uitschakelen, maar bij de garmin express niet. Ik hoop echter dat Garmin dit bij een volgende software update toch implementeert!
Met een kunstgreep kunnen ITer het automatisch opstarten uitschakelen, maar een leek is daar niet veel mee.
Met MSCONFIG (in te tikken in start - run...) kan je bij startup alle apps zien die automatisch opstarten. Zoek naar 'Express Tray' en zet het vinkje uit en druk op OK.
Echte IT'ers doen dit via de registry editor ;-)
Garmin Express veroorzaakt niet onmiddellijk vertraging op mijn PC, neemt enkel 50Mb RAM weg!
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: garmin connect

Bericht door lucky7 »

kazzz schreef:Ik gebruik ook nog de classic versie..
Zoeken naar koersen of activiteiten vind ik gewoonweg niet meer, in een bepaalde streek met bepaalde settings, zoals bij de classic versie.
Idem hier,kan ook niet vinden waar je moet zijn om een bepaalde activiteit terug te vinden in een bepaalde streek of stad :(
Plaats reactie