Garmin Edge 1000

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Beny »

Er is een verschil tussen routes en courses
In de specs staat max 100 routes
Misschien dezelfde limiet voor de courses?
Hoeveel staan er nu in?
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/134491#specs" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mij staan er niet zoveel in
Max een 10 a 15 ifv een reis
Mijn verzamelijng zit in Basecamp vanwaar ik tevens het beheer doe van mijn toestel
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door chrisper »

Als ik een gpx in folder new files zet, maakt de edge hiervan bij opstarten automatisch een koers. Momenteel heb ik er zo 89 op staan. Nu zou ik de bloso routes van in de buurt er willen bij zetten, voor het geval ik eens een bloso rij. Dat zijn er ook nog eens 35. Maar hij zet er maar enkele op, misschien wel de eerste 11 tot ik op 100 zit, moet ik eens nakijken. Geheugen is er nog voldoende
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

De laatste weken krijg ik zeker 2 tot 3 keer meldingen van updates.
Ik voer deze telkens uit en duren toch een tweetal uur.
Klopt het dat er de laatste tijd zoveel updates zijn, of gaat er iets verkeerd?
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Aansluitend op mijn vorige post, waar niemand anders blijkbaar mee te kampen heeft, geeft de gps de laatste weken na elke update ook telkens aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Erik.B »

Jochen74 schreef:Aansluitend op mijn vorige post, waar niemand anders blijkbaar mee te kampen heeft, geeft de gps de laatste weken na elke update ook telkens aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.

Iemand een idee?
Normaal gezien staan er gratis kaarten op een Edge 1000 of heb je er zelf nog een andere kaart op sd kaartje staan?
Bij de updates als je de updates op pc gedaan hebt moet je ook nog de gps loskoppelen en wachten tot uw gps de updates nog installeerd en dan opnieuw opstarten als alles klaar is dan mag je geen update melding krijgen als je opnieuw koppelt met pc
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Erik.B schreef:
Jochen74 schreef:Aansluitend op mijn vorige post, waar niemand anders blijkbaar mee te kampen heeft, geeft de gps de laatste weken na elke update ook telkens aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.

Iemand een idee?
Normaal gezien staan er gratis kaarten op een Edge 1000 of heb je er zelf nog een andere kaart op sd kaartje staan?
Bij de updates als je de updates op pc gedaan hebt moet je ook nog de gps loskoppelen en wachten tot uw gps de updates nog installeerd en dan opnieuw opstarten als alles klaar is dan mag je geen update melding krijgen als je opnieuw koppelt met pc
Zelf kaarten op sd, omdat er op een gegeven moment updates waren die een kaart vereisten.

Alle andere handelingen die je beschrijft, doe ik altijd. Maar na een update en die gedane handelingen, geeft de gps zelf altijd aan dat hij de kaarten niet kan ontkoppelen...
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Erik.B »

Jochen74 schreef:
Erik.B schreef:
Jochen74 schreef:Aansluitend op mijn vorige post, waar niemand anders blijkbaar mee te kampen heeft, geeft de gps de laatste weken na elke update ook telkens aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.

Iemand een idee?
Normaal gezien staan er gratis kaarten op een Edge 1000 of heb je er zelf nog een andere kaart op sd kaartje staan?
Bij de updates als je de updates op pc gedaan hebt moet je ook nog de gps loskoppelen en wachten tot uw gps de updates nog installeerd en dan opnieuw opstarten als alles klaar is dan mag je geen update melding krijgen als je opnieuw koppelt met pc
Zelf kaarten op sd, omdat er op een gegeven moment updates waren die een kaart vereisten.

Alle andere handelingen die je beschrijft, doe ik altijd. Maar na een update en die gedane handelingen, geeft de gps zelf altijd aan dat hij de kaarten niet kan ontkoppelen...
Probeeer uw sd kaartje eens eruit te laten dan weet je als het aan die kaarten ligt of aan de origineel kaart
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door TaurineR »

Jochen74 schreef:Aansluitend op mijn vorige post, waar niemand anders blijkbaar mee te kampen heeft, geeft de gps de laatste weken na elke update ook telkens aan dat hij de kaarten niet kan ontgrendelen.

Iemand een idee?
Dit is bij mij al jaren, een duwke en hij gaat verder.. :wink: .
Ik heb er geen last van.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door Jochen74 »

Tot voor kort diende ik Garmin Express op de pc te activeren voor ik de Edge inplugde.
De verbinding werd dat automatisch gemaakt.
Nu doe ik hetzelfde, maar de connectie komt niet tot stand. De Edge springt wel aan waar hij dat vroeger niet deed.
Nog iemand?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Garmin Edge 1000

Bericht door i-Mac »

Jochen74 schreef:Tot voor kort diende ik Garmin Express op de pc te activeren voor ik de Edge inplugde.
De verbinding werd dat automatisch gemaakt.
Nu doe ik hetzelfde, maar de connectie komt niet tot stand. De Edge springt wel aan waar hij dat vroeger niet deed.
Nog iemand?
Mogelijk een defecte USB poort op je Edge. Ik heb dat, en ik kan geen updates meer uitvoeren, geen wifi ingeven, enz ... Het is al de 3de keer dat dit voorkomt. Vorige keren kreeg een refurbished in de plaats. Nu is mijn garantie echter voorbij, en moet ik doen met wat ik kan doen. Vervelend ...
Plaats reactie