Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
fucalot
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: za 23 feb 2008 19:29
Rijdt met: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door fucalot »

Ik heb ook al lang last van slechte ontvangst in bossen, vroeger nooit gehad. Gisteren toerke in Dorst gedaan met iemand met een nieuwe Garmin 1000, op 20km had ik al 4km verschil. Voor mij toch een beetje teveel van het goede. Van de week toch eens binnendoen bij AS adventure en laten opsturen. Zal nu wel een tijd de strava app gebruiken op m'n telefoon.
krisvanbleu
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015 19:19

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door krisvanbleu »

gisteren gereden zonder de cadan/snelheidssensor.
geen pieken of uitzonderlijke snelheden te zien.
waarschijnlijk toch de ontvangst van de sensor of afstand tot de sensor. vond 3mm tussen de spaken en de sensor voldoende...
bedankt voor jullie antwoorden
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door i-Mac »

De afstand van de sensor is blijkbaar heel belangrijk. Vorige week had ik ook opeens te hoge pieken of te lage. na het goed plaatsen van de sensor was het probleem van de baan. Wel zijn er plaatsen waar er veel storing is (elektrische ladingen) en dan zie je hartslag en cadans met een ruk omhoog gaan, om na een seconde weer terug te vallen naar de effectieve waarden. Maar dat is iets waar elke fabrikant last van heeft.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Flip FSR »

Ik heb de 800. Als ik cadans en snelheid samen wil gebruiken heb ik problemen.
Met alleen de snelheidssensor werkt het perfect. Aangezien ik geen trainingsbeest ben heb ik de cadans eraf gezwierd. Veel beter voor mijn zenuwen :drunk:
Ik heb het hier wel over de ant+ sensoren, ik gebruik dus geen wielmagneet.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door RigolleM »

Flip FSR schreef: Ik heb het hier wel over de ant+ sensoren, ik gebruik dus geen wielmagneet.
Wat bedoel je hiermee ANT+ sensoren? Garmin Edge 800 ondersteunt enkel ANT+ protocol.
Chakam
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 17:20

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Chakam »

RigolleM schreef:
Flip FSR schreef: Ik heb het hier wel over de ant+ sensoren, ik gebruik dus geen wielmagneet.
Wat bedoel je hiermee ANT+ sensoren? Garmin Edge 800 ondersteunt enkel ANT+ protocol.
Wrs de nieuwe Garmin sensors. Blokje rond de wielas en blokje aan trapas :wink:
En die zijn idd ANT+ en nx anders...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door RigolleM »

Werkt de cadans sensor alleen, m.a.w. zonder speed sensor?

Is de Garmin Edge 800 up to date qua firmware? Niet dat ik denk dat dit invloed gaat hebben.

Als Cadans alleen ook niet werkt, dan is er iets fout met de cadans sensor en ga je deze moeten laten fixen, wellicht nog onder garantie.
krisvanbleu
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015 19:19

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door krisvanbleu »

ondertussen al een paar ritten zonder de snelheidssensor.
snelheid wordt gemeten via gps een geen uitzonderlijke snelheden meer. Heb er eerlijk gezegd geen tijd meer aan gespendeerd om de wielsensor/cadanssensor op punt te zetten. of te experimenteren met de afstanden tussen magneten en sensor
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Flip FSR »

Chakam schreef:
RigolleM schreef:
Flip FSR schreef: Ik heb het hier wel over de ant+ sensoren, ik gebruik dus geen wielmagneet.
Wat bedoel je hiermee ANT+ sensoren? Garmin Edge 800 ondersteunt enkel ANT+ protocol.
Wrs de nieuwe Garmin sensors. Blokje rond de wielas en blokje aan trapas :wink:
En die zijn idd ANT+ en nx anders...
Inderdaad :wink:
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Feysie »

Kun je bij de edge 800 in het toestel zelf instellen om de snelheids- en cadansmeter enkel voor cadansmeting te gebruiken?
Ik weet dat de snelheidsmeting via gps gaat als hij geen snelheidssensor vindt. Vroeger nooit problemen, gewoon geen magneetje en snelheidsmeting ging via satelliet.
Maar nadat ik mijn toestel opnieuw eens mijn cadansmeter/snelheidsmeter moest laten zoeken kreeg ik tijdens mijn eerste rit plots geen snelheidsmeting meer tot ik de cadansmeter/snelheidsmeter uitschakelde. Nu rij ik dus zonder cadansmeter en geen snelheidsproblemen meer maar uiteraard wil ik wel cadansmeting...
Plaats reactie