Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
HDTVdevil
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 11:36

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door HDTVdevil »

Lode O. schreef:Krijgt er al iemand de bluetooth werkend? (heb vandaag een firmware update gedaan maar dit veranderde niets)
Ben vrijdag een gaan kopen (AS Adventure heeft donderdag voorraad gekregen in z'n winkels).
Gisteren eerste test en na na de rit merkte ik dat de connectie weg was. Herstart en alles terug in orde en data werd geupload.

Deze ochtend naar het werk gereden, alles werkte foutloos. BT connectie niet verloren, na be-eindigen van de rit via de telefoon geupload. Nexus5 als telefoon.

Heb direct naar de 2.20 firmware moeten upgraden voor eerste gebruik, dus geen idee over voor en na de versie.
iTom
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:00

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door iTom »

Hier sedert Vrijdag ook een Edge 1000. Tot zover hier mijn ervaringen :
- Koppelen van de sensors : zonder problemen
- Bluetooth : ook geen probleem, inkomende sms-berichten en oproepen worden weergegeven op scherm.
- Wifi connectie : lukt totaal niet. Geprobeerd via Garmin Express. Het netwerk wordt gedetecteerd (Telenet) en ingesteld. Eens op het toestel zegt hij dat hij geen verbinding kan maken. Reset helpt ook niet.
- Batterij : Je mag gerust rekenen op 10% verbruik per uur :-? (scherm op auto, BT aan, sensors aan, wifi uit).

Lukt de wifi-connectie bij jullie wel ?
Gebruikersavatar
HDTVdevil
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 05 mar 2012 11:36

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door HDTVdevil »

iTom schreef:Lukt de wifi-connectie bij jullie wel ?
Straks eens nakijken, eigenlijk niet op gelet.
Lode O.
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 nov 2013 16:44

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Lode O. »

ik probeer wifi vanavond eens,

ik had na 2 uurtjes mtben nog 'maar' 75%. Dus 12.5% per uur. (bt uit, wifi uit, alle sensoren aan)
Lode O.
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 26 nov 2013 16:44

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Lode O. »

wifi werkt vlekkeloos. Wel paar keer moeten zoeken naar het gewenste netwerk.
bluetooth lijkt nu ook al iets stabieler...
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sneln eddy »

Zo te horen nog een probleemke of toch iets storends met het touchscreen die steeds op
locked gaat? Volgens garmin gaan ze proberen het eruit te halen bij de volgende update.
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 03 feb 2014 17:24
Contacteer:

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mrgps.nl »

sneln eddy schreef:Zo te horen nog een probleemke of toch iets storends met het touchscreen die steeds op
locked gaat? Volgens garmin gaan ze proberen het eruit te halen bij de volgende update.
Ik heb dat zelf niet ervaren. Althans: volgens mij is het scherm gelijk aan dat van de oregon600. Nadeel daarvan is dat het kan reageren op regen, en dat is irritant. Daarom gisteren de edge1000 eens onder de druppelde kraan gehouden.. Daarbij krijg je dan inderdaad een automatische schermlock; en da's helemaal niet zo gek. Bovendien lijkt die lock gericht op de druppels; als je het toestel ondertussen probeert te bedienen lukt dat na een paar pogingen gewoon wèl weer.

Heb het dus niet getest daadwerkelijk in de regen, maar vooralsnog lijkt het geen bug, maar een feature ;)

Qua batterylife:
Heb het toestel gisteren rond 13.00 aangezet; ben er de hele dag mee op pad geweest; deels lopend, deels wandelend, deels fietsend. Toestel almaar ingeschakeld. Na thuiskomst ingeschakeld gelaten. Kon zojuist aan de tracklog zien dat het apparaat zich tegen drie uur vanacht uitgeschakeld heeft. (waarbij er nog wel wat rest-power was, maar bij inschakelen meteen 'battery low' verscheen. Ergo: ik constateer vooralsnog 14 uur batterylife.
Dit was echter de eerste 'full drain' - kan zijn dat dit na enkele malen laden nog wat toeneemt.

