Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door vani »

Vraagje :P download geregeld ens een ritje op strava en rij het dan achter maar de garmin wilt altijd een andere route doen nemen dan de gekleurde lijn van de effectieve route. dan bevriest het scherm tot je ens op scherm tikt. ook de melding uit de route vind ik ergerlijk :P soms doe je al eens een lusje bij. Kun je al die functies uitschakelen?
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mtbcube »

hey dannyvk

als je garmin connect open doet op je gsm ,ga je onderaan en wieltje zien staan in het midden daar klik je op en dan zie je slimme meldingen staan daar klik je op en dan kan je alles instellen welke meldingen dat hij mag melden op je gps zoals smsje oproep gemiste oproep nieuwe voicemail , staat ook nog email meldingen en facebook meldingen .voor de rest doe je de app connect terug dicht en laat je iemand test bellen naar je ,maar hier bij mij staan op mijn samsung galaxy s5 bleuthoot en wi-fi aan .
ik hoop dat het nu wel werkt voor je ,want ik vindt nergens bij garmin of bij samsung of je telefoon compactibel is .
mocht het nog niet gaan laat maar kreet , :-)

Mvg
mtbCube

dannyvk schreef:
mtbcube schreef:Beste dannyvk

de eerste vraag naar je toe is welke smartphone je hebt ,als je en samsung galaxy s5 hebt gaat het vrij gemakkelijk ,je laat je telefoon eerst pairen via bleuthoot en je bevestigt de gegeven code op beide toestellen ,als dit gebeurt is zie je op je samsung galaxy s5 Edge 1000 verschijnen ,en zie je de woorden gekoppeld onder verschijnen ,als dit gedaan is doe je de garmin connect app op je telefoon open ,en ga je naar instellingen ,daar vink je aan wat je wel wilt zoals gemiste oproepen ,smsjes ,enz ,als je dat gedaan hebt doe je je app garmin connect terug dicht en ga je zien dat je gps gekoppeld aan je telefoon de melding geeft dat beide samenwerken ,,daarna laat je iemand en smsje en kort daarna en bel doen naar je gsm ,en zie je of dit op je scherm komt met melding oproep gemist en smsje ontvangen ,als dit goed gaat is het klaar .
mocht het nog niet werken laat maar iets weten met welke telefoon je hebt .
mvg
mtbCube

Beste

Mijn telefoon is Samsung Galaxy Express 2.
Gps en telefoon connecteren met elkaar.
Programma connect mobile geopend maar daar zie ik nergens iets van instellingen staan buiten mijn persoonlijke gegevens....
Op gps staat bij instellingen onder Bluetooth ontvangen van sms en gemiste oproepen aangevinkt.

Mvg

Danny
dannyvk schreef:Net de Garmin 1000 aangeschaft en de eerste vraagjes komen hier al :-?
Mijn telefoon staat verbonden met de Garmin maar hij ontvangt geen gemiste oproepen en geen sms'jes moet ik nog iets extra instellen, in gps staat meldingen telefoon/sms aangevinkt.
Dan hoe kan er me iemand volgen ( thuisfront ) indien nodig? Veronderstel dat deze ook eigen account moet hebben van Garmin connect ?
mtbcube
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 18:24
Rijdt met: MTB Cube 29 inch

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door mtbcube »

hey vani

het kan zijn dat de route die je download niet in dezelfde routekaart is gemaakt die jij gebruikt op je garmin edge 1000 ,en dan krijg je natuurlijk foute gegevens in je route zitten ,daarom eens proberen om de gedownload rit even in basekamp te zetten en ze zou aanpassen aan de kaart die jij normaal gebruikt ,je moet wel de route terug laten berekenen en dan naar je gps uploaden .
je kan vele functies uitzetten maar soms ten spijt van de juiste navigatie natuurlijk .

