Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Stokke »

Zoals RigolleM al zij

Bekijk je tracklog eens met en zonder de sensor
En je zal snel de verschillen wel merken

In het begin reed ik met een outdoor toestel zonder die sensor's en tussen de koerspunten had je soms rare pieken
Zeker ergens met een afdaling kreeg je soms pieken dat je :roll:
Dat je nadien je max speed ging nazien met een vermelding in guinness world records boek waard :-D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door RigolleM »

Stokke schreef:Zeker ergens met een afdaling kreeg je soms pieken dat je :roll:
Dat je nadien je max speed ging nazien met een vermelding in guinness world records boek waard :-D
Die gasten met hun Strava app (iOS/Android) hun segment prestaties al eens bekeken?
Zouden een opsplitsing moeten maken voor KOMs met Garmin en Strava app 8)
johan1983be
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 jun 2013 11:17
Rijdt met: Cube Acid 26'er

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door johan1983be »

als je wielmaat correct is ingegeven dan werkt die speed/cadans meter naar mijn inziens toch ook het beste (ik had eerste de standaard bandafmeting ingegeven :oops: )

Ik merk toch als ik vantijd ga wandelen met de gps ( vooral dan in bossen enzo) dat de gps een verkeerde afstand geeft dat ik heb gedaan. Gelukkig komt de correcte afstand er wel op te staan als ik dan de koers upload naar basecamp..... (in bossen registreert de gps wel, maar geeft het niet weer).

Dus geef mij maar de speed cadans meter, dat ik echt weet wat ik fiets, ook al heeft mijn ego even een dunk gehad doen ik mijn wielmaat correct heb ingegeven :roll:


Ik heb mijn de 810 ook al eens dat probleem gehad met de cadansgedeelte, maar dat was toen de sensor die zich verplaatst had.
NO Limits
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 14 sep 2013 16:38

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door NO Limits »

Ik heb met de 810 ook al problemen gehad met snelheid/afstand. Alle wielmagneten verwijderd en rij momenteel op GPS. Cadans is wel OK.
Trekkie Mork
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 26 mei 2009 10:01
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Trekkie Mork »

Beste,

Ook plots hetzelfde probleem.
Cadans werkt nog prima, snelheid niet. Uiteraard wel via gps, niet via de snelheids/cadanssensor.
Batterij al vervangen, opnieuw aangemeld ...
Als je na reset beweegt, brand het ledje ROOD indien de crank voorbij komt, dit werkt, krijg ook cadansweergave ...
Echter als het magneetje voorbij komt, moet het ledje GROEN branden ... dit doet het dus niet.

Batterij vervangen, opnieuw aangemeld, sensor word perfect herkent ook ....

Iemand een mogelijke oplossing ?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door RigolleM »

Trekkie Mork schreef:Iemand een mogelijke oplossing ?
Indien nog in garantie, terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt, anders is het gewoon vertikaal klassement.
Trekkie Mork
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 26 mei 2009 10:01
Rijdt met: Trek Elite 9.8

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Trekkie Mork »

Is nog in garantie ja. Maar da opsturen, ding weer een hele periode kwijt wss ... Pfffff :s
krisvanbleu
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015 19:19

Edge 810 Snelheidssensor

Bericht door krisvanbleu »

heeft iemand problemen met snelheidsmeter met de edge 810?
heb die pas een week en tijdens 2 ritten kwam ik aan aan enorm hoge maximum snelheid: een van 129 en een van 221km/u. Nochtans uitgezet in de wagen :-)
ik rij met de sensor, maar automatische herkenning van de wielomtrek; wordt de gemeten afstand (gps) vergeleken met de berekende (wiel)?
ga de volgende rit testen met ingegeven wielomtrek, we zullen zien
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Stokke »

krisvanbleu schreef:heeft iemand problemen met snelheidsmeter met de edge 810?
heb die pas een week en tijdens 2 ritten kwam ik aan aan enorm hoge maximum snelheid: een van 129 en een van 221km/u. Nochtans uitgezet in de wagen :-)
ik rij met de sensor, maar automatische herkenning van de wielomtrek; wordt de gemeten afstand (gps) vergeleken met de berekende (wiel)?
ga de volgende rit testen met ingegeven wielomtrek, we zullen zien
Ik zou eerder kijken naar ontvangst van je sensor
Persoonlijk denk ik dat bij signaal wegvallen van sensor deze automatisch terug naar gps snelheid overschakelt
Dus het laatst geregistreerd trackpoint word automatisch bijgetrokken dit mss 200 meter verder
Hiermede denk je gps dat je plots 200 meter verder staat met deze topsnelheden tot gevolg
krisvanbleu
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015 19:19

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door krisvanbleu »

is er een manier om de "sterkte van ontvangst" van de sensor te controleren?
Plaats reactie