Qua schermgrootte: het scherm is zeker geen factor 2 groter oid, maar toch is het formaatverschil significant; zeker als je werkt met datavelden op het kaartscherm.
Het toestel zelf is op de fiets zeker niet 'groot'.
tomtje
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 16 jun 2013 12:56
Rijdt met: Trek superfly 9.8

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door tomtje »

Vandaag in gebruik genomen, morgen eerste keer op de bike naar Waimes...

Bluetooth lijkt niet goed te werken... verbinding valt steeds weg en het smart pairen lukt helemaal niet...
Wifi werkt wel normaal.

Dat locken krijg ik soms ook... Maar als het een anti-regen feature is => mooi gevonden :)

Na morgen weten we waarschijnlijk een heel pak meer :)
Gebruikersavatar
sneln eddy
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: za 02 mei 2009 20:59
Rijdt met: Ne mat zwarten

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sneln eddy »

tomtje schreef:Vandaag in gebruik genomen, morgen eerste keer op de bike naar Waimes...

Bluetooth lijkt niet goed te werken... verbinding valt steeds weg en het smart pairen lukt helemaal niet...
Wifi werkt wel normaal.

Dat locken krijg ik soms ook... Maar als het een anti-regen feature is => mooi gevonden :)

Na morgen weten we waarschijnlijk een heel pak meer :)
Laat maar eens weten wat uw bevindingen er van zijn.
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sennevh »

Na een uitgebreide test van ongeveer 28 gebruiksuren hierbij mijn review, aangekocht ophttp://shop.anm.be bundel kost daar €486


Eenvoud en design:

De edge 1000 is uit de doos helemaal klaar voor gebruik, met de voorgeladen kaarten van europa kan je zo op pad.
Ik nam hem uit de doos in italië en zat 10 minuten later op de fiets. De nieuwe houder en veiligheidstouwtje zijn zeer degelijk. In al die uren, waarvan ook een deel offroad op ruw terrein gaf de houder en het toestel geen krimp.
Het plattere design maakt het niet te groot voor op de fiets.
Met een duidelijke en eenvoudige interface is het toestel makkelijker in gebruik dan de 700 en 800 reeks.

Functies:
Rondreis:Vooral de nieuwe rondreisfunctie trok mijn aandacht, verder zijn het de functies die ik al gewoon was uit de 800 en 810 reeks. Voor die toerritfunctie kan je onder de navigatiesettings instellen wat voor type fietser je bent( wegwielrenner,mountainbiker,touring…) afhankelijk daarvan wordt het soort van wegen voor de rondrit bepaald(verhard/onverhard, brede wegen/smalle paden).Opgelet, wanneer je een richtafstand geeft voor het maken van de rondrit is de rit gewoonlijk toch wat langer. Door in het activiteitsprofiel “afstand tot bestemming” toe te voegen kan je de exact af te leggen afstand zien.
Navigatie: gaat naar mijn gevoel nog een pak sneller dan de 800 reeks. Het toestel gebruikt voor de positiebepaling nu ook het GLONASS systeem, dit vraagt iets meer batterij, maar positiebepaling gaat ten opzichte van de oudere reeksen 100 keer sneller.

Bluetooth: de koppeling met smartphone voor garmin connect werkt naar behoren. Weergeven van smsen en bellers is voorlopig alleen voor Ios beschikbaar, niet voor android.
Wi-fi: wanneer gekoppeld via bluetooth lijkt de wifi functie mij overbodig, indien je geen (compatibele) smartphone hebt is dit natuurlijk anders.
Ant+: momenteel heb ik alleen een hartslagsensor, nieuw in dit model is dat de koppeling met meerdere hartslagsensoren mogelijk is, zo kan je zonder steeds opnieuw te moeten instellen een 2 harstslagmeterband gebruiken


Algemene indruk
+zeer snel
+eenvoudig(er) in gebruik
+zeer goed leesbaar scherm
+mooi design
+degelijke bevestiging
-rondreis functie geeft niet de correcte afstand ( dit is wel te omzeilen, zie hierboven)
-af en toe blokkeert het touchscreen voor een aantal seconden, dit is een bekende bug die momenteel volgens garmin wordt opgelost.
-melding van smsen en bellers enkel voor ios
-bluetooth koppeling met garmin connect enkel voor ios en android, niet voor windows phone

Zonder twijfel toch het beste fietsnavigatietoestel op de markt.
Plaats reactie