mvg
mtbcube
vani schreef:Vraagje :P download geregeld ens een ritje op strava en rij het dan achter maar de garmin wilt altijd een andere route doen nemen dan de gekleurde lijn van de effectieve route. dan bevriest het scherm tot je ens op scherm tikt. ook de melding uit de route vind ik ergerlijk :P soms doe je al eens een lusje bij. Kun je al die functies uitschakelen?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

mtbcube schreef:hey vani

het kan zijn dat de route die je download niet in dezelfde routekaart is gemaakt die jij gebruikt op je garmin edge 1000 ,en dan krijg je natuurlijk foute gegevens in je route zitten ,daarom eens proberen om de gedownload rit even in basekamp te zetten en ze zou aanpassen aan de kaart die jij normaal gebruikt ,je moet wel de route terug laten berekenen en dan naar je gps uploaden .
je kan vele functies uitzetten maar soms ten spijt van de juiste navigatie natuurlijk .

mvg
mtbcube
vani schreef:Vraagje :P download geregeld ens een ritje op strava en rij het dan achter maar de garmin wilt altijd een andere route doen nemen dan de gekleurde lijn van de effectieve route. dan bevriest het scherm tot je ens op scherm tikt. ook de melding uit de route vind ik ergerlijk :P soms doe je al eens een lusje bij. Kun je al die functies uitschakelen?
als je in de lijst van uw koersen kijkt zie je rechtsonderaan het icoontje met de 3 horizontale lijntjes
als je dit selecteert kun je in een volgend scherm de turnguidance afzetten waardoor normaliter enkel nog maar de echte track getoond wordt

alternatief:
selecteerde koers die je wilt narijden in uw koerslijst
kies dan niet voor "rijden" maar scrol naar beneden naar de instellingen van deze track
bij de instellingen kan je dan kiezen om de track op de kaart te tonen in de kleur die je zelf wilt
opgelet: na de rit terug zetten op "niet meer tonen"
bij deze manier is er geen enkele controle van de koers waardoor geen enkele instelling van belang is waardoor geen berekening waardoor je enkel de echte track te zien krijgt waardoor tevens minder batterij verbruik
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door vani »

thnx voor de info want als het wat bochtrijk is zie ik liever constant de route ipv det herberekenen en scherm bevriezen
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

vani schreef:thnx voor de info want als het wat bochtrijk is zie ik liever constant de route ipv det herberekenen en scherm bevriezen
nu nog uwe terminologie bijspijkeren :-D
als het wat bochtrijk is zie ik liever constant de track (koers)
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Bozo »

kheb via mapsource een nieuwe kaart op mijn edge gezet en nu zegt hij bij het opstarten dat hij de kaart niet kan ontgrendelen.. wat heb ik verkeerd gedaan? hoe kan ik die kaart weer van mijn toestel krijgen?
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Bozo schreef:kheb via mapsource een nieuwe kaart op mijn edge gezet en nu zegt hij bij het opstarten dat hij de kaart niet kan ontgrendelen.. wat heb ik verkeerd gedaan? hoe kan ik die kaart weer van mijn toestel krijgen?
Als je geen computer nerd bent dan stel ik voor dat je geen kaarten overdraagt via mapsource maar wel via mapinstall
Want via mapsource overschrijf je een vorige kaart omdat mapsourece die altijd dezelfde naam geeft

Via mapsource maak je een bestand "gmapsupp.img" aan die terecht komt in de folder "GARMIN"
Als je deze file delete is deze kaart ook terug weg
Gebruikersavatar
Bozo
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 10:55
Rijdt met: Cannondale Slate, YT Jeffsy te koop..

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Bozo »

thx Beny!! problem solved! ik zal er gewoon van blijven in het vervolg voor ik hem weer kapot maak!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Bozo schreef:thx Beny!! problem solved! ik zal er gewoon van blijven in het vervolg voor ik hem weer kapot maak!
Stuk maken doe je niet
Hoogstens dat het niet meer functioneert zoals je zou willen
Plaats reactie