hoe route downloaden vanuit garmin connect

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door dake7780 »

Hoi,

Ik wil dus een route downloaden vanuit garmin connect als gpx bestand.
Ik kan wel de route overbrengen naar mijn edge maar dan lukt het niet om vanuit de edge ze te uploaden naar de pc (via mapsource/basecamp)

Op internet lees ik dat dit vanuit garmin connect ook rechtstreeks moet gaan via de optie 'delen', hierin heb ik echter geen download-knop staan, enkel facebook, twitter, mail,...

Weet iemand hoe dit gaat? Het lijkt wel of garmin hun site heeft aangepast tov de antwoorden die ik op internet vind van een tijd terug.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Groeten,
Dake7780
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door dake7780 »

dake7780 schreef:Hoi,

Ik wil dus een route downloaden vanuit garmin connect als gpx bestand.
Ik kan wel de route overbrengen naar mijn edge maar dan lukt het niet om vanuit de edge ze te uploaden naar de pc (via mapsource/basecamp)

Op internet lees ik dat dit vanuit garmin connect ook rechtstreeks moet gaan via de optie 'delen', hierin heb ik echter geen download-knop staan, enkel facebook, twitter, mail,...

Weet iemand hoe dit gaat? Het lijkt wel of garmin hun site heeft aangepast tov de antwoorden die ik op internet vind van een tijd terug.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Groeten,
Dake7780
hoi,
Via verkenner heb ik ondertussen de routes gevonden als FIT-bestanden, deze kon ik openen via basecamp dus het probleem is min of meer opgelost maar als het nog eenvoudiger kan mag iemand dit altijd laten weten. :)

Groeten,
Dake7780
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door Beny »

Waarom download je de "track" (je vindt daar geen routes) niet als gpx bestand op je pc
Met basecamp kan je deze rechtstreeks openen
Vanuit basecamp verslepen naar je toestel
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door dake7780 »

Beny schreef:Waarom download je de "track" (je vindt daar geen routes) niet als gpx bestand op je pc
Met basecamp kan je deze rechtstreeks openen
Vanuit basecamp verslepen naar je toestel
De vraag is dan ook hoe dat moet, zal misschien heel simpel zijn maar ik zie het niet.
In ieder geval al bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Dake7780
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door Beny »

dake7780 schreef:
Beny schreef:Waarom download je de "track" (je vindt daar geen routes) niet als gpx bestand op je pc
Met basecamp kan je deze rechtstreeks openen
Vanuit basecamp verslepen naar je toestel
De vraag is dan ook hoe dat moet, zal misschien heel simpel zijn maar ik zie het niet.
In ieder geval al bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Dake7780
Bij GarminConnect moet je ingelogd zijn
Via verkennen/activiteiten//filters weergeven bvb zoeken naar een type activiteit (mtb) & beginnen in de buurt van "stad x"
Aan de linkerkant krijg je de resultaten
Open één van die resultaten door 1 x met je muis te klikken op de titel
Bovenaan zie je staan "exporteren"
Kies daar "gpx bestand"
Sla deze op je computer op (bvb naar je bureelblad om deze nadien snel terug te vinden, nadien kan je die daar deleten vermits je ze dan ook mogelijk kunt bijhouden in basecamp)
Open basecamp
Via bestand/importeer => zoek de desbetreffende gpx file op je bureelblad
Aan de linkerkant in basecamp op de locatie waar je de track hebt geimporteerd
Zie je de track staan (herkenbaar aan voetstapjes + benaming track) (indien gewenst via andere functies bewerken/naam geven/....)
Sluit je gps toestel aan welke links ook zichtbaar wordt in basecamp
Klik met je linkermuis en houdt deze ingedrukt op de track en versleep deze naar interne opslag op je gps en laat daar dan de linkermuistoets los
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door RigolleM »

Je hebt zelfs geen software ala Mapsource/Basecamp nodig om tracks vanaf de Garmin Connect website naar uw Edge device te sturen.
Je kan een activiteit (via verkennen) onmiddellijk doorsturen naar uw Edge, of eerst opslaan als koers, editeren en daarna doorsturen naar de Edge. Het editeren is zoals in Basecamp werken met routepunten.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door Beny »

RigolleM schreef:Je hebt zelfs geen software ala Mapsource/Basecamp nodig om tracks vanaf de Garmin Connect website naar uw Edge device te sturen.
Je kan een activiteit (via verkennen) onmiddellijk doorsturen naar uw Edge, of eerst opslaan als koers, editeren en daarna doorsturen naar de Edge. Het editeren is zoals in Basecamp werken met routepunten.
Zie beginvraag :wink:
Hij laadt ze al rechtstreeks op zijn gps
Maar wil ze ook hebben op pc
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door dake7780 »

Dag Beny,

Bedankt voor de juiste en duidelijke uitleg. Zo werkt het inderdaad.

Mijn probleem was blijkbaar dat ik reeds een aantal 'koersen' had opgeslagen onder het tabblad 'plannen' en die wilde ik nadien downloaden.
Dat gaat dan blijkbaar niet. Nu ik dit weet zal ik ze dadelijk exporteren naar een gpx-bestand.


Bedankt,
Dake7780
Bartwatching
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 aug 2013 15:03

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door Bartwatching »

Ik heb met interesse de discussie gevolgd. Ik heb / had namelijk hetzelfde probleem. Ik snap echter je opmerking "Nu ik dit weet zal ik ze dadelijk exporteren naar een gpx-bestand" niet want je maakt een koers in Garmin Connect en hoe kun je die dan 'dadelijk' converteren. Ik heb wel een andere oplossing gevonden, zie: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=611. Ik heb hier gekozen voor oplossing 3: http://www.gpsies.com/convert.do. En ik kon mijn fit bestand converteren naar een gpx bestand wat ik (uiteraard) wel in Basecamp kon plaatsen.
dake7780
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 13:57
Rijdt met: Ghost EBS Lector HTX 29

Re: hoe route downloaden vanuit garmin connect

Bericht door dake7780 »

Bartwatching schreef:Ik heb met interesse de discussie gevolgd. Ik heb / had namelijk hetzelfde probleem. Ik snap echter je opmerking "Nu ik dit weet zal ik ze dadelijk exporteren naar een gpx-bestand" niet want je maakt een koers in Garmin Connect en hoe kun je die dan 'dadelijk' converteren. Ik heb wel een andere oplossing gevonden, zie: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=611. Ik heb hier gekozen voor oplossing 3: http://www.gpsies.com/convert.do. En ik kon mijn fit bestand converteren naar een gpx bestand wat ik (uiteraard) wel in Basecamp kon plaatsen.
Hoi,

Bij mij ging het om de tracks van andere gebruikers die ik had opgeslagen en niet om zelfgemaakte tracis.

Groetjes,
Dake7780
Plaats reactie