Nieuwe gps bezitter

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Plaats reactie
Mikali
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 19:39
Rijdt met: Cube LTD Pro (2008)

Nieuwe gps bezitter

Bericht door Mikali »

Sinds gisteren in het bezit van de Garmin Etrex 30 om te MTB'en en te geocachen.
Heb er inmiddels de openfietsmap opgezete en openMTB map voor de Benelux.

Echter één detailke dat ik niet goed begrijp, namelijk wanneer ik in Base Camp de map (OFM) bekijk zie ik daar de fietsroutes, maar hoe krijg ik die geactiveerd op de gps zelf? Moet je deze allemaal 1 voor 1 als gpx bestanden gaan kopieren?

alvast bedankt voor de hulp.
waltergps
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 05 jul 2008 01:36
Rijdt met: Rockrider 5.2

Re: Nieuwe gps bezitter

Bericht door waltergps »

Zeer goede uitleg op http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... ?p=1542395" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar is vermoedelijk met een iets oudere versie van Basecamp!!!

In plaats van naar "Hulpprogramma's" moet je naar "Kaarten gaan" en dan kies je "Kaarten installeren op ....uw toestel"
marco-turn-me-on
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: za 14 mei 2011 15:20
Rijdt met: turner flux/ cotic BFe/ salsa el mariachi
Contacteer:

Re: Nieuwe gps bezitter

Bericht door marco-turn-me-on »

Bedoel je nu tracks of routes vanuit basecamp op je garmin zetten of kaartgevens (lees topo's )?
Tracks of routes kan je gewoon vanuit de mapjes die je in basecamp hebt staan naar je toestel slepen.
Je toestel moet je aansluiten op je computer en dan zie vervolgens in basecamp linksboven je toestel staan.
Voor kaarten heb je mapinstall nodig.
Als je dat programma activeert wordt je vanzelf door de te volgen stappen geloodst.
succes en vooral veel proberen en leren.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Nieuwe gps bezitter

Bericht door Beny »

Mikali schreef:Sinds gisteren in het bezit van de Garmin Etrex 30 om te MTB'en en te geocachen.
Heb er inmiddels de openfietsmap opgezete en openMTB map voor de Benelux.

Echter één detailke dat ik niet goed begrijp, namelijk wanneer ik in Base Camp de map (OFM) bekijk zie ik daar de fietsroutes, maar hoe krijg ik die geactiveerd op de gps zelf? Moet je deze allemaal 1 voor 1 als gpx bestanden gaan kopieren?

alvast bedankt voor de hulp.

In OFM zijn die ingekleurde wegen bestempeld als fietsvriendelijke wegen
Bedoeling is dat je over deze wegen heen tracks of routes (maar dan wel converteren nadien naar een track) op tekent en uitstippelt
En dan deze tracks doorstuurt naar uw gps
Plaats reactie