Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Geert BMC schreef:Ik ga hier wss een vree domme vraag stellen, maar ik ben absoluut geene straffe in het gebruik van mijn Garmin edge 1000 gps... Kan je tijdens éénzelfde rit gebruik maken van meerdere gpx files? Ik zou graag eens 2 bloso routes na elkaar rijden maar natuurlijk wil ik mijn registratie van tijd en afstand niet onderbreken als ik van de ééne naar de andere file ga om te volgen. Iemand die het antwoord daarop weet?

Hoe lang gaat de batterij mee tijdens registratie? Ik zou in juni Bartje 200 meerijden maar ik vrees dat ik langer zal rijden dan de autonomie van de batterij...is een powerpack dan de oplossing?

Thx in advance
Vraag 1: ja
Vraag 2: met al redelijk wat uitgeschakeld een 8-tal uur (powerpack kan)
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Dace93 »

Vraag 2:
Vandaag op een heldere dag met navigatie en alle sensoren gekoppeld: na kleine 4u powerbank aangekoppeld wegens batterij < 15%.

Ik heb trouwens deze speciaal voor de fiets: https://www.conrad.be/p/goobay-5000-mah ... 50-1511502" onclick="window.open(this.href);return false;

Is klein, kost geen geld en makkelijk monteerbaar!
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door chrisper »

uit ervaring hier vind ik dat de batterij ruim 10 uur meegaat
ook al is er vrij veel aangeschakeld, enkel de schermverlichting op minimum (of uitgeschakeld)
schermverlichting heb je toch niet echt nodig buiten overdag
zo is de schermverlichting bij mij uitgeschakeld, hartslagsensor gekoppeld, snelheidsensor gekoppeld, cadanssensor gekoppeld, en telefoon gekoppeld
zo geraak ik wel ruim 10u verder met de batterij
als ik navigatie aanzet valt dit terug naar 8u
Geert BMC
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 jul 2016 09:30

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Geert BMC »

chrisper schreef:uit ervaring hier vind ik dat de batterij ruim 10 uur meegaat
ook al is er vrij veel aangeschakeld, enkel de schermverlichting op minimum (of uitgeschakeld)
schermverlichting heb je toch niet echt nodig buiten overdag
zo is de schermverlichting bij mij uitgeschakeld, hartslagsensor gekoppeld, snelheidsensor gekoppeld, cadanssensor gekoppeld, en telefoon gekoppeld
zo geraak ik wel ruim 10u verder met de batterij
als ik navigatie aanzet valt dit terug naar 8u

amai, ik ga ne keer moeten zien hoe ik bepaalde zaken dan uitschakel want nu is mijn batterij leeg na 4u30...
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door chrisper »

Geert BMC schreef:
chrisper schreef:uit ervaring hier vind ik dat de batterij ruim 10 uur meegaat
ook al is er vrij veel aangeschakeld, enkel de schermverlichting op minimum (of uitgeschakeld)
schermverlichting heb je toch niet echt nodig buiten overdag
zo is de schermverlichting bij mij uitgeschakeld, hartslagsensor gekoppeld, snelheidsensor gekoppeld, cadanssensor gekoppeld, en telefoon gekoppeld
zo geraak ik wel ruim 10u verder met de batterij
als ik navigatie aanzet valt dit terug naar 8u

amai, ik ga ne keer moeten zien hoe ik bepaalde zaken dan uitschakel want nu is mijn batterij leeg na 4u30...
ik heb bij mij gemerkt dat de batterij vooral heel snel leeg is met de schermverlichting
en mijn mening is dat je deze echt niet nodig hebt overdag, scherm is helder genoeg in daglicht
misschien dat deze bij u nog aanstaat?
en vooral bij navigatie, bij elke afslag gaat dan ook die schermverlichting aan
(bij navigatie gaat sowiso batterij sneller leeg, veel laden van de kaart)
ook als de kaart veel ingezoomt is, moet deze vaker laden
de turn-by-turn afslagbegeleiding heb ik uit staan, ik volg gewoon de lijn op het scherm
1Huupke
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 apr 2017 10:07

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door 1Huupke »

Hallo,

ik heb mijn edge nu in de zomer 3 jaar en heb vorige week gemerkt dat mijn witte aan/uit knop niet meer goed in te drukken was. Knopje was aan het scheuren en met er aan te prullen verder gescheurd.

Ik kon dus mijn edge niet meer aan/uit zetten. Met wat geprul is het wel gelukt maar nu heb ik dus geen witte bescherming meer voor mijn knopje zitten. Het plastiek is helemaal weggescheurd en kijk je dus in het toestel. Aanzetten en uitzetten met ik nu doen met een pinnetje. Gelukkig heb ik een beschermhoesje errond zodat bij regenweer er geen water in het toestel loopt.

Zijn er nog die dit probleem hebben en hebben die daar een degelijke oplossing voor? Want ik kan dit laten maken door Garmin maar dat zou me bijna 90 euro kosten en ik zou mijn toestel dan minstens 4 weken kwijt zijn.

Kan ik dat stuk eventueel zelf bestellen bij Garmin en dat zelf repareren? Aangezien de garantie toch verlopen is wil ik dit gerust zelf proberen.


Thx

H.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Garmin Edge openmaken is eenvoudig, zie filmpjes youtube....
-Dus je moet een adres vinden voor wisselstukken.
Als je dat hebt mag je dit hier wel posten, dan kan steeds van pas komen..
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Erik.B »

Hier is iemand die het gemaakt heeft met siliconen en een boutje
https://forums.garmin.com/forum/into-sp ... key-broken" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Motorbiker »

De geregistreerde hoogtemeters van mijn Edge 1000 kloppen nooit. Gisteren in Frankrijk gaf de Edge 860 HM aan. Achteraf kan ik op Garmin connect de hoogtemetercorrectie inschakelen (voor gisteren 160 ipv de initiële 860). Kan er op de Edge zelf, wat de hoogtemeters betreft, ook iets ingesteld worden?

Na de rit kijk ik graag eens naar de gegevens, maar als je weet dat de helft niet klopt heeft het weinig zin.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Dace93 »

160 vs 860 is wel een enorm verschil.
Is het gaatje proper?

Afbeelding

Ik merk bij de mijne op dat hij meestal lager uitkomt dan mensen waarmee ik identitiek dezelfde rit heb gereden.
Plaats reactie