Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door junior72 »

RigolleM schreef:
junior72 schreef:Je kunt met edge 1000 zelf 3 routes laten maken van het aantal km's dat je wilt rijden die dag.
Ik heb dit eens geprobeerd terwijl ik met de koersfiets wou rijden en hij stuurde me regelmatig een bospaadje in waardoor ik telkens moest uitzoomen om te zien waar ik terug op het traject uitkwam.
Niet erg handig .
Hoe kun je dit oplossen?
Routemodus in Train en Race staat thans op wegwielrennen :-k
Welke kaart was er op dat moment actief?
De voorgeïnstalleerde kaart op de Edge 1000 zelf
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Bozo »

als ik met vrienden een tocht rijd schelen de hoogtemeters enorm, mijn vrienden rijden met een edge 800 en ik met een 1000.. op het einde van de rit scheelt het soms 40%.. moet ik ergens mijn hooogte eerst instellen ofzo? vroeger reed ik met een 705 en daar was het verschil van de hoogtemeters miniem..
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door sennevh »

Nee, het is voor alle toestellen wel heel belangrijk om even stabiel te blijven stilstaan voor de start. Om de juist hoogte te berekenen
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door dannyvk »

Net de Garmin 1000 aangeschaft en de eerste vraagjes komen hier al :-?
Mijn telefoon staat verbonden met de Garmin maar hij ontvangt geen gemiste oproepen en geen sms'jes moet ik nog iets extra instellen, in gps staat meldingen telefoon/sms aangevinkt.
Dan hoe kan er me iemand volgen ( thuisfront ) indien nodig? Veronderstel dat deze ook eigen account moet hebben van Garmin connect ?
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Headshot »

Ge kunt altijd zien waar je u bevind via uw GSM en google dashboard zolang uw 3g actief staat
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door dannyvk »

Headshot schreef:Ge kunt altijd zien waar je u bevind via uw GSM en google dashboard zolang uw 3g actief staat
Dat volgen lukt al dus probleem 1 is opgelost.
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mtbcube »

Beste dannyvk

de eerste vraag naar je toe is welke smartphone je hebt ,als je en samsung galaxy s5 hebt gaat het vrij gemakkelijk ,je laat je telefoon eerst pairen via bleuthoot en je bevestigt de gegeven code op beide toestellen ,als dit gebeurt is zie je op je samsung galaxy s5 Edge 1000 verschijnen ,en zie je de woorden gekoppeld onder verschijnen ,als dit gedaan is doe je de garmin connect app op je telefoon open ,en ga je naar instellingen ,daar vink je aan wat je wel wilt zoals gemiste oproepen ,smsjes ,enz ,als je dat gedaan hebt doe je je app garmin connect terug dicht en ga je zien dat je gps gekoppeld aan je telefoon de melding geeft dat beide samenwerken ,,daarna laat je iemand en smsje en kort daarna en bel doen naar je gsm ,en zie je of dit op je scherm komt met melding oproep gemist en smsje ontvangen ,als dit goed gaat is het klaar .
mocht het nog niet werken laat maar iets weten met welke telefoon je hebt .
mvg
mtbCube
dannyvk schreef:Net de Garmin 1000 aangeschaft en de eerste vraagjes komen hier al :-?
Mijn telefoon staat verbonden met de Garmin maar hij ontvangt geen gemiste oproepen en geen sms'jes moet ik nog iets extra instellen, in gps staat meldingen telefoon/sms aangevinkt.
Dan hoe kan er me iemand volgen ( thuisfront ) indien nodig? Veronderstel dat deze ook eigen account moet hebben van Garmin connect ?
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door dannyvk »

mtbcube schreef:Beste dannyvk

de eerste vraag naar je toe is welke smartphone je hebt ,als je en samsung galaxy s5 hebt gaat het vrij gemakkelijk ,je laat je telefoon eerst pairen via bleuthoot en je bevestigt de gegeven code op beide toestellen ,als dit gebeurt is zie je op je samsung galaxy s5 Edge 1000 verschijnen ,en zie je de woorden gekoppeld onder verschijnen ,als dit gedaan is doe je de garmin connect app op je telefoon open ,en ga je naar instellingen ,daar vink je aan wat je wel wilt zoals gemiste oproepen ,smsjes ,enz ,als je dat gedaan hebt doe je je app garmin connect terug dicht en ga je zien dat je gps gekoppeld aan je telefoon de melding geeft dat beide samenwerken ,,daarna laat je iemand en smsje en kort daarna en bel doen naar je gsm ,en zie je of dit op je scherm komt met melding oproep gemist en smsje ontvangen ,als dit goed gaat is het klaar .
mocht het nog niet werken laat maar iets weten met welke telefoon je hebt .
mvg
mtbCube

Beste

Mijn telefoon is Samsung Galaxy Express 2.
Gps en telefoon connecteren met elkaar.
Programma connect mobile geopend maar daar zie ik nergens iets van instellingen staan buiten mijn persoonlijke gegevens....
Op gps staat bij instellingen onder Bluetooth ontvangen van sms en gemiste oproepen aangevinkt.

Mvg

Danny
dannyvk schreef:Net de Garmin 1000 aangeschaft en de eerste vraagjes komen hier al :-?
Mijn telefoon staat verbonden met de Garmin maar hij ontvangt geen gemiste oproepen en geen sms'jes moet ik nog iets extra instellen, in gps staat meldingen telefoon/sms aangevinkt.
Dan hoe kan er me iemand volgen ( thuisfront ) indien nodig? Veronderstel dat deze ook eigen account moet hebben van Garmin connect ?
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Bozo »

als je een rondreis wilt doen die de garmin zelf uitstippelt.. kan je kiezen uit 3 ritten maar ik vroeg me nu af als je een rit wilt doen met de mtb en dus ook effectief mtb paden wilt gebruiken, is dit mogelijk?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Bozo schreef:als je een rondreis wilt doen die de garmin zelf uitstippelt.. kan je kiezen uit 3 ritten maar ik vroeg me nu af als je een rit wilt doen met de mtb en dus ook effectief mtb paden wilt gebruiken, is dit mogelijk?
Dan moet je in het profiel waarin je rondreis wilt maken bij de routevoorkeuren kiezen voor MTB en supplementair de wel of niet te vermijden items naar voorkeur instellen
Je moet tevens de rondreis laten berekenen met de bijgeleverde kaart, ofwel met de topo be(ne)lux "pro"
Andere kaarten kennen het verschil namelijk niet tussen fietsen, toerfietsen of mtb
Plaats reactie