Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door RigolleM »

Feysie schreef:Kun je bij de edge 800 in het toestel zelf instellen om de snelheids- en cadansmeter enkel voor cadansmeting te gebruiken?
Ik weet dat de snelheidsmeting via gps gaat als hij geen snelheidssensor vindt. Vroeger nooit problemen, gewoon geen magneetje en snelheidsmeting ging via satelliet.
Maar nadat ik mijn toestel opnieuw eens mijn cadansmeter/snelheidsmeter moest laten zoeken kreeg ik tijdens mijn eerste rit plots geen snelheidsmeting meer tot ik de cadansmeter/snelheidsmeter uitschakelde. Nu rij ik dus zonder cadansmeter en geen snelheidsproblemen meer maar uiteraard wil ik wel cadansmeting...
Neen, is niet mogelijk...
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Feysie »

Bedankt voor het antwoord! Jammer...

Vandaag nog eens de snelheids-/cadansmeter laten zoeken. Na amper 180m rijden geen snelheids- en afstandsmeting meer. Cadans werd wel mooi weergegeven.
Herinner me dat ik dat een paar jaar geleden ook had maar weet niet meer hoe ik het dan heb opgelost. :roll:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Flip FSR »

Feysie schreef:Bedankt voor het antwoord! Jammer...

Vandaag nog eens de snelheids-/cadansmeter laten zoeken. Na amper 180m rijden geen snelheids- en afstandsmeting meer. Cadans werd wel mooi weergegeven.
Herinner me dat ik dat een paar jaar geleden ook had maar weet niet meer hoe ik het dan heb opgelost. :roll:
Moest het je te binnen schieten let me know ;)
Ik heb juist nog eens getest, eindelijk slecht weer en tijd :lol:
Nog steeds hetzelfde, cadans werkt perfect, snelheidssensor wordt niet opgepikt, ook niet met nieuwe accu. ik dacht dat het met de instellingen te maken had, er zijn nl verschillende keuzes: Cad/Snelh of Cadans of Cadans en Snelheid of Snelheid bij de sensorkeurze.
Snap niks van het verschil tussen Snelh/Cad en Snelheid en Cadans eigenlijk maar ik veronderstel dat als ik Cadans en snelheid selecteer ze beiden zouden moeten herkend worden. Anyway, de snelheidssensor vindt hij nooit, eender wat ik aanvink, dus veel maakt het niet uit :drunk:
Misschien is gewoon de sensor om zeep, kan uiteraard ook. Nochtans licht hij even rood en groen op als ik de accu erin steek.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Flip FSR »

Found it ! :-)
Accu eruit nemen, even de beide lipjes (batterijcontacten) kortsluiten en klaar is kees.
Dit zorgt voor een reset waarna de Edge de sensor weer vindt.
(o)
Flitz
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 14 jul 2015 10:29
Rijdt met: Specialized Epic 2016 Alu Comp
Contacteer:

Re: Edge 800 Snelheidssensor Probleem

Bericht door Flitz »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga je tip ivm kortsluiten even proberen. Bedankt om het hier te posten.
Plaats reactie